Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 1 :)

skocz

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-09 13:25

@mol666W sumie to rzuciłem te 4-5k tak z rękawa.Nowa Honda C 1.8 sport 80,6k. Ceed xl 1.6 l 79,5k co jest nie wiem czy bardziej śmieszne czy żałosne dopiero w najwyższej wersji xl ma 16 calowe aluski w niższych wersjach stalówki \"\nie_ok\". Jeśli się nie mylę w civiku masz każdy kolor w cenie. W ceedzie dopłacisz 1,6k o ile pamiętam wiec de-facto ceed jest 1k droższy no i w civicu wyjedziesz na 17stce. Golf highline 1,4 122kuce 76 tysi a 140 kucy 81,5k.

Maveriq

Wysłane 2013-03-09 13:44

@beton Porównaj resztę wyposażenia. Ceed jest samochodem dla użytkowników kierujących się rozsądkiem, oni nie chcą 17" felg.
Dla takich, którym na tych rzeczach zależy jest Alfa Romeo.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

mol666

  • mol666
  • wiadomość Użytkownik

  • 260 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-09 14:02

Taa i ten cudowny silnik 1.4 TSI 122 w którym łańcuch wymienia się co ~50kkm, bardzo tani w użytkowaniu.
Kia kosztuje prawie 80k zł ale w specyfikacji XL czyli najbogatszej, prawie wszystkomająca i w czym jest niby gorsza od Hondy czy VW, znaczek na masce który dla niektórych ma strasznie wielkie znaczenie.

Athlon II X2 250 | AC Freezer | Asus M4A88T-M/USB3 | 2 x 2GB DDR3 1333MHz OCZ Gold Low Voltage | ADATA SP600 120GB | SZAJSUNG 500GB | Chieftec BA-01B-B-B + Corsair CX430 | WC IN PROGRES

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-09 15:14 , Edytowane 2013-03-09 15:19

@MaveriqNo ale czego nie ma w sporcie w civiku? Że w ceedzie mają wypisane na liście zderzaki czy lusterka w kolorze nadwozia itp co może czyni listę dłuższą, co z tego. Co innego tam jest? 2 zamiast 3 światełek w bagażniku? W hondzie w sporcie nie ma skórzanych foteli czego nie potrzebuje (a i nie wiem czy w xl jest skóra) i jedynie podłączenie telefonu przez BT z samochodem bym dokupił. X poduszek, 2 strefowa klima, ABS, BA, HSP, EDB, VSA, DWS i wiele innych skrótów (systemów) wszystko to jest w civiku. Elektryka wszystkie szyby, lusterka itd. Co konkretnego więcej jest w ceedzie bo chyba przegapiłem.

@mol666 Tak wiem ale podobno w autach na rok modelowy 2013 wymieniono prawie 50% części i ma być lepszy a 140 to podobno całkiem inna historia(mniej awaryjny).

//edyta// sam napisałem wcześniej że wybierałbym miedzy civikiem a ceedem. Ceed to dobre auto ale cena go zabija. Ale jak widzicie ceny są porównywalne a jak rozmawiam wśród znajomych wielu wybrało by inną markę. Zresztą nowy ceed jest już trochę na rynku nie wiem czy nie dużej niż nowy civic a na drodze widziałem dużo więcej civikow niż nowych ceedow które mógłbym chyba policzyć na palcach 1 reki, co chyba dowodzi słuszności mojej tezy.

spider_co

Wysłane 2013-03-09 15:47 , Edytowane 2013-03-09 16:42

@beton Z tą wysoką ceną Cee'da nieźle przesadziłeś. Wybrałeś najdroższą konfigurację, w której de facto jest pełno mało istotnych bajerów, z punktu widzenia zwykłego użytkownika.
W dodatku porównałeś go do Golfa, który przy wyższej cenie ma słabsze silniki.
Jeżeli już chcesz porównywać te dwa auta, to weź pod uwagę 135 konny silnik Cee'da i 140 konny Golfa. Po zestawieniu tych aut, z porównywalnym wyposażeniem, wychodzi spora różnica cenowa.

Tak się składa, że dokładnie przed tym dylematem był niedawno mój kolega z pracy i po wypróbowaniu wielu aut, w tym Golfa, wybrał właśnie Cee'da. Wszystko przemawiało za nim, włącznie z ceną - za 1.6 GDI w wersji L zapłacił po uwzględnieniu rabatów tyle, co za M.

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-09 16:41

@spider_coke? \"\hmmm\" heloł
1. A o czym ja mowie? Właśnie o tym 1.6 135km. Ze względu na turbo i wyższy moment obrotowy 122konny golf na bank nie bedzie wolniejszy o ile nie szybszy (nie wiem jak do 100 ale elastyczność 60-100 IV i 80-120V bieg obstawiałbym w ciemno że golf wyjdzie lepiej).
co do wyposażenia i reszty wrócę wieczorem bo muszę leciec

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-09 19:44 , Edytowane 2013-03-09 19:55

@beton
Dodatkowo nowy golf dostał nowe silniki, więc teoretycznie powinny być lepsze od poprzednich \"\upsa\"
140KM i na papierze średnie zużycie 4.8l benzyny \"\upsa\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

mysiauek

Wysłane 2013-03-09 20:35

@Netman
Teoretycznie: patrz 2.0TDI pierwsze i wspomniany 1,4 z turbinką...

mol666

  • mol666
  • wiadomość Użytkownik

  • 260 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-09 20:43

1.4 TSI 140 to zupełnie nowy silnik, z odłączanymi 2 cylindrami przy małym obciążeniu, jak z awaryjnością nikt nie wie jeszcze, za krótko na rynku, w tym 122 podobno poprawili - czas pokaże.

Athlon II X2 250 | AC Freezer | Asus M4A88T-M/USB3 | 2 x 2GB DDR3 1333MHz OCZ Gold Low Voltage | ADATA SP600 120GB | SZAJSUNG 500GB | Chieftec BA-01B-B-B + Corsair CX430 | WC IN PROGRES

SlawoyAMD

Wysłane 2013-03-09 21:14

@mol666 Nikt jeszcze nie wie, ale w większości silników typu down, lecą panewki, bo zbyt wysilone jednostki niestety... Jak to w naturze... Coś za coś...

Pomagający pchać ten wózek ... Mój sprzęcik: AMD RYZEN 9 9900X, Cooler Arctic Liquid Freezer III 360, MSI PRO X670-P WIFI, 32GB pamięci DDR5 6000 MHz, GeForce 4070ti, dysk systemowy - SSD Viper VP4300 1TB, Magazyny: SSD Viper VP4300 2TB, zasilacz Corsair HX850. LCD 32" AOC Agon, Creative SBX AE5, Win 11 64-bit

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-09 22:11

@mol666Tak ale w vw chwalą się że ma być bardziej wytrzymały i mało awaryjny że doświadczenia z 122koni dały efekty i zbudowali dużo lepszą jednostkę. No cóż, zobaczymy.

@spider_co

Wybrałeś najdroższą konfigurację, w której de facto jest pełno mało istotnych bajerów, z punktu widzenia zwykłego użytkownika

OK ale co z tego skoro porównuje ją do podobnych opcji wyposażeniowych u konkurencji (highline u vw czy sport hondy z podobnym wyposażeniem) - więc chyba wszystko OK. Konkurencja też ma niższe klasy wyposażenia które też są tańsze.

W dodatku porównałeś go do Golfa, który przy wyższej cenie ma słabsze silniki.

1. Już wyjaśniałem wyżej że 122km wcale nie muszą okazać sie słabsze/wolniejsze od 135 w kii.
2. To że porównuję też do mocniejszej hondy 1.8 jakoś Ci umknęło \"\lol\"
Po zestawieniu tych aut, z porównywalnym wyposażeniem, wychodzi spora różnica cenowa.
No właśnie o to chodzi że nie.
Jak już wyżej tłumaczyłem porównuję przecież podobne wersje wyposażenia i mocy. Ale skoro chcesz to Ceed 1.4 xl 75k bez paru groszy już na bank szybszy i mocniejszy golf highline 76k a civic 75k 1.4 w sporcie. Jak już pisałem kolor w hondzie w standardzie a w ceedzie dopłata 1900. A więc ceed jest o te niecałe 1,5 koła droższy.
mój kolega z pracy i po wypróbowaniu wielu aut, w tym Golfa, wybrał właśnie Cee'da.

OK, jak mu tak wyszło. Sam mowie że bym ceeda rozważył bo to dobre auto co nie zmienia faktu że nie ma co się czarować że jest tani. U mnie 3 znajomych jest na kupnie (jeden już kupił) i każdy powiedział ceed w tej cenie - nie.
Aby zakończyć L a XL. Widziałeś fotki, katalogi, materiały kii na stronie. Widziałeś w nich ceeda na stalówce? Ja nie. Trochę śmieszne że prawie topowa wersja jeździ na małej stalówce. No i nigdzie nie uświadczysz jej fotki. Jakby się wstydzili \"\hmmm\" Mówisz w xl są bzdety. Jak dla mnie ważne też jest żeby autko fajnie wyglądało. A ceed na tej 16" wygląda fajnie. Na tej małej stalówce już nie. Poza tym twierdzisz ze w xl są same bzdety. Niektóre może i tak ale felga, czujniki cofania, podgrzewana kierownica i fotele. Jak dla mnie \"\spoko\" A to co najbardziej mnie boli w ceedzie to brzydkie tapicerki. Podoba mi się jedynie brązowa premium z xl.

@MaveriqAle ja nie muszę mieć 17stki. Lubię jednak jak autko ma ładną felgę i się fajnie prezentuje na niej. Ta 16 jest dla mnie optymalna, a pojawia sie seryjnie dopiero w xl. Z tą 17stką u konkurencji pokazuję tylko cenę. 17stka jest droższa od 16 a auta w podobnej cenie.

Maveriq

Wysłane 2013-03-10 01:19

@beton
"Ze względu na turbo i wyższy moment obrotowy 122konny golf na bank nie bedzie wolniejszy o ile nie szybszy (nie wiem jak do 100 ale elastyczność 60-100 IV i 80-120V bieg obstawiałbym w ciemno że golf wyjdzie lepiej). "
No i tu się grubo mylisz.

@Netman
"Dodatkowo nowy golf dostał nowe silniki, więc teoretycznie powinny być lepsze od poprzednich"
Patrząc na to, co się dzieje na rynku motoryzacyjnym od ładnych paru lat jedno można stwierdzić na pewno - im nowszy silnik, tym częściej się psuje i droższa jego eksploatacja.

Betonku, a po jaki kij felgi aluminiowe w standardzie pchać - żeby podnosić jeszcze cenę poszczególnych wersji wyposażeniowych? Przecież:
1 - można dopłacić do Alu, skoro masz taką potrzebę
2 - każdy wie, ze bardziej opłaca się kupić nowe auto na stali, wykorzystać ją do kół zimowych i poza salonem kupić lepsze jakościowo felgi aluminiowe za cenę niższą, niż razem z samochodem.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-10 12:30 , Edytowane 2013-03-10 12:38

@Maveriq
Tak, ale jeśli były narzekania na poprzedni silnik, to wypuszczać nową generację jeszcze bardziej awaryjną (przy zapewnieniach poprawy awaryjności), to tak nieco strzał we własną stopę byłby \"\cfaniak\"

Ogółem w samochodach trend jest taki, aby robić wszystko lepsze, wygodniejsze, bardziej komfortowe kosztem żywotności. Kupujesz nówkę, to nie martwisz się np. rozrządem, zawieszenie jest świetne kosztem wytrzymałości itd, itd.

Więc imho dużo zależy od perspektywy patrzenia na auto, czy jako pierwszego właściciela, czy drugiego, trzeciego \"\cfaniak\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

Maveriq

Wysłane 2013-03-10 19:10

@Netman Tylko w VW to może być powtórka z rozrywki.
Bardzo nieudany 2.5 TDI zastąpili modelem pozbawionym wad poprzednika (wycierającymi się walkami i pękającymi głowicami), na który ludzie narzekają jeszcze bardziej, bo zamiast tego pojawiają się bardzo częste problemy z elektryka i elektroniką - głównie listwą CAN.
Niestety VW może sobie strzelać w stopy ile chce, bo leży na nich gruby pancerz z przekonania ludzi do niemieckiej jakości.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-11 12:09 , Edytowane 2013-03-11 12:10

@Maveriq

No i tu się grubo mylisz.
Oj doprawdy \"\hmmm\" a jakoś uzasadnisz swoje wymysły? Może zaczniesz od tego o co Ci w ogóle chodzi. Przechodzisz jakiś kryzys wieku średniego czy coś \"\hmmm\" Twoje komentarze w stylu, "bo mi się tak widzi", są poziomu onetu.
Przejrzałem swoje gazetki aby uświadomić Ci że nie masz racji. Proszę:
Kia Ceed (nowy) 1,6 GDI
0-100 – 9,7s
60-100(IV) -10,3s
60-100(V) -13,8s
80-120 (V) -15,4s
80-120 (VI) -20,8s
dla porównania wrzucam wyniki nowego Aurisa 1.6 132km (jak widzisz porownywalnie z kią)
0-100 – 9,7s
60-100(IV) -11,2s
60-100(V) -15,4s
80-120 (IV) -11,4s
80-120 (V) -15,8s
80-120 (VI) - 21,9s
W AMS testowli nowego golfa w wersji 140kucy:
0-100 – 9,0s
60-100(IV) -6,1s
60-100(V) -7,8s
80-120 (IV) -6,7s
80-120 (V) -8,8s
80-120(VI) - 10,2s
ale znalazłem test poprzedniego golfa z silnikiem 122.
60-100(IV) -8,9s
60-100(V) -12,1s
80-120 (V) -13,1s
80-120(VI) - 17,3s
Przy czym nowy golf jest lżejszy wiec wyniki za pewne będą ciut lepsze.
Tak więc odpowiadam Ci - pudło. Jak widzisz jednak mam rację.

I z czym masz generalnie problem? Czy tak po prostu lubisz się czepiać od tak?
Generalnie ad 1 i 2. Jak chcesz to możesz sobie dokupić przyczepkę albo jakieś dzwoneczki czy co tam tylko chcesz generalnie jeśli chcesz dokupywać to każdy wie że alu będą 2 a nawet 3 razy droższe od stalówek. A jeśli chcesz kupić naprawdę dobre kute felgi to zapłacisz więcej. Generalnie możesz sobie sprawdzić w porównywarce cen lub jakimś sklepie z oponami/felgami.
A co do podnoszenia cen mówimy tu o wersji L. Prawie że topowej. Może nie powinna mieć poduszek powietrznych i kierownicy \"\hmmm\" \"\brrr\" Daj spokój. Od tego jest wersja S i powiedzmy M. Tym bardziej że tak jak mowie większość konkurencji ma alu, często nawet w większym rozmaże niż kia w xl, w "przedostatniej" (że to tak ujmę) wersji wyposażenia.

Maveriq

Wysłane 2013-03-11 16:52 , Edytowane 2013-03-11 16:53

@beton Nie czepiaj się mnie dobrze? Temat nie jest o nas, a o samochodach.

Faktycznie nie spodziewałem się aż tak słabego przyspieszenia po Ceedzie, ale Golf VII według papieru przyspiesza do setki w 9,3s, a według testu [LINK] 9,5s... więc o 0,2 różnicy do Ceeda uzyskanej przy stercie dzięki momentowi przy niskich obrotach - powyżej tej prędkości pewnie jest odwrotnie.

Ja problemu nie mam żadnego, dlaczego miałbym mieć.

"dokupywać to każdy wie że alu będą 2 a nawet 3 razy droższe od stalówek."
No tak... a co to ma do tematu?

"A jeśli chcesz kupić naprawdę dobre kute felgi to zapłacisz więcej."
Za podobnej lub lepszej jakości felgi, co fabryczne (odlewane) zapłacisz mniej, niż w salonie.

Właśnie próbowałem poświęcić czas, żeby odpalić oba konfiguratory i zrobić dwa porównywalne autka, ale jak wyszedłem do kibla, to kolega z pracy przysunął krzesło do komputera i tym sposobem go zresetował... nie chce mi się teraz tego robić od nowa, ale już w środku pracy było widać, ze z porównywalnym wyposażeniem Golf jest dużo droższy.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

mol666

  • mol666
  • wiadomość Użytkownik

  • 260 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-11 20:13

Jeszcze jedna sprawa - golf jest po prostu paskudny i basta \"\jezor\" no offence \"\crazy\"

Athlon II X2 250 | AC Freezer | Asus M4A88T-M/USB3 | 2 x 2GB DDR3 1333MHz OCZ Gold Low Voltage | ADATA SP600 120GB | SZAJSUNG 500GB | Chieftec BA-01B-B-B + Corsair CX430 | WC IN PROGRES

grizli

  • grizli
  • wiadomość Użytkownik

  • 2527 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-11 20:41 , Edytowane 2013-03-11 20:45

@mol666
A może coś rzeczowego napiszesz? Bo na razie to pokazujesz jaki masz śmietnik w głowie zaśmiecając forum kompletnie nic nie wnoszącymi postami \"\diabel\"Masz jakieś kompleksy -masz prawo, nie lubisz golfa -także masz takie prawo (są ludzie i herbatniki \"\woha\") ale wypisywać po raz setny własne przekonania w formie bezowocnej krytyki w jednym temacie -może już starczy -wieje nudą.

mol666

  • mol666
  • wiadomość Użytkownik

  • 260 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-11 21:04

grizli
Ktoś ci na odcisk nadepnął, czy czytać nie umiesz ze zrozumieniem, lubisz golfa i wszystkie wundermachiny proszę bardzo, zawsze się pojawiasz jak się komuś golf nie podoba.
Twój post za to bardzo dużo wniósł do tematu, moja krytyka ma swoje podstawy(nie mówię o estetyce, odrębna sprawa każdego) i nie są to przekonania tylko fakty - vide 1.4TSI.
Nie powiesz chyba że golf jest najładniejszym kompaktem. \"\diabel\"

Athlon II X2 250 | AC Freezer | Asus M4A88T-M/USB3 | 2 x 2GB DDR3 1333MHz OCZ Gold Low Voltage | ADATA SP600 120GB | SZAJSUNG 500GB | Chieftec BA-01B-B-B + Corsair CX430 | WC IN PROGRES

raptor

  • raptor
  • wiadomość Użytkownik

  • 1743 wypowiedzi

Wysłane 2013-03-12 09:12 , Edytowane 2013-03-12 09:13

@mol666 Kwestie wyglądu samochodu moim zdaniem powinny być odłożone na bok przy zimnej kalkulacji który model lepiej kupić. Mi też golf nie przypada do gustu ale nowe modele na pewno nie są brzydkie, każdy ma jobla na inną marke, czy niemiec czy japoniec nie ważne. W temacie wyżej chodziło co lepiej się opłaca wybrać czy nowego golfa czy ceed'a. Co do wyżej prowadzonej dyskusji na temat felg to też temat rzeka, dla jednego może być stalówka a inny musi mieć alusa aluminiowego. Moim zdaniem nieraz są korzystne pakiety i lepiej dopłacić powiedzmy 800zł i mieć oryginalne felgi od danego modelu niż jakieś chińszczyzny z allegro. (w tej cenie oczywiście).
Zmieńmy już tematykę bo ta walka i tak będzie trwałą w nieskończoność.
Macie nowa Lada [LINK] \"\lol\" Jakoś ten tył mi przypomina volvo, ale może tylko mi się wydaje... \"\hmmm\"

skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 207 gości