Nasz zaborca Unia Europejska nałożyła nam między innymi limity na produkcję mleka. I skutek tego jest taki, że znowu będziemy musieli płacić kary. Przypominam, że w roku 2005 było to 64mln euro. Wtedy udało się część kar obejść, jednak w tym roku to nie wypali, bo zaborca niema kasy.
Forum > Tematy dowolne > Nowe pomysły rządu 3 ( i inne rewelacje gospodarczo, polityczne).
Wysłane 2013-01-08 18:04
[LINK]
normalnie jak mój szpital powiatowy (vel umieralnia)
niech tak jest w co 10 szpitalu to włs staje na łysej głowie
@Netman
dawno to mówie
Wysłane 2013-01-08 18:16 , Edytowane 2013-01-08 18:16
[LINK]
"Inwestycja pochłonęła 50 mln zł. "
....
Taaa ale lepiej jest wydawać kase na stadiony i autostrady
Wysłane 2013-01-08 19:41 , Edytowane 2013-01-08 19:42
@Cursed
Autostrady tak czy siak muszą powstać razem z ekspresówkami i obwodnicami miast.
A terminale bardzo dobrze że powstają takie jak w Łódzkim czy w Sławkowie Przynajmniej w mojej branży logistycznej mam nadmiar roboty i o zatrudnienie nie muszę się martwić
Natomiast mam nadzieje że zbudujemy całe centrum przeładunkowe na wschodniej granicy
Wysłane 2013-01-08 20:08
@TonySoprano
Trzeba/Nie trzeba
Na pewno przy takich kosztach to nie autostrady powinny być priorytetem
A o stadionie za który byłoby 35 takich terminali (czyli w sumie po jednym w każdym większym mieście) szkoda wspominać nawet...
Jeszcze mi ktoś powie że ten rząd dba o interes państwa/społeczeństwa i że dobrze rządzi to go śmiechem zabije
Wysłane 2013-01-08 20:26 , Edytowane 2013-01-08 20:33
@Cursed
Ale po co w każdym większym mieście? To tak nie działa że będziemy rozdrabniać pewną sprawę na 200 mniejszych i wyeliminujemy "tiry" ( szczególnie w naszym kraju ). Wiesz ile ciężarówek wydostaje się z Rotterdamu ( portu ) w Holandii? A przecież ten kraj razem z Niemcami może poszczycić się super transportem inter-modalnym jak i całą logistyką na takim poziomie że ho ho ho. Możemy ( i tak powinniśmy robić ) przesyłać bardzo dużo kontenerów z punktu A do pkt B i dalej rozwozić już tradycyjnie odciążając autostrady. Samochody ciężarowe z nami pozostaną czy tego chcemy, czy nie.
Wysłane 2013-01-08 20:55 , Edytowane 2013-01-08 21:02
@TonySoprano
Narazie takiej potrzeby nie ma, w przyszłości pewnie przyda się w każdym większym mieście (powyżej 100tys mieszkańców) tzn o ile młoty w rządzie nie będą przeszkadzać.
"To tak nie działa że będziemy rozdrabniać pewną sprawę na 200 mniejszych i wyeliminujemy "tiry" ( szczególnie w naszym kraju )."
Możesz to sprecyzować?
"Możemy ( i tak powinniśmy robić ) przesyłać bardzo dużo kontenerów z punktu A do pkt B i dalej rozwozić już tradycyjnie odciążając autostrady."
Powinniśmy, idź pogadaj z Tuskiem czemu nie robimy
"Samochody ciężarowe z nami pozostaną czy tego chcemy, czy nie."
Samochody ciężarowe można wyeliminować całkowicie z polskich dróg jedną ustawą (o ile ZSRE się nie przyczepi, ale przecież zawsze możemy wyjść).
Można jak najbardziej, czy należy i czy dobrze na tym wyjdziemy to już inna sprawa
Edyta: A propo Niemiec to tam właśnie rośnie wykorzystanie transportu kolejowego względem drogowego w ostatnich latach
Wysłane 2013-01-09 06:26
@Cursed
"Samochody ciężarowe można wyeliminować całkowicie z polskich dróg jedną ustawą"
Po czym miasta wymrą z głodu a wieś cofnie się do średniowiecza. Genialne rozwiązanie wszystkie problemy z tego wątku rozwiązane.
A bez sarkazmu - nawet jeżeli jedna ustawa mogłaby coś zmienić (ha ha), to i tak trzeba zapewnić płynne przejście do nowego systemu transportu. Proces wieloletni, a co jak co ale zmieniające się ekipy (PO to chyba pierwsze co tak długo siedzi u władzy?) wyrzucają za okno pomysły przeciwników i zaczynają to samo od nowa...
Wysłane 2013-01-09 08:57 , Edytowane 2013-01-09 09:02
@scud1
Oczywiście że najlepiej byłoby to zrobić po odpowiednich inwestycjach w infrastrukturę kolejową, przecież o czym ja cały czas piszę
Nic by nie wymarło, no chyba że producenci samochodów ciężarowych
Transport uciekłby w samochody dostawcze/kolej i mniejszym stopniu statki/samoloty/sterowce. Ale część TIRów oczywiście ucieknie do innych krajów, i tu jest ta kwestia 'czy to się opłaca'
A że rządy mamy jakie mamy to już nie do mnie pretensje
Wysłane 2013-01-10 09:09
http://www.mapawydatkow.pl/
Ciekawe
Tylko skąd te 67 mld z PITu?
@Fulko
Akurat kwestia ubranek dziecięcych to zasługa zsre, czyli narody europejskie "demokratycznie" stwierdziły że ubranka mają być drogie.
Wysłane 2013-01-10 12:04 , Edytowane 2013-01-10 12:08
A u nas zaczyna się dziać to o czy cały czas piszę. [LINK]. Na razie to brak ledwo 16 miliardów zł. To jest pestka, oczywiście jakoś to trzeba bedzie wyrównać, więc trzeba przygotować się, na to, że państwo wymyśli jakieś sposoby złupienia podatników. Ale to dopiero początek.
Jak znam życie, kozłem ofiarnym zostanie Tusk. Zasugeruje się, że to jego wina i po prostu rządzący się wymienią. Nowi powiedzą, że teraz jak już Tusk narobił bałaganu to jedyne co można zrobić, to podnieść podatki, i ludzie to łykną niczym Reksio kiełbaskę. Zresztą już się przygotowuje grunt w mediach [LINK]
Wysłane 2013-01-10 12:22
@xoot
Podam ci taki przykład z tym uwielbianiem Tuska - 'ja':
Nie uwielbiam Tuska. Ale dopóki jest zagrożenie że u władzy znajdą się takie nazwiska jak Kaczyński, Macierewicz albo Ziobro (media zapomniały jego idiotyzmy z 2005-2007, ale ja pamiętam) to gotów jestem zrobić coś tak drastycznego jak na Tuska zagłosować - byle tylko zmniejszyć szanse tych panów. (Nie żeby w naszej polityce nie było więcej takich, ale mnie akurat gryzą ci trzej).
Na szerszą skalę to zjawisko nazywa się negatywny elektorat. Po tym jak PiS go sobie wygenerował, to Tusk jako przedstawiony przez PiS jako przeciwnik (a nie wiem czy pamiętacie jak w 2005 miała być koalicja PO-PiS bo partie były wtedy do siebie dość podobne) utrzyma się u władzy. Zauważ że jak Kaczyński zaczął gadać o gospodarce a nie Smoleńsku, to mu nagle poparcie zaczęło rosnąć... po czym oczywiście znowu PiS wyskoczył z jakimś idiotyzmem w rodzaju trotylu czy innego działa magnetycznego :D
Kto jest online: 0 użytkowników, 268 gości