@strasznySprzedaż mobilnych urządzeń jest wysoka, bo Chiny się bogacą. Planują w tym roku opylić jakieś 35 milionów samych "Iphonów". Ba, oni mają nawet swój piracki serwis, zamiennik App Store, który nawet nie potrzebuje jailbreaku , olali wsparcie Appla. Ba, Kuaiyong ma w ofercie usługę wykonywania kopii danych, muzyki, zdjęć itp.
[LINK],
Forum > Tematy dowolne > Załamuje się sprzedaż rynku x86.... [komputerów stacjonarnych]
Wysłane 2013-04-19 21:46
Wysłane 2013-04-19 23:13
@Netman
a co jak procesor kwantowy nie będzie się dawał zminimalizować na tyle aby zmieścić do smartfona?
Wysłane 2013-04-29 14:14
Może trochę mniej w temacie a może i nie system na mobilki dojrzał i już nie ewoluuje tak szybko [LINK] ciekawe kiedy pojawi się następca snapdragona 800? mobilki też jakby powoli zwalniają. Choć nie mówię wcale że sprzedaż spadnie ale jeśli chodzi o samo tempo rozwoju to tak.
Wysłane 2013-04-29 19:41 , Edytowane 2013-04-29 19:52
@beton
Przecież od czasów SGS1 każda generacja nowych telefonów przynosiła co najmniej 2x wzrost wydajności CPU i GPU, do tego są już zapowiedziane cortexy wydajniejsze od Snapdragona 800 (ciekawe jakie będzie mieć wyniki), gdzie tu widzisz zahamowanie?
Wysłane 2013-04-29 22:40
@NetmanNo nie powiedziałbym że S2 był 2 x wydajniejszy od S1, s3 dwa razy od S2 itd ale oczywiście skoki wydajności były znaczne i dziś mamy całkiem niezłe 600setki a 800 zapowiada się miodnie. Co do następnej generacji to właśnie nie widziałem zapowiedzi i dlatego myślę ze odstęp miedzy nimi a 800 będzie większy niż między 600 a 800. I tak jak adnroid zwalnia tak odnoszę wrażenie że mobilne procki też już zwalniają tempo rozwoju. Jak gdzieś byly zapowiedzi tej następnej generacji to rzuć linka chętnie poczytam
Wysłane 2013-04-29 23:06 , Edytowane 2013-04-29 23:11
@beton
Daleko nie szukać - GLBenchmark (1080p)
S4 - 40 fps
S3 - 15fps
W S2 było słabsze GPU niż w S3, a w S1 o połowę słabsze niż w S2
Tak samo CPU - 1, 2, 4 rdzeniowe (a każda generacja miała większą wydajność per rdzeń), a teraz 4x A15 (uogólniając)
Przyszłe generacje
[LINK]
Wysłane 2013-04-30 08:44 , Edytowane 2013-04-30 08:45
The Death of the PC
The days of paying for costly software upgrades are numbered. The PC will soon be obsolete. And BusinessWeek reports 70% of Americans are already using the technology that will replace it. Merrill Lynch calls it "a $160 billion opportunity." Computing giants including IBM, Yahoo!, and Amazon are racing to be the first to cash in on this PC-killing revolution
z mojego ulubionego portalu dla inwestorów fundamentalnych Motley Fool
Dokładnie to samo widzą.
Wysłane 2013-04-30 09:54 , Edytowane 2013-04-30 12:09
@straszny
Widzę, że prawda okazała się bolesna i dla podbudowania swojego ego musiałeś usunąć mój post.
Twój sposób pisania Krzychu - wyśmiewanie i złośliwe teksty będzie moderowany za arogancję, nie za treść. Nawet jak piszesz z sensem to weź się zastanów po co tyle złośliwości wsadzasz. S.
Wysłane 2013-04-30 11:09 , Edytowane 2013-04-30 11:10
@NetmanRównie dobrze mógłbym powiedzieć a nawet wykazać że wzrost wydajności między S4 a snapdragonem 600 był żaden. Pewnie tu akurat s4 pro (=snapdragon600) vs S3 jakieś pokazałeś.
W S1 było adreno 200 w S2 adreno 205 tu jest zestawienie [LINK]
Tu porównanie pecetowych GUP z mobilkami [LINK]
SGS4 jest na poziomie Intel HD Graphics 3000. Może i nieźle ale jeszcze daleko do obecnych grafik.
Może i po snapdragonie 800 pojawi sie dość szybko a57 i znów da spory skok potem może jeszcze jedna generacja a później zaczną się schody.
Wysłane 2013-04-30 11:40 , Edytowane 2013-04-30 11:41
@beton
bardzo fajny link dałeś, w sumie potwierdza jak dobrze jest już z wydajnością grafik mobilnych, w końcu całkowicie bezgłośnych, pasywnych i z małymi radiatorami (a rozwija się to jednak cały czas doskonale).
potem zaczynają się ARM-64 bity, do tej pory architektura ARM była 32bitowa.
Wysłane 2013-04-30 12:49
@strasznyZ wydajnością mobilnych grafik niestety nie jest dobrze. Nawet te w laptopach kosztują krocie i są o wiele słabsze niż w normalnym komputerze. Po prostu mobilny sprzęt ma niską rozdzielczość a programy małe wymagania. Wiadomo, że na początku szybko będzie rosła wydajność, bo rozwiązania są niemal gotowe, ale dojdzie do pewnego pułapu i proces zahamuje, bo niestety temperatura i apetyt na energię zrobią swoje.
Wysłane 2013-04-30 13:23
@straszny Zgadzam się że mobilnie bez chłodzenia jest nieźle. Z drugiej jednak strony to wydajność tak jak pisze Lukxxx jest 6 generacji PCtowych grafik wstecz. Zobaczymy co przyniesie Adreno 330 i później te 64bitowe a57. Ale tutaj nie ma bata. Schodzenie z procesem stanie się coraz trudniejsze a generowana ilość ciepła coraz większa. Dorzuć do tego standard 4k który w Japonii (telewizję tej rozdzielczości) chcą wprowadzić już w 2014 roku i nie ma bata żeby wydajność poniżej 8600GT na to starczyła. Teraz AMD ociąga się z kolejną generacją kart bo nie ma po co jej wydawać. NV pokazało Tytana ale z całą rodziną też się nie spieszy. Jak telewizja, telewizory, monitory gry przeskoczą na 4k to i obecne desktopowe grafy będą miały problem. Co prawda obecne HD pewnie jeszcze trochę porządzi ale zanim wydajność Mobilnych układów sięgnie choćby GTXa 460 to standardem stanie się 4k.
Wysłane 2013-04-30 13:32 , Edytowane 2013-04-30 13:33
@beton
tylko tu nie trzeba kosmicznej wydajności.. umówmy się, już obecnie średni PC wystarcza nadto, a z czasem będzie jeszcze lepiej. Chodzi o to że za te 5-10 lat średni hardware mobilny już wystarczy do wszystkiego co się da wyobrazić w komputerze (fotorealistyczna gra na jaką tylko pozwoli napisany software, i wszelkie codzienne zastosowania).
Ludzie nie chcą siedzieć przy stacjonarnych komputerach, wszystkie badania konsumentów, dane sprzedażowe, dane z badań zainteresowania i przyszłych zakupów wskazują na zanikanie zainteresowania technologią desktop-PC. Kto wkręci się na miejsce dominującej 30 lat technologii wygra coś o czym wspomina wyżej cytowany mój link
"Merrill Lynch calls it "a $160 billion opportunity." Computing giants including IBM, Yahoo!, and Amazon are racing to be the first to cash in on this PC-killing revolution"
Wysłane 2013-04-30 14:33
@straszny
Tylko to co wkleiłeś głosi o końcu kosztownych upgradów softu - nie wiem jak oni powiązali to z końcem architektury PC (i w ogóle co znaczy stricte pojęcie PC), przecież równie dobrze firmy takie jak MS, Adobe, Autodesk itp. itd. mogą kasować za soft pod ARM - im naprawdę nie robi różnicy na czym ich soft działa dopóki działa i jest ich. A cytowani giganci ścigają się kto pierwszy na tej rewolucji zarobi - tyle.
Piszesz że już wkrótce przeciętny komputer wystarczy nam do wszystkiego...ale przecież zawsze wystarczał. W dowolnym momencie historii PC komputer spełniał powierzone mu funkcje w 100%, grafika była fotorealistyczna, rendering szedł jak należało, mocy procesora też było w sam raz... Ot software napędza hardware i vice versa. Zastój nie jest korzystny bo nikt wtedy nie zarabia. Jak już 4K będzie chodzić płynnie to wprowadzą FSAA TKAA czy tam inne SRAA w menu i znowu będzie przycinać i znowu trza będzie przyspieszać...and so on and so on...
o ARM64 pisałem...z rok temu? I dalej są to zapowiedzi, przecieki. Teraz (na dniach dosłownie) minęło 10 lat jak AMD wprowadziło x86-64 (aż dziw że nikt o tym nie napisał), a wykorzystuje się to jako tako może od połowy tego czasu, przy czym nadal miażdżącą przewagę mają aplikacje 32bit i właściwie można się spokojnie obejść bez x64.
Kto jest online: 0 użytkowników, 246 gości