Mam taki problem, mianowicie na numer internetu Plusa przychodzą smsy typu "Dziekujemy za zapisanie sie w serwisie appdump.mobi. Ogladaj najgoretsze filmy w Polsce!" oraz "Subskrypcja serwisu X247 zostala rozpoczeta. Otrzymasz 3 wiadomosci tygodniowo. Oplata za kazdy SMS przychodzacy wynosi 6,15 PLN z VAT. Regulamin: http://www.x247.mobi/index/general-conditions. Aby zakonczyc wyslij SMS o tresci STOP X247 na numer 60595 (0 PLN)." , "Subskrypcja serwisu APP zostala rozpoczeta. Otrzymasz 1 wiadomosc tygodniowo. Oplata za kazdy SMS przychodzacy wynosi 23,37 PLN z VAT. Regulamin: http://www.appdump.mobi/index/general-conditions. Aby zakonczyc wyslij SMS o tresci STOP APP na numer 61995 (0 PLN)."
Powiem szczerze, że to zignorowałem bo zwyczajnie pomyślałem jakiś spam albo inne łańcuszki szczęścia. Poza tym widziałem, kiedyś reportaż w TV i ogólnie to nie można odpowiadać na takie smsy z tego co pamiętam. Sęk w tym, że na stronie Plus Online pokazuje mi, że jestem 92zł na minusie. A faktura na razie bez zmian taka sama. Miał ktoś taki przypadek.
Forum > Tematy dowolne > Problem z podejrzanymi SMS-ami
Wysłane 2017-03-08 09:21
Wysłane 2017-03-08 09:34
Wyślij SMSa LISTA pod nr 8888, aby zobaczyć czy masz jakieś subskrypcje włączone.
Tutaj trochę więcej informacji -> [LINK]
Wysłane 2017-03-08 09:35
Widziałem kilka takich przypadków. Ostatnio żona była ciekawa co wygrała i okazało się że - wygrała płatną subskrypcję czegoś tam.
Akurat telefon też w Plusie, ale nie ma to znaczenia.
Jest tylko jeden sposób na odkręcenie takich subskrypcji, usług i innych płatnych niespodzianek.
Idziemy do operatora i prosimy o zablokowanie tej usługi, albo wszystkich dodatkowo płatnych usług / numerów.
NIE. Powtarzam NIE odpowiadamy na SMSy, NIE wchodzimy na żadne strony, NIE składamy gdziekolwiek poza operatorem oświadczeń, ani odwołań. To tylko przedłuża sprawę i naraża nas na dodatkowe koszty.
Takie płatne usługi (o ile czegoś faktycznie na papierze osobiście nie podpisaliśmy), są nieskuteczne bez pośrednictwa naszego operatora, więc gdy on odetnie nas od tego paskudztwa, jesteśmy bezpieczni.
Wysłane 2017-03-08 10:36
Ok dzięki za porady, to zapytam o coś jeszcze, czy możliwe jest żeby ktoś inny posiadał taki sam numer tel. Przychodziły też na ten numer iplusa smsy jakoby mielibyśmy zaległości w opłacaniu Cyfrowego Polsatu, teraz zresztą nadal przychodzą ale już w stylu "Od dnia 19.01.2017 r. nie udalo nam sie z Pania nawiazac kontaktu. Prosimy o pilny kontakt w sprawie zadluzenia wobec Cyfrowego Polsatu S.A. dot. umowy ******** pod numer 223563465. EOS KSI Polska." Sęk w tym, że nigdy nie miałem żadnej umowy z Cyfrowym Polsatem. Po kontakcie z biurem obsługi Pan stwierdził, że ktoś ma taki sam numer zarejestrowany na inne nazwisko i nie ma się o co martwić. A on zaraz się tym zajmie, jak widać zrobił to nieskutecznie.
Także ciągle chcą człowieka gdzieś na coś naciągnąć, już nie wspomnę o usługach które niby wyłączone a jak się okazuje na rachunku jednak nie.
Wysłane 2017-03-08 11:39 , Edytowane 2017-03-08 11:40
@BartekW
Mam taką samą sytuację. Co miesiąc dostaję telefon czy jestem - jednym z moich byłych wspólników.
Przeniosłem numer przy odchodzeniu z firmy, ale dział windykacji tego nie zanotował i już chyba tego nie zrobi.
Twój numer widocznie ktoś miał wcześniej. Oddał go. Ty go dostałeś, ale dział windykacji ma go ciągle jako numer kontaktowy. Niczym to nie grozi. Na twoim numerze nie ciążą żadne zaległości. Tylko będą dzwonić, ewentualnie wysyłać SMS. Przyzwyczaisz się. Bo że ktoś zmieni w bazie danych ten numer jako kontaktowy, przestałem już wierzyć.
Wysłane 2017-03-08 13:03 , Edytowane 2017-03-08 13:03
Jedyna opcja to wysłanie pisma z prośbą o usunięcie numeru z bazy danych, z groźbą skargi do GIODO.
Jak nie skasują to skarga do GIODO.
Wysłane 2017-03-08 13:03
Żona nadziała się na SMS Premium WAP w PLUSie. Okazało się że niby przy odnowieniu umowy wszystkie blokady usług premium są zdejmowane (WTF), najciekawsze jest to że żadne treści nie przychodziły a próba wylistowania aktywnych premium zwracała błąd. Takie cuda panie.
Wysłane 2017-03-09 07:57
Blokowanie niektórych bzdur bywa trudne, bo z jakiegoś powodu mogą kolidować z 'zajebistymi' funkcjami dodawanymi przez operatora. Z tego powodu ja mam wciąż telefon na kartę. Nie zeżre więcej niż doładuję.
SMS-y premium da się zablokować, ale tych palantów z Krakowa (z tego co kojarzę, to ten spamer ma biura w Krakowie właśnie) ktoś powinien w końcu usadzić.
Wysłane 2017-03-10 19:15
Ja tylko dodam, że to jest numer Iplusa, czy mobilnego internetu, ale widać to nie ma znaczenia. Dzisiaj wysłałem mamę, żeby spróbowała sprawę załatwić (ileś lat już jest zarejestrowany na nią ten numer). Niestety była akurat "nasza" niemiła ekspedientka, i kazała zadzwonić bo biura obsługi i tyle. A pieniądze za te usługi Premium będzie trzeba zapłacić.
Kto jest online: 0 użytkowników, 264 gości