Forum > Tematy dowolne > Problem z podejrzanymi SMS-ami

Strona 1 z 1 1
skocz

BartekW

Wysłane 2017-03-08 09:21

Mam taki problem, mianowicie na numer internetu Plusa przychodzą smsy typu "Dziekujemy za zapisanie sie w serwisie appdump.mobi. Ogladaj najgoretsze filmy w Polsce!" oraz  "Subskrypcja serwisu X247 zostala rozpoczeta. Otrzymasz 3 wiadomosci tygodniowo. Oplata za kazdy SMS przychodzacy wynosi 6,15 PLN z VAT. Regulamin: http://www.x247.mobi/index/general-conditions. Aby zakonczyc wyslij SMS o tresci STOP X247 na numer 60595 (0 PLN)." , "Subskrypcja serwisu APP zostala rozpoczeta. Otrzymasz 1 wiadomosc tygodniowo. Oplata za kazdy SMS przychodzacy wynosi 23,37 PLN z VAT. Regulamin: http://www.appdump.mobi/index/general-conditions. Aby zakonczyc wyslij SMS o tresci STOP APP na numer 61995 (0 PLN)."

Powiem szczerze, że to zignorowałem bo zwyczajnie pomyślałem jakiś spam albo inne łańcuszki szczęścia. Poza tym widziałem, kiedyś reportaż w TV i ogólnie to nie można odpowiadać na takie smsy z tego co pamiętam. Sęk w tym, że na stronie Plus Online pokazuje mi, że jestem 92zł na minusie. A faktura na razie bez zmian taka sama. Miał ktoś taki przypadek.

i3 540 + H55 + 12GB + SSD 128GB -> Windows 8 64 -> upgrade to Windows 10 Pro -> Motorola V3 RIP -> Nokia 102 ;-)

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5229 wypowiedzi

Wysłane 2017-03-08 09:34

Wyślij SMSa LISTA pod nr 8888, aby zobaczyć czy masz jakieś subskrypcje włączone.
Tutaj trochę więcej informacji -> [LINK]

Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)

kotin

Wysłane 2017-03-08 09:35

Widziałem kilka takich przypadków. Ostatnio żona była ciekawa co wygrała i okazało się że - wygrała płatną subskrypcję czegoś tam. \"\lol\"
Akurat telefon też w Plusie, ale nie ma to znaczenia.
Jest tylko jeden sposób na odkręcenie takich subskrypcji, usług i innych płatnych niespodzianek.
Idziemy do operatora i prosimy o zablokowanie tej usługi, albo wszystkich dodatkowo płatnych usług / numerów.
NIE. Powtarzam NIE odpowiadamy na SMSy, NIE wchodzimy na żadne strony, NIE składamy gdziekolwiek poza operatorem oświadczeń, ani odwołań. To tylko przedłuża sprawę i naraża nas na dodatkowe koszty.
Takie płatne usługi (o ile czegoś faktycznie na papierze osobiście nie podpisaliśmy), są nieskuteczne bez pośrednictwa naszego operatora, więc gdy on odetnie nas od tego paskudztwa, jesteśmy bezpieczni.

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Macbook Air M3 15" 16 / 256 GB

Wheerex

Wysłane 2017-03-08 10:23

Właśnie dlatego u mnie prywatnie i w firmie mam całkowitą blokadę na usługi premium i mam po sprawie :) 

Piąte koło u wozu (wózka)...

BartekW

Wysłane 2017-03-08 10:36

Ok dzięki za porady, to zapytam o coś jeszcze, czy możliwe jest żeby ktoś inny posiadał taki sam numer tel. Przychodziły też  na ten numer iplusa smsy jakoby mielibyśmy zaległości w opłacaniu Cyfrowego Polsatu, teraz zresztą nadal przychodzą ale już w stylu "Od dnia 19.01.2017 r. nie udalo nam sie z Pania nawiazac kontaktu. Prosimy o pilny kontakt w sprawie zadluzenia wobec Cyfrowego Polsatu S.A. dot. umowy ******** pod numer 223563465. EOS KSI Polska." Sęk w tym, że nigdy nie miałem żadnej umowy z Cyfrowym Polsatem. Po kontakcie z biurem obsługi Pan stwierdził, że ktoś ma taki sam numer zarejestrowany na inne nazwisko i nie ma się o co martwić. A on zaraz się tym zajmie, jak widać zrobił to nieskutecznie.
Także ciągle chcą człowieka gdzieś na coś naciągnąć, już nie wspomnę o usługach które niby wyłączone a jak się okazuje na rachunku jednak nie.

i3 540 + H55 + 12GB + SSD 128GB -> Windows 8 64 -> upgrade to Windows 10 Pro -> Motorola V3 RIP -> Nokia 102 ;-)

kotin

Wysłane 2017-03-08 11:39 , Edytowane 2017-03-08 11:40

@BartekW
Mam taką samą sytuację. Co miesiąc dostaję telefon czy jestem - jednym z moich byłych wspólników.
Przeniosłem numer przy odchodzeniu z firmy, ale dział windykacji tego nie zanotował i już chyba tego nie zrobi.

Twój numer widocznie ktoś miał wcześniej. Oddał go. Ty go dostałeś, ale dział windykacji ma go ciągle jako numer kontaktowy. Niczym to nie grozi. Na twoim numerze nie ciążą żadne zaległości. Tylko będą dzwonić, ewentualnie wysyłać SMS. Przyzwyczaisz się. :-P Bo że ktoś zmieni w bazie danych ten numer jako kontaktowy, przestałem już wierzyć.

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Macbook Air M3 15" 16 / 256 GB

Lasica

  • Lasica
  • wiadomość Użytkownik

  • 6673 wypowiedzi

Wysłane 2017-03-08 13:03 , Edytowane 2017-03-08 13:03

Jedyna opcja to wysłanie pisma z prośbą o usunięcie numeru z bazy danych, z groźbą skargi do GIODO.

Jak nie skasują to skarga do GIODO. 

ZX Spectrum + Commodore 64 + ZX Spectrum 2+ + Amiga 600 + Microsoft Surface Pro GO2/X + Asus ROG Strix G513QY + Asus ROG Ally

Dinaeel

Wysłane 2017-03-08 13:03

Żona nadziała się na SMS Premium WAP w PLUSie. Okazało się że niby przy odnowieniu umowy wszystkie blokady usług premium są zdejmowane (WTF), najciekawsze jest to że żadne treści nie przychodziły a próba wylistowania aktywnych premium zwracała błąd. Takie cuda panie.

AMD Ryzen 5 3600X / MSI B450 Tomahawk MAX / DDR4 G.Skill Flare X 16GB / OCZ 650W ZS / MSI RX 580 Gaming X+ 8G / Plextor M8Pe 256 + Samsung EVO 850 240GB + WD Green 2TB / Dell U2713HM / W11

P_M_

  • P_M_
  • wiadomość Użytkownik

  • 1710 wypowiedzi

Wysłane 2017-03-09 07:57

Blokowanie niektórych bzdur bywa trudne, bo z jakiegoś powodu mogą kolidować z 'zajebistymi' funkcjami dodawanymi przez operatora. Z tego powodu ja mam wciąż telefon na kartę. Nie zeżre więcej niż doładuję.
SMS-y premium da się zablokować, ale tych palantów z Krakowa (z tego co kojarzę, to ten spamer ma biura w Krakowie właśnie) ktoś powinien w końcu usadzić.

BartekW

Wysłane 2017-03-10 19:15

Ja tylko dodam, że to jest numer Iplusa, czy mobilnego internetu, ale widać to nie ma znaczenia. Dzisiaj wysłałem mamę, żeby spróbowała sprawę załatwić (ileś lat już jest zarejestrowany na nią ten numer). Niestety była akurat "nasza" niemiła ekspedientka, i kazała zadzwonić bo biura obsługi i tyle. A pieniądze za te usługi Premium będzie trzeba zapłacić.

i3 540 + H55 + 12GB + SSD 128GB -> Windows 8 64 -> upgrade to Windows 10 Pro -> Motorola V3 RIP -> Nokia 102 ;-)
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 264 gości