Witam.
Jak to w naszym kraju bywa, nic nie dzieje się bez przyczyny, zmiany muszą być, zwłaszcza jak ktoś tuli w związku z nimi część 38 baniek (bynajmniej nie po mleku) za wprowadzenie "rewolucyjnych" zmian w danej firmie. Do grona tychże firm dołącza właśnie Poczta Polska.
Pierwsze uwagi:
1. Nowe logo chyba zlecono nie studiu graficznemu, co przedszkolu z Radomia (to akurat na fali popularności chytrej baby i sentymentu do największej w Polsce wioski olimpijskiej).
2. Stronę internetową zaś robił najwyraźniej gimnazjalista lub przynajmniej ktoś na jego poziomie.
Przy okazji zarobi ktoś na szyldach, wystrojach urzędów itp., itd.
Ogrom zmian możemy "podziwiać" na: [LINK]
Forum > Tematy dowolne > Na co wydać m.in. 38 mln zł :D
Wysłane 2013-01-23 23:01 , Edytowane 2013-01-23 23:03
Wysłane 2013-01-23 23:41 , Edytowane 2013-01-23 23:41
Rebrandują się za grubą kasę, odnawiają poczty, zmieniają logo... a podejrzewam że 100% klientów chciało by:
- nigdy nie postawić nogi w ich placówkach
- nadawać paczki z domu
- i tam je odbierać (zamiast awizo ze skrzynki na listy)
- mieć pewność że ich paczka się nie uszkodzi ani nie zniknie gdzieś w Polsce
- płacić mniej
Tylko ktoś tu mocno nie widzi problemu Poczty Polskiej, bo na pewno nie było nim logo...
Wysłane 2013-01-23 23:52 , Edytowane 2013-01-23 23:52
No logo masakra tak samo jak ten niebieski pajac który ma reprezentować...co? Listonosza? To już lepiej jakby tam wkleili Edzia z Kiepskich
Wysłane 2013-01-24 00:19 , Edytowane 2013-01-24 00:20
@koradon Nie żebym bronił, ale ostatnio skorzystałem z usług poczty nadałem paczkę priorytetową z potwierdzeniem odbioru, 2,8kg za 16zł nadałem koło 10:00 z dolnego śląska, następnego dnia koło 16 była dostarczona do klienta na mazurach! . Może przez to że miałem doświadczenie osobiste z paczkami i kurierką wiem jak to po prostu działa. To wolę chyba raz na jakiś czas skorzystać z naszej poczty
Wysłane 2013-01-24 01:36
Dla mnie to oni tam też działają jak powinni. OK mają wpadki ale to przez różnorodność usług - jak się ma w ofercie usługi niemonitorowane to jakimś kosztem (strat) się one odbywają i skoro ktoś z takiej formy wysyłki korzysta to niech się nie dziwi - miał tanio - coś za coś.
Co do "dbania o paczkę w transporcie - kurierzy mają znacznie gorzej, na YT pełno jest filmików co robią z paczkami. Z PP jest znacznie mniej o ile są w ogóle.
Co do cen to zmienili teraz głównie kryteria nadawania listów zwykłych i poleconych - ten drugi ma teraz 2 taryfy: do bodaj 350g i powyżej. A wszystko przez to że w poprzednim roku normalką było wysyłanie listem odzieży, butów, części mechanicznych igp itd, słowem wszystko co weszło w kopertę bąbelkową - czy takie jest przeznaczenie listów?
Poczta Polska cierpi z tytułu brzemienia monopolisty-molocha z czasów PRLu - podobnie jak TP, PKP i inne tego typu podmioty przez pół wieku wyznawali zasady że to klient jest dla nich a nie oni dlaa klienta i teraz muszą to zmienić. Jednym przychodzi łatwiej innym trudniej, jednak każdy musi przez to przejść niezależnie od starych przyzwyczajeń. Logo...a cóż to jest logo? Klienci i tak znają wystarczająco markę Poczty Polskiej i jej utrwalanie nie jest nijak potrzebne, więc może tam być tak mały kotek jak i 3 kółka. Każdy wie gdzie u niego na osiedlu jest poczta.
Ale zmiany popieram jakie by nie były. Od czegoś trzeba zacząć.
Wysłane 2013-01-24 03:12
Ja do działania poczty nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń, jeszcze nigdy żadna przesyłka nie zaginęła i nie została uszkodzona. Co najważniejsze przesyłki są zawsze na czas. Co do zmian to nikt ich nie lubi, a jeszcze PP napiętnowana przez przyjazny PR ma wyjątkowo trudno.
Wysłane 2013-01-24 08:14
Ja czasem preferuje pocztę, szczególnie jak ma być dostawa do domu. Bo z kurierami to jest problem , przyjedzie o np 13 i zdziwiony że nikogo nie ma, a co to tylko onjest wtedy w pracy? I lataj za gościem, umawiaj sie ponownie, tłumacz mu. A tak mam awizo, ide na poczte odbieram. Ostatnio poczta sie polepszyła i dzwonią i pytają o której będe w domu i mi dostarczają paczke o wyznaczonej godzinie. Poczta korzystniej wychodzi na małych paczkach, jest tańsza. Przy ciezkich/dużych lepiej brac kuriera bo tam do 30kg jest jedna cena a na poczcie nie.
Wysłane 2013-01-24 09:26 , Edytowane 2013-01-24 09:31
od 1 stycznia 2013 roku mamy uwolniony rynek usług pocztowych, od tej pory listy polecone może nadawać każda firma, nie tylko Poczta Polska, stąd te zmiany "wizerunku" bo Poczta próbuje zachować konkurencyjność wobec inpost.pl i reszty.
W drugiej połowie 2013 albo w 2014 Poczta zostanie ostatecznie sprywatyzowana, przez wejście na giełdę. To ostatni moment na wyciągnięcie kasy z państwowej firmy dla swoich potem już każda transakcja będzie pod czujnym okiem rynku.
Z usług poczty jestem sam bardzo zadowolony, mógłbym powiedzieć inaczej bo to państwowy niewydajny ekonomicznie moloch, ale jakość obsługi i pracy listonoszy na przestrzeni 15 lat poprawiła sie bardzo wyraźnie. Natomiast nowe logo i stronka... Nucore ma rację - tak to projektuje się stronki semi-amatorskie dla małych firm, robione za grosze przez studentów. Nowe logo też nie powala.
Popatrzcie sobie chocby na strony:
* polski inpost
* poczta amerykańska
* poczta niemiecka
co mnie zaskakuje bardzo negatywnie to że np. polski inpost i niemiecka poczta mają wersję międzynarodową strony (anglojęzyczną), co bardzo zwiększa potencjał firmy, natomiast Poczta Polska komunikuje się z potencjalnym klientem tylko w naszym języku...
Wysłane 2013-01-24 10:41 , Edytowane 2013-01-24 13:48
@Yoshi_80
"Ostatnio poczta sie polepszyła i dzwonią i pytają o której będe w domu i mi dostarczają paczke o wyznaczonej godzinie." - bredzisz, to nie wymóg poczty / ich przepisów, co dobra wola danego listonosza? Może akurat ten jest miły albo dzwoni, bo ma wówczas dużo rent i emerytur, to co innego. Wówczas także z własnej woli listonosze często dzwonią, bo mają z tego napiwki.
Znam listonoszy, którzy nie idą do klienta tylko z góry walą awizo, bo po prostu im się nie chce. Są też tacy, którzy jadą raz na tydzień do klienta z listami (zwyczajnie przez ten czas je przetrzymują w domu czy samochodzie), bo mają daleko, mimo, że powinni robić to co dzień. Uczciwi i sumienni też są, ale ich niestety nie jest większość, a mniejszość. Znaczna część coś tam ściemnia, mniej lub bardziej, by zrobić i się nie narobić.
@xoot
Nie pokazuje ile osób korzysta z usług PP, co nierzadko świadczy o powolności pracy pracownika na okienku oraz upierdliwości wybranych klientów. Ile to razy widziałem, jak babcia wybierała x minut kartki pocztowe, blokując kolejkę i przyczyniając się do jej wzrostu.
@straszny
Mała uwaga. O ile wiem PP zachowała nadal monopol na obsługę sądów oraz innych urzędów państwowych. Odczuwalne dla klientów zmiany nastąpią zapewne w momencie, o którym wspomniałeś, czyli wówczas gdy ostatecznie zostaną sprywatyzowani.
PS
@all
Kolejna dziwna gra PP to tworzenie PSF'ów czyli Pocztowych Stref Finansowych. Tworzy się stanowiska, przesuwa do nich część pracowników z innych działów, wydaje $ na ich tworzenie, a później na szkoleniach się mówi, że PP traci corocznie około 50 mln zł z tytułu utraty klientów opłacających rachunki nie na poczcie, po czym mówią, że niewykluczone, iż PP sprzeda w ogóle Bank Pocztowy innemu podmiotowi.
Pytanie w jakim celu ma być ten zabieg? A no m.in. po to by wydać trochę państwowej kaski na szkolenia, by upchnąć póki czas znajomych na nowe stanowiska (a nuż nowy podmiot zachowa ich posady), by wydać trochę $ na organizacje FSF'ów. No i mamy ciąg dalszy naszej szarej rzeczywistości.
Wysłane 2013-01-24 11:12
Ogólnie jest jakaś durna moda ostatnio na "zmiany wizerunkowe" Z ostatniego czasu np. PZU - powiedzmy ze nowe logo jest całkiem OK. Ale weźmy już taką "Wartę" no nowe logo ma chyba głęboko ukryty sens bo zmiana litery "T" na taka jak to obecnie w logo wygląda...bez komentarza. Ciekawe za ile ?
W ostatnich tygodniach media donosiły o zmianach regulaminu interCity - personel ma być ogolony, miły, grzeczny etc. tak się składa ze często jeżdżę pociągami i jak ludzie to komentują ? W max skrócie. personel może chodzić w dresach byle nie śmierdział mamy to w du**ie. POCIĄGI MAJĄ JEŹDZIĆ O CZASIE !!!!!
Ale nie, ważniejsze jest żeby mi kierownik pociągu pod krawatem i z uśmiechem mówił że wagon niestety jest nieogrzewany, w toalecie nie ma wody i wchodzę na własne ryzyko a pluskwy które mnie pogryza w pociągu (było w mediach o tym) najlepiej żebym uwiecznił na filmie i miał zeznania świadków do może jakieś odszkodowanie a nie tylko "przepraszam" wywalczę.
Wysłane 2013-01-24 11:30
@NuCore
O ile wiem PP zachowała nadal monopol na obsługę sądów oraz innych urzędów państwowych.Mało wiesz, nie zachowała monopolu (bo tego już nie ma) tylko wygrała przetarg. Żadnej innej firmie się nie kalkuluje ganiać kurierów po pcimiach dolnych z listami

Poza tym nie wiem o jakiej kasie państwowej opowiadasz, bo skarb państwa nie dotuje PP. Firma jeszcze państwowa ale to nie jest strefa budżetowa.
@straszny
Tyle, że akurat z tej kasy na stronę nie poszło nic. Stronę zrobili pracownicy w ramach obowiązków służbowych. Przy okazji zwolniono kilka tysięcy osób, a to dopiero początek zwolnień tegorocznych. Gdzieś trzeba było zaoszczędzić aby można było wydać kasę na "trąbkę" i tego "supermana".
Kurier jest fajny ale w miastach, poza miastem jest tragedia. Mam kontakt z kurierami każdego tygodnia. Dzwonią o dziwnych porach, tłumaczą, że mają nie po drodze, bo akurat tylko moją paczkę mają w promieniu 20km albo ściemniają, że nikogo nie było w domu czy też tłumaczą się, że nie mogli trafić, bo dom źle oznakowany. Mnóstwo różnych wymówek, a ludzie zmieniają się tam praktycznie co miesiąc. A paczki z poczty docierają. Nigdy mi jeszcze nie zginęła. Nie pamiętam też kiedy musiałem iść na pocztę z awizo. Także stereotypy pokutują, a rzeczywistość jednak się zmienia.
Wysłane 2013-01-24 11:38 , Edytowane 2013-01-24 11:40
@thor2k
Ale weźmy już taką "Wartę" no nowe logo ma chyba głęboko ukryty sens bo zmiana litery "T" na taka jak to obecnie w logo wygląda...bez komentarza. Ciekawe za ile ?a co tak cię ta Warta drażni? Prywatna belgijska firma, niech robią co chcą ze swoją kasą. "Ciekawe za ile" - tylko po Co Ci ta informacja ?

Okresowy refresh logo jest współcześnie standardem poprawiającym zainteresowanie marką.
Wysłane 2013-01-24 12:03 , Edytowane 2013-01-24 12:03
I ja oddaję głos na pocztę :) A przeżycia NetCopa są mi doskonale znane, gdzie nawet w tym tygodniu we wtorek kurier dzwoni, żeby się umówić - nie pasowało mu, to powiedział, że przywiezie paczkę w sobotę (!!!). Na szczęście argument, iż w sobotę "pocałuje" klamkę poskutkował i udało się sprawę załatwić następnego dnia z rana