Forum > Tematy dowolne > EU wprowadza nową dyrektywę nt. zakupów (w tym cyfrowych i na aukcjach)

Strona 2 z 2 <<<12
skocz

Maveriq

Wysłane 2013-01-18 10:36

@spider_co Przypadek, który opisałeś to przykład złej praktyki, który może się zdarzyć wszędzie. W każdym stadzie znajdzie się czarna owca.

U mnie np. ceny są utrzymywane na poziomie podobnym do sklepów internetowych i sieciowych, bo inaczej dzisiaj nie da się wiele sprzedać - zysk firmy oczywiście głównie bierze się z usług.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Przemuko

Wysłane 2013-01-19 11:49

@djluke

z toba sie nie da dyskutować bo ty jesteś roszczeniowym komunistą .... włąsnie takim efektem "hodowania idiotów przez system"...

od tego sa umowy konsumenckie, sądy - żeby każdy egzekwował swoje prawa a nie czesc idiotów byłą pod ochroną bo jest nieświadoma i przy..bana z urodzenia lub wychowania ....

napisze wprost: dzis prawo doskonale i wystarczajaco chroni umysłowo zdrowego i nie upośledzonego konsumenta

(przypominam, że upośledzony lub niezdrowy umyslowo obywatel - tj. na skutek upośledzenia lub choroby umysłowej ubezwłasnowolniony - nie jest zdolny do czynności prawnych, w tym do zawierania skutecznych prawnie i wiążących umów i takim ludziom nie nalezy nic sprzedawać ... ustawodawstwo jakiekolwiek dotyczy tylko podmiotów zdolnych z zasady do czynności prawnych)...

przykład skuteczności ustawy konsumenckiej:

kupiłem byty w RYŁKO, zapłaciłem za mokasynki 469 PLN, zgubiłem paragon .... mokasynki się rozpruły, nie na szwie tylko pękła skóra, zaniosłem, pani pyta gdzie paragon .... nie ma paragonu - nie oddam ....

wołam kierowniczkę sklepu, mówie Jej, że nie muszę mieć paragonu (rzucam ustawą i paragrafem) - wystarczy mi świadek zakupu butów i nic więcej .... pani się śmieje i pyta (choć juz wiem, że Ją mam): "Proszę Pana, ale czy to nie jest uszkodzenie mechaniczne tego bucika?" odpowiadam: "ależ oczywiście ale uszkodzenie mechaniczne wynikłe nie z niewłasciwej eksploatacji buta - ktorą ewentualnie Wy musielibyście udowodnić jakbym się uparł - tylko z niskiej jakości skóry gdyż pękł on po dosłownie 3-cim założeniu na nogę, na skutek powtarzajacego sie zginania w miejscu łączenia się palców z resztą stopy" ...

odpowiedź: "Ma Pan rację, czy życzy PAn sobie nowe buciki? mozę jakieś inne? czy gotówkę?

wziąłem gotówkę ...


takie prawodawstwo o jakim tutaj mowa, tj. wprowadzajace ochronę ustawową nad każdym idiotą, niezdolnym do ponoszenia odpowiedzialności za własne decyzje prowadzi tylko do degeneracji umysłowej społeczeństwa i w rezultacie obniża zdolnosć jednostki do przetrwania ....

ale do teg owlasnie zmierza system :P ulomnymi jednostkami latwo sie manipuluje i z czasem - eliminuje je ze spoleczenstwa uniemozliwiajac im skuteczne rozmnazanie ...

wlasciwie to im nie trzeba nic uniemozliwiac ani utrudniac - oni sami z siebie wyginą :P

Deathblow

Wysłane 2013-01-19 12:18 , Edytowane 2013-01-19 12:18

@Maveriq

Kolejny problem to zupełne odmoralnienie klienta. Plusem fizycznie stojącego sklepu z handlowcem w środku zawsze było to, że towar można było obejrzeć, pomacać, zobaczyć, jak działa PRZED ZAKUPEM i uzyskać poradę od osoby, która temu klientowi patrzy w oczy. Ja nie raz i nie dwa spotkałem się z klientem, który przyszedł, popytał o parę rzeczy, co często trwało powyżej godziny, po czym oficjalnie oświadczył, że już wie, co ma kupić z Allegro za 10zł mniej.

Tak samo turyści, którzy przyjeżdżają na wczasy, kupują adaptery WiFi USB, żeby łączyć się z siecią w hotelu, a po tygodniu, jak się wynoszą, to przychodzą to zwrócić, bo "już im nie jest potrzebne" - to jest sklep, a nie darmowa wypożyczalnia.

Kolejny typ klienta - często ludzie chcą kupić router, czy też jakąś antenę i nikt nie jest w stanie zagwarantować im, że uzyskają z tym urządzeniem zamierzony efekt (najczęściej chodzi o zasięg). Ja zawsze umawiam się z klientem, że jeśli nie będzie zadowolony, to zwróci albo wymieni. Trafiłem jednak na kilka osób, które najpierw kilka razy w ten sposób pożyczały sprzęt na próbę, a potem przy zakupie czegoś innego stwierdzały, że nie wezmą, bo towar był rozpakowany...
Miałem nawet klienta, któremu rozpakowałem drogą klawiaturę, żeby mógł ocenić jej wykonanie, po czym poprosił o taką, ale nierozpakowaną, bo ta już jest opalcowana (sam ją opalcował).

W związku z powyższymi możliwość zwrotu towaru zawsze powinna być uzależniona od oceny sytuacji przez sprzedawcę


100% się zgadzam. Obecnie pracuje w sklepie i niestety ale bezczelność niektórych nie zna granic.
Miałem już wielu klientów którzy kupowali przez neta komputery i oddawali przed upływem 10 dni (i robili tak kilka razy w ciągu miesiąca). \"\obcy\" Więc się pytam czemu to ma służyć ? Nie powie mi nikt że klientowi akurat nie przypasowały 3 najdroższe z oferty komputery \"\olaboga\"

Jeżeli chodzi o marże, nawet w sklepach stacjonarnych, to osoby nie pracujące w branży naprawdę nie wiedzą NIC na ten temat \"\lol\" Zatrudniając się też liczyłem na taniego laptopa czy stacjonarny \"\jezor\" Niestety.

@spider_co
a taką sytuację miałem chociażby miesiąc temu i musiałem się nieźle nagimnastykować, by sprzedawca towar z powrotem przyjął.

Mówisz, że miałeś nietrafiony prezent na gwiazdkę? no zdarza się. Ale kupując coś innego jak paczkę skarpetek trzeba się liczyć z tym, że może to ktoś kupić. Do nas po świętach spłynęła rzeka ludzi którzy chcieli towar zwrócić bo już ktoś to kupił. I co mam przyjąć wtedy 30 laptopów ? \"\sam_nie_wim\" Na jakiej podstawie?

straszny

Wysłane 2013-01-19 12:43 , Edytowane 2013-01-19 12:46

@spider_co
ok... niby fajnie ale tutaj na forum masz wiele osób pracujących właśnie w handlu detalicznym. Wiesz jaka jest zasadnicza róznica miedzy handlem detalicznym a hurtowym? Własnie taka (poza tymi paroma procentami marży) ze w hurcie nie ma możliwości "rozmyślenia się" a rozpakowany towar nie ma możliwości zwrócenia.

Nie mam pojęcia co mały sklepik osiedlowy sprzedający drogiego laptopa raz na kwartał miałby zrobić jak mu nagle kupią dwa i dwa zwrócą.... Gość może rocznie mniej zarabiać niż takie dwa zwroty, z którymi nie ma co zrobić.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38332 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-19 15:56

@Przemuko
A bo widzisz...Ty znasz prawo i sypniesz paragrafem. Ale 99% klientów nie zna, a jak buty kosztowały nie 469 a 46.90 to "za taką kasę nie będą się po sądach włóczyć" (ani za 2-3x większą bo życia i nerwów szkoda). I na takich sprzedawcy żerują i nie mów mi że tak nie jest.
Nie znasz mnie a mnie oceniasz - skąd wiesz czy ja zwracam towar bo mam takie prawo i w dupie mam sprzedawców? Ano właśnie - nie wiesz tego. Ale do oceniania i wyzywania pierwszy \"\nie_ok\"
OK niech zamiast noweli wprowadzą kampanie społeczne czy inne cuda-wianki żeby społeczeństwo uświadomić a sprzedawców przycisnąć/ostrzec - koszty podobne a skoro wynik lepszy to czemu nie...

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

KozubSoft

Wysłane 2013-01-19 21:59 , Edytowane 2013-01-19 22:00

Dla mnie to ukłon dla hipermarketów.
Czy jak ktoś kupi laptopa z dotacji "PFRON", "MOPS" to też mam oddać kaskę?

MOS 6510 @ 1.02 MHz (NTSC) @ 0.985 MHz (PAL) 64 KB RAM + 20 KB ROM

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-19 23:34

@djlukeA ja sobie nie życzę aby moje pieniądze wydawali na bzdury. Może zorganizujmy kampanie informującą, że od cukru się tyje, a może że od siedzenia przed TV ma się pośrednio raka bo niema ruchu ? Bo wiesz 99 ludzi nie wie, i potem chorują a to kosztowne jest, takie ich leczenie.

A i proponuję kampanię na temat higieny, bo w Polsce zamiast myć tyłek, większość ludzi tylko rozciera sobie gówno papierem toaletowym. Potem wali na kilometr od delikwenta, a wiesz, ludzie nie mają pojęcia, że wystarczy mieć obok kibla kranik i wąż z wodą, albo nawet kubełek.

Widzisz, prawda jest taka, że kupuje się tam, gdzie jest dobra obsługa, pomoc w przypadku problemu ze sprzętem, tam gdzie dobrze doradzą i gdzie cena nie jest zbytnio wygórowana. I dzięki temu sami dokonujemy selekcji sprzedawców. Ci którzy są dobrzy zostają na rynku, nieuczciwi szybko giną. Ale to właśnie molochy w których jest tanio nie są w stanie zapewnić należytej obsługi i pomocy klientowi. Weź np. Leroy Merlen. Ma w swojej ofercie folię dachową, membranę. Ba, ma ją nawet na metry. Całkiem niedrogo. Ale co z tego skoro leży ona wystawiona na słońce a sprzedawca nawet nie raczył przeczytać, że po 6 miesiącach kontaktu z UV ulega ona korozji. Ale w takim molochu pracownik to ktoś z ulicy, nie zależy mu na dobru sklepu bo to nie jego i nie przekłada się bezpośrednio na pieniądze dla niego.


A teraz ci powiem, że takie prawo zwrotu i tak komputerowego sprzętu nie będzie dotyczyć. Bo karty graficzne, procesory itp. to CZĘŚCI ZAMIENNE. A części zamienne mogą mieć np. 6 miesięcy gwarancji.
Ba nieautoryzowana naprawa może prowadzić do utraty gwarancji i z czasem korporacje będą chciały aby klient nie mógł sam zrobić nic. Do tego prowadzi ustawa o E. Którą bez trudu się omija.

spider_co

Wysłane 2013-01-21 07:44 , Edytowane 2013-01-21 09:37

@Przemuko Słyszysz, że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele. \"\ziew\"

""ależ oczywiście ale uszkodzenie mechaniczne wynikłe nie z niewłasciwej eksploatacji buta - ktorą ewentualnie Wy musielibyście udowodnić jakbym się uparł"

Dwukrotnie przez to przechodziłem i gdy producent się uprze napisać w odmowie uznania gwarancji, że uszkodzenie wynikło z niewłaściwej eksploatacji obuwia, to koszty wykonania ekspertyzy dla sądu ponosi klient. Dopiero po wygraniu sprawy przed sądem, producent zwraca koszty wykonania tejże. I dlatego giganci w branży z automatu odrzucają większość roszczeń gwarancyjnych.
I dwukrotnie zrezygnowałem z dalszego postępowania i poszedłem na ugodę (50% "rabat"), bo mój czas, który musiałbym stracić na ganianie po sądach jest więcej warty, niż ewentualny "zysk" z wygranego postępowania.

@Deathblow Nie wiem, czy zauważyłeś, ale wiele sieci przyjmuje zwroty nietrafionych prezentów. A skoro tak, to zastanów się, dlaczego ludzie coraz chętnie wybierają właśnie sieci (pomijając różnice w cenach), a nie małe sklepy?

@straszny "ok... niby fajnie ale tutaj na forum masz wiele osób pracujących właśnie w handlu detalicznym. Wiesz jaka jest zasadnicza róznica miedzy handlem detalicznym a hurtowym?"
Nie wiem, do czego niby to nawiązanie? \"\hmmm\"

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-21 14:52

@spider_co

dlaczego ludzie coraz chętnie wybierają właśnie sieci


Bo są coraz biedniejsi. Dla mnie jest to na rękę, zwykle po zakupie komputera w sieci, klient zjawia się u mnie z prośbą o doprowadzenie do działania. Okazuje się zazwyczaj, że trzeba wymienić pół komputera a oddać nie może, bo system został aktywowany.

Dwukrotnie przez to przechodziłem i gdy producent się uprze napisać w odmowie uznania gwarancji, że uszkodzenie wynikło z niewłaściwej eksploatacji obuwia, to koszty wykonania ekspertyzy dla sądu ponosi klient.


I ty jeszcze kupujesz w takim sklepie który ci nie pomógł ? Ja tam kupuję buty tylko ze skóry, tylko od sprzedawców niewielkich i zawsze gdy jest jakikolwiek kłopot otrzymuję pomoc. A na dodatek cena jest niewygórowana a obuwie dobrze wygląda przez wiele lat.

spider_co

Wysłane 2013-01-21 14:58

@1084 "I ty jeszcze kupujesz w takim sklepie który ci nie pomógł ?"
Za każdym razem był to inny sklep. Ja w momencie, gdy mnie sprzedawca zlewa, robię to samo. \"\cfaniak\"

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-22 13:41

jak się cieszę, że zmieniam branżę! \"\hura\"

(.)

Maveriq

Wysłane 2013-01-22 22:21

@pi_nio Ja tak samo.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-23 13:17

@Maveriq też chcesz produkować stringi ze sznurka? \"\diabel\"

(.)

Maveriq

Wysłane 2013-01-23 15:10

@pi_nio Ja będę w nich tańczył \"\diabel\"

A serio to je woził.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.
Strona 2 z 2 <<<12
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 209 gości