Ja planuję oddać i mam w związku z tym pytania:
1. Są bady na dysku - rozumiem że jedyne co robi Euro w tym przypadku to przekazanie lapsa do serwisu Acera?
2. Acer wymieni dysk i tyle? Czy jest może szansa na na przykad nowego lapka?
3. Co z Windowsem aka recovery na dysku? Będzie?
4. Ile trwa taka procedura?
Pytam bo może prościej jest wyzerować dysk i pozbyć się badów samemu...?
Laps to Aspire 5742 z tego co kojarzę (i3, GT420M, 500G).
/EDIT/
A można sam dysk twardy oddać?
Forum > Tematy dowolne > Oddawał ktoś laptopa (najlepiej Acera) na gwarancję do Euro RTV AGD?
Wysłane 2012-01-16 16:29
Wysłane 2012-01-16 23:39
@award
Ym...rozwiń myśl?
Mam...laptopa w domu (resztę ma siostra).
Z tego co mi Enigma wykazała to jest zwykła gwara i paragon (!) tylko.
Wysłane 2012-01-16 23:59
@djluke
Mi jak 2 lata temu mój poprzedni lap (właśnie acer) się grzał to euro powiedziało że szybciej będzie jak zamówię DHLa i oni go zabiorą i poleci do Czech. To wyszło z odbiorem i oddaniem 5 dni roboczych
Wysłane 2012-01-17 02:13
Serwis ACER w Polsce zbankrutował i jest tylko w Czechach. Zatem leci tam i wraca. Czasami niekoniecznie w stanie idealnym, dlatego przy odbiorze trzeba koniecznie sprawdzić (widziałem już połamane ramki, zbite matryce, ślady śrubokręta na obudowie itp.).
Jest szansa na nowego laptopa. Z systemem jest różnie. Trwać może zgodnie z prawem nieokreśloną ilość czasu.
Wysłane 2012-01-17 09:12
Z nowym lapkiem to raczej nie teraz, wysyłałem ok 8 szt przez ostatnie 4 miesiące i zawsze przychodził naprawiony lapek. Zwłaszcza że w przypadku djluke jest to uszkodzony tylko dysk, więc nie rozumiem na jakiej podstawie piszecie że jest szansa na NOWEGO lapka
Wysłane 2012-01-17 13:18
No OK, zadzwoniłem i jest jak piszecie.
Tylko rodzi się pytanie - co w sprawie prawo UE vs. 1-Rok Ograniczona Gwarancja Karta która właśnie dobiegła końca? W formularzu mam Warranty Period Expired bez możliwości zmiany...
Wysłane 2012-01-17 13:39
@djluke
Wtedy zgłaszasz się do sprzedawcy i reklamujesz z tytułu niezgodności towaru z umową kupna-sprzedaży... na to masz 2 lata od dnia zakupu i na mocy polskiego prawa ich psim obowiązkiem jest doprowadzić sprzęt do używalności - gwarancja, jest to coś zupełnie dowolnego i nie ma żadnego przepisu PL/UE, który by nakazywał producentom dawać jej tyle a tyle (mogą dać 1 dzień, może to być 99 lat... ale nie musi producent dawać nic!)
Wysłane 2012-01-17 14:31
@Yesusik
Z tego co wyczytałem to musi to być minimum rok, ale mogę się mylić.
Wobec tego zostaje oddanie do Euro.
Wysłane 2012-01-17 14:51
@djluke
[c=b]USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - Art.10 pkt 1.[/c]
Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
Wysłane 2012-01-17 18:01
@Yesusik
Ale ja to wiem przecież.
Tak czy tak na infolinii Acera dowiedziałem się że i tak są 2 lata dla klientów indywidualnych, nawet jak w formularzu jest napisane inaczej.
Wysłane 2012-01-17 21:58
@djluke Dokładnie, przy Acerze o długości gwarancji decyduje to kto jest nabywcą - rok dla firm, a dwa dla osób prywatnych.
Zgłaszasz na infolinii sprzęt, szykujesz do wysyłki i tyle. Kurier przyjedzie, zabierze, potem przywiecie spowrotem sprzęt sprawny. Na wymianę bym nie liczył.
Wysłane 2012-01-18 14:01
@Yesusik
Ty pisałeś o sprzedawcy, ja o producencie. Że w Euro dostałbym bez mrugnięcia 2 latka to ja wiem...ale jeśli Acer też daje to OK.
Wysłane 2012-01-31 19:21
OK, w zeszły poniedziałek kurier zabrał, dziś oddał. Wygląda że wszystko OK, jest lista części opiewająca na dysk itp, przywrócone Recovery i takie tam. But there's a serious issue with a display language what should I do now?
/EDIT/
Dobra, już jest po polsku. Ot kilka pierwszych uruchomień było completely in English, dopiero po n-tym restarcie spytał o język, użyszkodnika itp.
Wysłane 2013-02-11 13:13
odkopię temat.
jak już kilka razy wspominałem mam problem z laptopem emachines. badsectory uniemożliwiają pracę na komputerze ( dzięki djluke )
emachines to w zasadzie marka acera, ale ma osobną stronę z pomocą techniczną.
sprzedawca wypiął się i napisal, że sprzęt mam zgłosić do producenta, na fakturze widnieje nazwa acer emachines e642g... i podał numer na infolinię acera.
czy w takiej sytuacji mam zgłosić awarię w formularzu na stronie acera i czekać na kuriera z przygotowaną paczką z komputerem? czy mogę wysłać jedynie dysk, skoro to on jest powodem awarii? (nie chciałbym wysyłać całego komputera, bo przywieziony został tylko w lichym tekturowym pudełku )
Kto jest online: 0 użytkowników, 230 gości