Forum > Tematy dowolne > Na co wydać m.in. 38 mln zł :D

Strona 2 z 3 <<<123>>>
skocz

mysiauek

Wysłane 2013-01-24 12:04

Jak czepiacie sięlogo to wpiszcie sobie "Logo Przemyśla". To jest całkowita masakra.

szczur3k

Wysłane 2013-01-24 12:34

Jakość usług świadczonych przez pocztę się poprawiła (nikt mi nie buchnął przesyłki od ładnych paru lat \"\lol\"), co by się mogło poprawić? Na pewno to o czym pisze koradon, często to nie jest wina ilości klientów a ilości pracowników :) Bo jeśli na 4 okienka jest czynne całe jedno to nic dziwnego że tworzy się korek.

A skoro już jesteśmy przy temacie:

<Ka2> 28 listopada zostało wysłane Pocztą Polską (buahaha) powiadomienie o pewnej rozprawie sądowej.
<Ka2> Do dnia rozprawy (20 grudnia) przesyłka nie dotarła do adresata, którym była… Poczta Polska.
<Ka2> …btw rozprawa ta dotyczyła przetargu na doręczanie przesyłek wysyłanych przez wszystkie sądy w kraju, który PP chce wygrać z inPostem.


Może zmiana loga pomoże...?

Gentoo

Yoshi_80

Wysłane 2013-01-24 12:34

@NuCore czyli wmawiasz mi, że mi sie przywidziało iż paczkowy się ze mna kontaktował zeby ustalic godzine dostarczenia paczki \"\lol\" . Może nie jest to standard i robią to dla własnej wygody zeby zoptymalizowac sobie proces rozwożenia paczek. Ale u mnie to robię i mi sie to podoba :). Widac u ciebie PP to taki ciemnogród że jeszcze na to nie wpadli.

PP ma jedną bardzo dużą zaletę, placówkę na miejscu w kazdym miasteczku czy nawet wiekszej wiosce. Wiadomo gdzie sie udać żeby odebrać i zwykle nie jest to daleko. W małych miastach czy wioskach do najblizszej bazy kuriera mozna mieć 50km, powodzenia z umawianiem sie, czekaniem lub jechaniem po odbiór osobisty.

koradon

Wysłane 2013-01-24 12:50

@Yoshi_80 ale w czym problem. Kurier ma zapłacone żeby Ci do domu dowieźć i jak przyjechał nieumówiony to on płaci za benzynę a nie ty. Żeby mieć gwarancję zawsze warto dodawać adnotację do przesyłki/zakupu że chcesz żeby się z tobą skontaktował i po problemie.

Jedyny kurier którego nie polecam z własnych i znajomych doświadczeń to siódemka. Ja nie wiem kogo oni tam zatrudniają ale jest dramat \"\wkurzacie\"

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

straszny

Wysłane 2013-01-24 12:57 , Edytowane 2013-01-24 13:06

@mysiauek
dobra, dobra, tylko warto uświadomić że to logo gminy a nie miasta ;) - cala Polska pastwiła się nad biedną gminą, w której jakiś nauczyciel plastyk zrobił na ochotnika za darmo to cudo ;p

firmy miały różne koszmary jako logo


Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

ts96

  • ts96
  • wiadomość Użytkownik

  • 1105 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-24 13:23

wg mnie nowa strona co prawda wyglądem nie powala, szczególnie ten listonosz jest kiczowaty, nie szukałem na niej zbyt dużo informacji ale zdaje się być dość czytelna, szczególnie dla starszych ludzi - tryb wysoko kontrastowy, duża czcionka wygaje się być dużym plusem w kierunku funkcjonalności.

I'm not perfect but I'm getting closer.

NuCore

  • NuCore
  • wiadomość Użytkownik

  • 2953 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-24 13:26 , Edytowane 2013-01-24 14:29

@xoot

Umiesz czytać ze zrozumieniem? Czy napisałem, że problem kolejek dotyczy wyłącznie starych babć wybierających kartki? Widocznie nie umiesz, to poświęć chwilę czasu i nadrób zaległości. \"\obcy\"

Poza tym pracowałeś na poczcie, że wiesz skąd się biorą niektóre anomalie? Zapewne nie, wiec pozwól wpierw wypowiadać się komuś, kto ma większe doświadczenie w tym temacie, a swoje luźne teorie i dumania zostaw na później. \"\cfaniak\"

@netcop

Kajam się z pokorą, że śpiesząc się na autobus nie napisałem "..." przy słowie monopol. Już się poczułeś lepiej? Pisałem o tym, że poczta nadal jako jedyna firma obsługuje sądy itd. Tak to jest jak komuś się nudzi i chce się na siłę wykazać ile to nie wie. \"\lol\"
Druga sprawa, gdzie napisałem coś o kasie z budżetu? A to co poczta swój obecny majątek ma od św. Mikołaja? Skądś go przecież kiedyś wzięła i nim dalej obraca. W 100% prywatnej firmie takie cyrki jak na PP nie miałyby z miejsca racji bytu i tyle w temacie \"\woha\" Może czas więcej odpocząć i napić się melisy? \"\hmmm\"

@yoshi80
Od kiedy wyjątki stanowią regułę? \"\crazy\"

@ts96
Czyli zmiany robimy dla samych zmian, nie ważne czy na plus czy na minus? \"\hmmm\"

Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy. Murphy

xoot

  • xoot
  • wiadomość Użytkownik

  • 2233 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-24 14:00

@NuCore
coś ty taki pyskaty? Nadepnęliśmy ci na odcisk, czy jesteś zły na to że nikt nie szkaluje PP i nie wpisuje się w tok twojego rozumowania? \"\hmmm\"

NuCore

  • NuCore
  • wiadomość Użytkownik

  • 2953 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-24 14:12 , Edytowane 2013-01-24 14:27

@xoot

A co mi po tym, że ktoś chwali czy nie chwali PP? Dobrze by było jakby ktoś miał większe pojęcie o sytuacji w poczcie, a nie tylko z 1 strony, jak poszedł sobie po list z awizem i np.: akurat była mała kolejka. To ma świadczyć, że wszystko jest picuś glancuś? Dobry żart. \"\lol\" \"\woha\" Poza tym widzę, że wyłapujesz z dyskusji tylko to co chcesz, bo jakoś wszyscy tak na 100% nie są zadowoleni czy to z usług czy wprowadzonych zmian. Nie spinaj się tak, bo Ci żyłka w żici pęknie. \"\spoko\"

Odpowiedziałem tylko na brak umiejętności czytania ze zrozumieniem ot co. Poza tym jak ma się zadowolenie klientów do usług PP, a jak zadowolenie pracowników wobec pracodawcy i polityki firmy, to dwie różne sprawy. Klient chwaląc daną instytucję nie widzi co się dzieje na przysłowiowym zapleczu, więc z łaski swojej zastosuj się do ww. rady.

PS
Chyba zepsuł Ci się shift albo kultura, pytanie co gorsze. \"\cfaniak\"

PS2
Ciekawe ile osób wypowiadających się w tym temacie odróżnia urząd pocztowy od filii oraz agencji, bo to nie jedno i to samo? \"\hmmm\" \"\obcy\" - pytanie retoryczne mające jednak wpływ na ocenę zadowolenia z PP.

Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy. Murphy

Krzys81

Wysłane 2013-01-24 14:16 , Edytowane 2013-01-24 14:39

Od dobrych 10 lat to nie narzekam na obsługę listonoszy (obecnie to młodzi już ludzie) i obsłudze klienta na poczcie. Pamiętam jeszcze w PRL'u jak byłem mały to Urząd pocztowy Poczty Polskiej był wtedy w innym miejscu w moim miasteczku. Do dzisiaj pamiętam tą dużą wagę i 3 budki telefoniczne w ciemni, niewiele miejsca, a duży ruch. Dawno już po przeniesieniu się Poczty Polskiej na inną ulicę i wyremontowaniu pomieszczenia do obecnych standardów to nie narzekam. Zakup duży (obudowa ATX o ponad 8 kg z innym zakupami) ze sklepu internetowego dotarł bezpiecznie do mnie przez Pocztę Polską - avizo mi zostawili, ale 5 minut drogi pieszo do poczty mam. Nie uszkodzili mi nawet delikatnie dużego pudła, a urzędniczka miło mnie poprosiła, żebym podszedł do pomieszczenia po moją dużą przesyłkę, bo nie dała rady tego przenieść. Najważniejsze, że przesyłka/paczka dotarła nie uszkodzona do nas, a czy ostatecznie dostarczy nam listonosz lub sami ją odbierzemy na poczcie to już nie ma znaczenia.

Tak przy okazji to u mnie w miasteczku groziło zamknięciem poczty, ale widzę, że jakoś to funkcjonuje.

W przypadku przesyłek kurierskich to dzwonią do mnie, że zaraz będą w pobliżu mojego miejsca zamieszkania i pytają się czy mogę odebrać tą przesyłkę. Raz miałem tak, że pojechali w moje miejsce pracy i tam ją odebrałem. Bo nikogo w domu u mnie nie było.

@thor2k

I to jest zabawne, że firmy ochroniarskie w supermarketach tak wymagają + zaświadczenie o niekaralności, a sami niezbyt dobrze wyglądają i grają nie fair. Na konduktorów póki co nie narzekałem do czasu jak w tamtym roku pojechałem PKS'em do pobliskiego miasta i po kilku minut jazdy na następnym przystanku wlazł do autobusu kanar (ten od sprawdzenia biletów) - ten to wyglądal jak menel i to świeżo, który wylazł przed chwilą z jakieś meliny. Jaka płaca taka praca. \"\diabel\"

AMD Phenom II X2 BE 555 (3.2 GHz), 3x Geil DDR3 1333 2 GB, 1x Samsung DDR3 1333 2 GB, MSI MS-7646 (AMD RX780 + AMD K10 IMC), Gigabyte Radeon HD6670 1 GB DDR3, Kingston SSD V300 120 GB, Samsung HDD F4EG HD204UI 2 x 2 TB, Samsung SSD 850 EVO 250 GB, Samsung SSD 850 EVO 2 x 500 GB, WD HDD WD20EURX 2 TB, Akasa PaxPower 400W AK-P400FG BL, Creative GigaWorks ProGamer G500 5.1 + Cam Video IM Skype Edition (VF0220), Samsung LCD 19" SM 940BW, Asus Xonar DX 7.1 PCI-E, TP LINK TL-WN551G 54 M PCI, 3R System R101 - obudowa ATX, Kingston - czytnik kart pamięci, LC-Power LC-CFC-1 - kontroler wentylatorów z 5,25" LCD touch-screen + 2 x LC-ADA-525-4x25-SWAP - kieszeń 5,25" dla 4xSSD 2,5", mysz Gaming, mysz Tracer Gamezone XO, klawiatura Corsair K55 RGB PRO Gaming, Brennenstuhl Primera-Tec Automatic - listwa zasilająca.

Yoshi_80

Wysłane 2013-01-24 14:28

@NuCore a od kiedy Twoje doświadczenia z pocztą, czy placówka PP w Twojej okolicy są wyznacznikiem standardu ? Ja napisałem jak u mnie działa poczta i dlaczego mi sie czasem lepiej z ich usług korzysta. Zauważam, że na poczcie się zmienia, na + i to jest fajne.

Kurierzy też tacy super nie są, z mojego doświadczenia, uszkodzona zawartość (1 raz, akurat ja nadawałem paczke), notoryczne zostawianie przesyłek u sąsiadów.

NuCore

  • NuCore
  • wiadomość Użytkownik

  • 2953 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-24 14:40 , Edytowane 2013-01-24 14:41

@Yoshi_80

Kurierów nie bronię. Mam doświadczenia z kilku miast i w żadnym do tej pory listonosz nie zadzwonił ani razu. Za to wiem jak znajomi na poczcie potrafią dzwonić tylko do tych osób, które dają duże napiwki z rent/emerytur. Tak samo znam osoby, które niezgodnie z przepisami PP przetrzymuja listy, bo im się nie chce jechac ileś tam km do osoby z małą ilością poczty.
Listonosz nie ma służbowego telefonu i bezinteresownie nie będzie dzwonił do klienta to raz, a dwa, że nie ma wymogu/przepisu w PP, by musiał dzwonić do klienta. Kontakt ma polegać na zadzwonieniu domofonem/dzwonkiem lub zapukaniu w drzwi. Mogę Ci wymienić dziesiątki sytuacji widzianych naocznie lub usłyszanych od listonoszy, jak dostarcza się przesyłki/listy. To, że klient jest w domu nie gwarantuje, że przesyłkę otrzyma. To zależy w 99,99 % od dobrej woli listonosza czy chce mu się ja dostarczyć lub czy lubi klienta. Naczelnik urzędu czy kierownik listonoszy nie chodzi z nim za rękę i o ew. olewaniu przez listonosza może dowiedzieć się tylko gdy ów klient złoży pisemną skargę. Słowna/telefoniczna nie spowoduje w zasadzie jakichkolwiek konsekwencji.
Sam pracowałem na poczcie jako listonosz, więc co nieco wiem (btw. zwolniłem się sam a przez cały okres pracy nie było na mnie skarg - tak gwoli wyjaśnienia, żeby nie było że mam żal czy ktoś mnie wywalił i teraz się odgrywam). Żona pracuje na ekspedycji (klienci masowi), więc sytuacje w PP widziałem i widzę z obu stron, a nie tyko ze strony klienta.

To jakim kosztem wobec pracowników PP ma nie najgorszą opinię u klientów (choć i tak jest masa ludzi niezadowolonych, ale średnia nie jest taka zła), to inna inszość, wobec tego jak ta firma podchodzi do pracownika i ile przepisów jest nierzadko naginanych by tylko jakoś się ten wózek toczył. W wolnej chwili postaram się co nieco naświetlić, w tym wyidealizowanym przez co niektóre osoby obrazie PP.

Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy. Murphy

mysiauek

Wysłane 2013-01-24 14:40

@straszny
Uzyłeś ważnego słowa: "miały" \"\crazy\"

NuCore

  • NuCore
  • wiadomość Użytkownik

  • 2953 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-24 14:43 , Edytowane 2013-01-24 14:44

@mysiauek

No i tu wracamy do początku. Po co w takim razie zmieniać dobre na gorsze? Czy poprzednie granatowe barwy i logo było na tyle złe, by zastępować je innym. Ba ok, niech sobie zmieniają, ale na lepsze, a tu mamy sytuację odwrotną.

PS
Do tematu zaglądnę później, bo mam dziś do wykonania trochę rzeczy, a niestety z tematu PP na forum $ nie będzie.

Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy. Murphy

Lukxxx

  • Lukxxx
  • wiadomość Użytkownik

  • 2102 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-24 15:07

Ja tam zazwyczaj zamawiam kuriera do pracy i gitara. Jak chcę coś do domu to poczta.

xoot

  • xoot
  • wiadomość Użytkownik

  • 2233 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-24 15:37

@NuCore ze świecą szukać pracodawcy, który nie nagina przepisów do własnych celów.

NetCop

  • NetCop
  • wiadomość Moderator

  • 14951 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-24 17:13 , Edytowane 2013-01-24 17:14

@NuCore

Druga sprawa, gdzie napisałem coś o kasie z budżetu?

A no tutaj
Pytanie w jakim celu ma być ten zabieg? A no m.in. po to by wydać trochę państwowej kaski na szkolenia

O jakiej państwowej kasce piszesz?

Może czas więcej odpocząć i napić się melisy?

Kę? Przeanalizuj swój język i może zastosuj się do swojej rady powyżej.
Twoja spinka słowna:
Umiesz czytać ze zrozumieniem?
Nie spinaj się tak, bo Ci żyłka w żici pęknie.
bredzisz, to nie wymóg poczty
Odpowiedziałem tylko na brak umiejętności czytania ze zrozumieniem
Chyba zepsuł Ci się shift albo kultura, pytanie co gorsze.


Chcesz dyskutować o PP ok, ale Zachowaj kulturę wypowiedzi i miej szacunek do pozostałych forumowiczów.

Co do logo to mnie wisi i powiewa czy jest czerwone, niebieskie czy zielone. Każda firma sobie wymyśla jakie chce i płaci za nie ile chce. Dopóki nie idzie na to kasa z naszych podatków to mam do tego nijaki stosunek. Tak, nowe logo jest paskudne, a ten super-listoszon to porażka na całej linii.

ten, który pcha ten wózek ...

NuCore

  • NuCore
  • wiadomość Użytkownik

  • 2953 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-24 17:17

@NetCop

"Co do logo to mnie wisi i powiewa czy jest czerwone, niebieskie czy zielone. Każda firma sobie wymyśla jakie chce i płaci za nie ile chce. Dopóki nie idzie na to kasa z naszych podatków to mam do tego nijaki stosunek. Tak, nowe logo jest paskudne, a ten super-listoszon to porażka na całej linii."

W czymś się jednak zgadzamy. \"\spoko\"

PS
Nie napisałem, że na owe zmiany poszła jakaś extra kasa z budżetu.

Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy. Murphy

SlawoyAMD

Wysłane 2013-01-24 17:56 , Edytowane 2013-01-24 17:59

@KozubSoft To mogłeś dołożyć dwa złote i wysłać pocztexem \"\woha\" Na jutro by była... Jako były, długoletni pracownik PP mogę powiedzieć tylko tyle, że praca tam teraz nie należy do najprzyjemniejszych... Praca na okienku to niemal niewolnictwo i dają dziewczynom (i chłopakom też, bo sam pracowałem przez parę końcowych miesięcy na okienku), takie limity obciążeń i wykonanych "planów", że chyba tylko chodzi o to, by nie dać premii uznaniowej do wypłaty, też nędznej, jak na pracę na pierwszym froncie z klientem...

NuCore - ty mi to z szefem nie zadzieraj, bo jak nie znasz zasady, nie drażnić lwa, to później "letko" nie będzie \"\lol\"

Pomagający pchać ten wózek ... Mój sprzęcik: AMD RYZEN 7 7700X, Cooler Arctic Liquid Freezer II 360, MSI PRO X670-P WIFI, 16GB pamięci DDR5 5600 MHz, GeForce 4070ti, dysk systemowy - SSD Viper VP4300 1TB, Magazyny: SSD Viper VP4300 2TB, zasilacz Corsair HX850. LCD 32" AOC Agon, Creative SBX AE5, Win 11 64-bit

NuCore

  • NuCore
  • wiadomość Użytkownik

  • 2953 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-24 19:44 , Edytowane 2013-01-24 19:51

@SlawoyAMD

Przecież ja lubię wszystkie koty, a szczególnie kotki, no i chciałem pokazać stanowisko "uciemiężonych" pracowników PP. \"\spoko\" Przecież w oczach niektórych osób to taka niepokalana instytucja. \"\cfaniak\"

Dobrze, że poruszyłeś wątek premii. To się nazywa logika dawać pracownikom ekspedycji/masówek wyrobić do premii np.: 250 zł doładowań telefonów na kartę, gdzie takie osoby albo nie mają z klientem do czynienia w ogóle (bo go nie widzą) albo przyjmując kilkaset/kilka tysięcy listów na raz od firm pytać ich, czy nie zechcą doładować w okienku "detalicznym" telefonu na kartę powołując się na osobę, która poleciła im owe doładowanie (jakby każdy właściciel firmy/instytucji państwowej miał telefon na kartę). Inne chore pomysły to dawanie ww. pracownikom i listonoszom zebrania w ciągu danego miesiąca zamówień na oferowane przez PP gazety. Co najlepsze doładowania telefonów nie omijają listonoszy, co tam, że w ich rejonie jest filia, co tam, że klient musi jechać na urząd (nie filię, który z reguły jest o kolejne kilka km dalej od filii) i tam doładować telefon i powołać się na listonosza, który go poinformował o doładowaniu, bo inaczej ów listonosz nie dostanie premii.
Pracownicy okienek tak jak mówiłeś tez nie mają lekko, wszak 600, a nawet 800 zł na pracownika to też nie lada wyczyn, by za tę kwotę znalazł klientów na doładowania.
Brzmi to jak reklama McDonalda: a może frytki do tego.

Kolejna kwestia dotyczy tego, że taki listonosz ma określony według etatu szacowany czas pracy. Na urzędzie usłyszy się nieraz, że listonosz ma nienormowany czas pracy i musi roznieść wszystko do skutku (oczywiście w czasie pracy urzędu czyli 8-20). Np.: mając 0,5 lub 3/4 etatu jest to zadanie wykonywalne inaczej.
Taki listonosz wchodząc na urząd i widzi stertę niepoukładanych listów na biurku, część w szafce na priorytety, a następne na 1-2 kupek ma polecone w tym gabaryty wielkości paczki. To wszystko trzeba posegregować, przeliczyć polecone, podpisać, jechać na rejon (w 99% swoim samochodem prywatnym), zdać awizowane listy na filii (ew. na urzędzie - zależy od rejonu), jechać z filii na urząd (nie dotyczy rozliczania się na urzędzie, jeśli filia nie jest na jego rejonie) i tam popodbijać kartę z naklejkami od poleconych (ile naklejek tyle odbić pieczątką) + pieczątka zbiorowa, wszystko podliczyć, spiąć wszystkie kartki i oddać na ekspedycję w celu rozliczenia.
Widzicie realność obskoczenia kilkuset około 500 mieszkań w blokach + nierzadko ulotki + przekazy pieniężne + dojazd + 2 rozliczenia filia i urząd (co trwa) w czasie 4h? \"\lol\"

Powyżej owych 4h poczta nie płaci, słownie zero zł. Nic tylko polecam. Podobnie jest w przypadku rejonów szacowanych na 6h, to co powyżej 6h jest bezpłatne, co z tego, że jest więcej listów. Badania rejonów o ile są, to są wykonywane raz na rok i to w dni, w które jest najmniej poczty, ba WERY potrafią nawet celowo wstrzymywać pocztę w dniu, w którym ma być badanie, bo a nóż się okaże, że listonosz dyma za free w robocie i trzeba mu będzie etat zwiększyć. A niech zasuwa jak kobyła z furmanką i się cieszy, że dostanie 800 zł (0,5 etatu) lub 1200 zł (3/4 etatu). Polecam - to oczywiście ironia lub stwierdzenie adresowane do desperatów i masochistów. \"\cfaniak\"

Na koniec ostatnia kwestia.
Waga toreb. Teoretycznie listonosz ma mieć torbę ważącą do 10 kg? No i na tyle teoria. W rzeczywistości pani kierownik przychodzi około 2x w miesiącu z kartką do podpisu, na której widać przypadkowo wpisane wagi toreb i wracamy po tej czynności do dalszej pracy. Co z tego, że masz kilkadziesiąt (30-40 to nie wyjątek, zależy od rejonu) przesyłek gabarytowych po 1-2 kg + zwykła poczta + ulotki oraz tradycyjne "cienkie" polecone z np.: skarbówki.

Tak można opowiadać godzinami, ale tak jak napisałeś Slawoy, praca na PP do najlżejszych i najprzyjemniejszych nie należy. Do tego nagradzanie ściemniaczy i dowalanie kolejnych obowiązków tym co się nie buntują, tylko uczciwie wykonują swoją pracę. Czysta poezja i bajka. \"\crazy\"

Wnioski:
Zamiast wymyślać nowe loga, strony www, zmieniać wystrój placówek z tego tytułu mogliby choćby zakupić takie urządzonka jakie mają niektórzy kurierzy. Jeden podpis i wszyscy wiedzą, że klient odebrał przesyłkę, a nie zabawa z naklejkami i przepisywaniem podpisu klienta drukowanymi literami wraz z adnotacją, czy to była żona, kochanka, córka czy wnuczka, opisywaniem paczek nie zastano awizowano + data, walnięcie 20-200 pieczątek na karcie doręczeń, drukowanie listy awizowanych przesyłek. Do tego wszelkiego rodzaju ZP'ówki (potwierdzenia odbioru), gdzie znów się wypisuje stertę tych samych informacji.

Nigdy nie kłóć się z głupcem — ludzie mogą nie dostrzec różnicy. Murphy
Strona 2 z 3 <<<123>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 308 gości