Odwiedziłem wczoraj Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta oraz Federacje Konsumenta. Generalnie Sprzedawca nie miał prawa odmówić reklamacji, nawet ustnej, bo w świetle prawa jest Sprzedawcą i odpowiada za swój sprzęt. Mam prawo zgłosić niezgodność z umową z wyborem wymiany na NOWY, wolny od wad w okresie do 2 miesięcy od wystąpienia usterki, jednak nie później niż w przeciągu 2 lat. Wystąpienie usterki do 6 miesięcy uznawane jest, za wadę produkcyjną.
Dzisiaj złożyłem reklamacje pisemną, którą ku mojemu zdziwieniu Pan od razu przyjął, podpisał etc. Zastanawia mnie czy w poniedziałek był nieświadomy tego o czym mu mówiłem i doczytał sobie, czy może myślał, że trafił na frajera który nie zna swoich praw. W ciągu 14 dni Pan ma dać odpowiedź jaka jest jego postawa wobec reklamacji.
Forum > Tematy dowolne > Odmowa (brak możliwości) reklamacji - Warto walczyć?
Wysłane 2014-06-04 11:15 , Edytowane 2014-06-04 11:15
Wysłane 2014-06-04 11:29
No to czuję, że teraz to poootrwa.
Wysłane 2014-06-04 13:32
Co Ty wybrałeś, to jedno, a co zrobi, to drugie :)
Wysłane 2014-06-04 14:25
Ale przecież wszystko się zgadza. Masz prawo żądać wymiany na nowy.
Cały myk polega na tym, że on nie ma obowiązku pozytywnie się do tego żądania ustosunkowywać. Masz to w ustawie jak byk.
Wysłane 2014-06-04 15:01 , Edytowane 2014-06-04 15:56
On ma prawo odmówić sposobu realizacji reklamacji w taki sposób jak wybrałem, jednak nie może go doprowadzić do stanu zgodnego z umową tak jak mu się podoba, musi czekać na moja decyzję w związku z jego ewentualną odmową.
Nie mogę edytować swojego postu na smartfonie, niech ktoś połączy
Wysłane 2014-06-04 16:00
Z1 jest wodoodporny xD Tak poważnie to zalany telefon charakteryzują pewne cechy to raz, dwa musi mi dać wtedy tą ekspertyzę, ponadto przed oddaniem telefonu dokładnie go sfotografowałem oraz nagrałem film z usterką. Nie wydaje mi się aby jego zalanie nie spowodowało dodatkowych usterek jak np. niedziałający dotyk, zaparowanie etc, a wtedy mam dowód, że Sprzedawca próbował kombinować.
Wysłane 2014-06-04 16:14 , Edytowane 2014-06-04 16:35
Xperia Go też jest wodoodporna, a mieliśmy w firmie dwa zalane aparaty :) Wystarczy, że jest minimalna nieszczelność. Nie twierdzę, że tak u Ciebie będzie, ale jest to możliwe. Z wodoszczelnymi telefonami są czasami niezłe jaja w serwisach, bo np zgłasza się niedziałający głośnik, a Oni dorzucają w ekspertyzie wymianę obudowy, zaślepek lub uszczelek. Oczywiście odpłatnie, a usterki głośnika bez tego nie usuną bo telefon traci wodoszczelność, czyli traci gwarancję. Miałem tyle fajnych przypadków z serwisem Sony(pozdro w-support), że ho ho ho.
Znalezienie informacji o zalanych Z1 nie jest trudne.
Wysłane 2014-06-04 16:31
Wiem właśnie, że zalanie Z1 czy Z1 Compact to nie problem, sama jakość tych ponoć flagowych modeli daje wiele do życzenia ;)
Miałem tyle fajnych przypadków z serwisem Sony(pozdro w-support), że ho ho ho.
Właśnie dlatego wybrałem reklamacje ustawową, a nie gwarancje producenta, szczególnie, że telefon używany był zaledwie kilkanaście godzin ;)
Wysłane 2014-06-04 16:40
Ale to nic nie zmieni, bo on i tak będzie naprawiony przez serwis Sony.
Wysłane 2014-06-04 17:01
Ale to nic nie zmieni, bo on i tak będzie naprawiony przez serwis Sony.
Jemu Sony może naprawiać, ja zaznaczyłem to czego żądam, jeśli odpowiedź z jego strony będzie negatywna przekazuje sprawę dalej do odpowiednich instytucji, że poza wymianą na nowy, wolny od wad mogę ewentualnie wziąć pod uwagę inne opcje (odstąpienie od umowy), ale nie zgadzam się na naprawę i mam do tego prawo.
Kto jest online: 0 użytkowników, 262 gości