Kolego piniux ten rower z Decathlonu ma osprzęt z najniższej grupy sprzętowej Shimano czyli SIS. Za kwotę za jaką go kupiłeś mogłeś spokojnie dostać rower z osprzętem o klasę albo może dwie wyższą.(Altus/Acera).
Forum > Tematy dowolne > Nowy rower - porady
Wysłane 2013-04-15 13:11
@D@nielo TAAA, bo SIS kosztuje 30 zł a Acera 50? Jedno i drugie to ten sam shit. Do nie hardcorowego użytku w zupełności wystarczy. Znajomy jeździ na rajdy rowerem za 700 zł i daje radę.
Wysłane 2013-04-15 14:55 , Edytowane 2013-04-15 15:00
Ja w swoim rowerze mam SIS od 16 lat i zero awarii... jak się nie jeździ rowerem na zawody, albo codziennie po 15km. do pracy, to na prawdę nie ma co wydziwiać z wyborem podzespołów.
Wysłane 2013-04-15 17:34 , Edytowane 2013-04-15 17:37
@Maveriq masz racje jak się nie jeździ w terenie. Kolega piniux uparł się na górski a powinien na trekkingowy. No cóż kwestia interpretacji góral = teren, przynajmniej dla mnie to oczywiste
Jednak nie zgodzę z tym żeby kupować byle co... prosty przykład o ile ktoś kupił kilka lat temu dobry np. łańcuch i mało jeździł to najprawdopodobniej taki łańcuch nadaje się do jazdy (nie jest wyciągnięty) i nie jest objęty spiskiem żarówkowym. I z stąd te nie porozumienia że kilkuletni sis wytrzymuje Dziś to bzdura
i trzeba wymieniać wszystko bo nic nie jest trwałe a gwarancje 5 letnią na ramę to mogą sobie ...
Amortyzator Suntour XCT będzie działał lecz wkrótce odczuwalne będzie "odbijanie"
a na marginesie na drodze do pracy (o ile jest to asfalt) amortyzator tylko przeszkadza (spowalnia = opony 2.1 robią swoje )
Wysłane 2013-04-16 10:14
Czy tak bez jazdy w terenie? Ja od I komunii jeżdżę na tych samych SISach w rowerku marki Kołaszewski... poza jedną wymianą opony i jedną wymianą szczotek hamulcowych serwisu zero, nigdy nic poza łańcuchem nie smarowałem, bo mi się nie chciało, a poza tym szkoda po prostu czasu na serwisowanie roweru, który kosztował ze 500zł... po prostu jakby się coś sypnęło po 2 latach, to kupuje się kolejny taki.
A nie używam roweru do jazdy po asfalcie, tylko po lasach i leśnych drogach, często bardzo zapiaszczonych, w sezonie wyciągam rower 2-3 razy w tygodniu, żeby przejechać tak kilkanaście kilometrów. I tak od wspomnianych 16stu lat. Jakiegokolwiek ktoś nie miał systemu przerzutek nie spotkałem przypadku, żeby coś się zepsuło przy prawidłowym jego używaniu. Jedyna różnica, to mniej lub bardziej wygodne zmiany przełożeń.
Różnice w trwałości da się pewnie zauważyć przy profesjonalnych rajdach, czy downhillu.
Wysłane 2013-04-16 13:23
@D@nielo Noo... do zera. Teraz też czeka mnie wymiana, ale chyba obu, bo znów bieżnik wygląda jak narysowany.
Wysłane 2013-04-16 14:37
Też mam Shimano od 16lat, użytkowany od wiosny do jesieni średnio 15km tygodniowo po asfalcie, piasku, żwirze, bruku, łąkach, płaszczyznach, górach i dolinach - wymieniane raz opony, raz klocki hamulcowe i raz łańcuch, poza tym trochę się przednia przerzutka rozregulowala, ale nic więcej.
Aha i raz mi się udało pedał urwać po kilku wjazdach na 60 stopniowe wzniesienia na max biegu.
Ps. 3,5kej
Wysłane 2013-04-16 14:46
@Maveriq, @MrRazoR Z takimi przebiegami, to nawet na składaku Wigry da si jeździć latami.
Jakbyście dużo jeździli, to przekonalibyście się, jak bardzo istotne są różnice w komforcie i wytrzymałości osprzętu.
Wysłane 2013-04-16 17:22
@spider_co
średnio ponieważ 'robiłem' i po 120 dziennie, tylko sporo czasu nie jeździłem momentami, chcę zobrazować całkowity przebieg, jeżeli chodzi o komfort to kobietom które na nim jeździły wąskie siodełko nie odpowiadało;)
@BartekW
o tu się w zupełności zgodzę, niestety producenci zwietrzyli w tym biznes żeby czas eksploatacji produktów nie był zbyt długi, podobny problem dotyczy samochodów, agd, rtv itp.
Wysłane 2013-04-16 17:39 , Edytowane 2013-04-16 17:39
To się może zgadzać, nie tak dawno spotkałem w ogłoszeniach rower Peugeot z lat 40stych, który ponoć nadal był w stanie idealnym, nawet naklejkom na nim rogi nie odchodziły.
Wysłane 2013-04-19 08:07
Kupiłem we wtorek wspomniany wcześniej rower [LINK] Po dwóch kursach do pracy jestem zadowolony
Wysłane 2013-04-25 18:23
@piniux oglądnij sobie to [LINK] gość fajnie tłumaczy jak wyregulować przerzutki
Wysłane 2013-04-25 18:44
@piniux
Klasyczny objaw dla przerzutek z grupy sprzętowej SIS/Tourney. Może być tak że w ogól nie da się tego wyregulować aby działało poprawnie. A jak ci się uda wyregulować to jest bardzo prawdopodobne że za kilka tygodniu znowu się rozreguluje.
Wysłane 2013-04-25 18:59
@D@nielo Nie ma opcji, że w ogóle nie da się wyregulować.
Wysłane 2013-04-25 19:42 , Edytowane 2013-04-25 19:45
@D@nielo Jeżeli się nie da, sprzęt podlega 2 letniej gwarancji, więc problemu nie widzę.
@Maveriq Stary rower tez miał z tym problem po jakimś czasie, jednak udało mi się to w miarę podregulować. Tam był problem z 3 gdzie wskakiwała 4.
Zauważyłem, że ten element z zębatką odpowiadający za zmianę, przy wrzuconej 2 czy też 3 jest lekko przestawiony w stronę wyższego biegu, stąd te przeskoki. p.s Nie sprawdzałem czy przeskakuje również na innych biegach.
Foto podglądowe, nie moje.
Problemu w sumie nie widzę, bo mogę w każdej chwili podjechać na przegląd, jednak chciałbym go zrobić po większej ilości przejechanych km. Od kupna przejechałem ~100km.
Kto jest online: 0 użytkowników, 259 gości