Forum > Tematy dowolne > Rodzinne auto (2+2/2+3) do 40 tys

Strona 3 z 4 <<<1234>>>
skocz

Lukxxx

  • Lukxxx
  • wiadomość Użytkownik

  • 2102 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-03 10:41 , Edytowane 2013-12-03 10:46

@beton benzyna 60-120 na 5/6 biegu? wtf? :) W mojej foce jak w tym poście to się robi na 3-jce :P

Ale panowie powtórzę pytanie, bo ważne:

Wyszła jeszcze jedna sprawa, dostałem praktycznie potwierdzenie, że te 35-40tys. km to będzie tylko jeden rok. Później będzie już tylko bardziej lajtowe używanie ~15tys. km z tego sporo w warunkach już miejskich. Czy w takiej sytuacji pozostać przy dieslu, czy może benzyna?

Maveriq

Wysłane 2013-12-03 11:24

@beton "No i jak mówię nikt nie zabrania redukować w dieslu."
I o tym włąśnie myślałem kiedy tylko zacząłem czytać Twój post... niby nikt nie zabrania. Ale nie wiem, czy wszystkimi z powyższych rozpędzisz autko do 120km/h na 3 biegu \"\cfaniak\"
A w każdym razie, jeśli rozpędzisz, to już pod sam koniec obrotomierza. Dla benzyniaka te 120km/h na 3 biegu osiąga się w zakresie obrotów z jeszcze dość wysokim współczynnikiem sprawności, co nie powoduje tak drastycznego drastycznego wzrostu spalania. Dlatego wyprzedzając kierowca diesla najczęściej używa 4 biegu, a kierowca benzyniaka 3.

@Lukxxx Bierz benzynę, przy czym nie zmieni się tak na prawdę w wiele w typach samochodów.
Nadal Mondeo, Nadal C5, nadal Accord, tylko właśnie dorzuciłbym do tej puli Madzię.
Jeśli już diesla, to z miastoodpornym filtrem DPF, czyli C5.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-03 11:32

@Lukxxx Dżizas. No sorry że pisma motoryzacyjne nie prowadzą szczegółowych testów na każdym biegu \"\brrr\" A wyprzedzasz na takim biegu na jaki są warunki. Jak masz 2 pasy albo widzisz przed sobą pół kilometra prostej i nic z przeciwka to możesz i na 5tym czy 6tym wyprzedzać.
A to co chcę tutaj pokazać to to że zwykle podobnej mocy czy nawet słabszy turbo diesel zrobi to samo na wyższym biegu w podobnym czasie (a nawet szybciej) co benzyniak (nawet ciut mocniejszy) na niższym biegu. A jak lubisz boldowanie to powtórzę n-ty raz. W dieslu też masz skrzynie biegów i też możesz zredukować!!! I co do odpowiedzi na twoje pytanie to też już pisałem
A co do przebiegów jeśli będziesz później robił około 15stu rocznie to bym o tej Madzi w benzynie poważniej pomyślał.
A co do wyprzedzania jeszcze to jak masz odstęp 50 metrów między autami na drugim pasie to nie wyprzedzasz i tyle! Niezależnie czy masz 100 czy 150 koni. A nie że 3 i piłujesz bo ja kurwa muszę. Osobiście nie pamiętam aby zdarzyło mi się wyprzedzać 80-120 czy do ilu tam dojdzie wskazówka na liczniku na 3 biegu. Jak nie ma warunków wystarczających żebym to zrobił na 4 to nie wyprzedzam i tyle.

Maveriq

Wysłane 2013-12-03 11:53

@beton Idąc tym tropem skoro wyprzedzasz tylko, kiedy masz przed sobą duużo miejsca, to równie dobrze możesz wyprzedzać benzyną na 6 biegu :)

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Lukxxx

  • Lukxxx
  • wiadomość Użytkownik

  • 2102 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-03 12:14 , Edytowane 2013-12-03 12:39

@beton nie zgodzę się, bo inaczej jest tak jak napisał @Maveriq. Jak wyprzedzam na ekspresówce czy czymś podobnym co ma 2 pasy w jedną stronę, to raczej nie zaczynam od 60/h.

A jak wyprzedzam na zwykłej drodze to nawet gdy mam dużo miejsca staram się to zrobić w miarę szybko i sprawnie. Z kilku powodów, ale tak zazwyczaj jest po prostu bezpieczniej, bo zasadę ograniczonego zaufania stosuję do wszystkiego, nawet własnego postrzegania.

A że benzynkę się 'piłuje' do tych 5,5k obrotów, to to przecież normalne używanie jest przy wyprzedzaniu :P

@Maveriq czyli jednak benzyna? Kurczę mam zagwozdkę nie małą. Głównie chodzi tu o koszty paliwa przez ten rok. Wychodzi mi, że to koło 6 kafli różnicy (sic!). Mam jakiś uraz bo moja foka w trasie nie spali poniżej 7l/100km. A jak ją bardziej załadować to 8l spokojnie łyknie. Niby brat w Avensis I 2.0 (150KM), mówi, że u niego da się zejść do 6l spokojnie. Więc może te mocniejsze auta mniej palą(?). Ten pierwszy krytyczny rok to będzie głównie podróżowanie na pusto, tylko kierowca. A z drugiej strony, zależy mi też na osiągach jak go załaduję :)

No i zagwozdka stąd jest :)

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-03 13:02

@Maveriq Nie dam sobie głowy uciąć ale na 3 biegu mam vmax koło 130km/h. Za jakąś godzinkę pogadam z bratem i zapytam czy wie (czy sprawdzał kiedykolwiek) ile pociągnie swoim 1,9 TDi na trzecim biegu. A to jaka jest specyfika diesla i benzyny to wiemy. Nie pamiętam teraz dokładnie ale np 120 km/h na autostradzie w lanosie miałem jakieś 1000 obr/min więcej na blacie niż w dieslu. Tak np w dieslu będzie to 5-5,5 tyś obrotów przy tych 130 na 3 biegu (zahaczysz pewnie o czerwone pole) le tak samo w benzynie będzie z 6-6,5? Czy tu czy tu utrzymywanie takich obrotów nie jest dobre. Ale nie jedziesz tak 10 kilometrów. To moment wyprzedzania. Potem wrzucasz wyższy bieg i jedziesz dalej. A czy piłujesz diesla czy piłujesz benzynę \"\hmmm\" co za różnica? Tak się nie jeździ. Chodzi o moment wyprzedzania.
Co do drugiego posta. Tak możesz. Jak jedziesz pustą autostradą czy ekspresówką... ja mówię tylko że wyprzedzać się powinno jak są warunki do tego z marginesem.
@Lukxxx Ale ja nie mówię o wyprzedzaniu od 60 na ekspresówce. Jak pisałem staram się uświadomić Ci różnicę. A że często testy elastyczności robione są w takich zakresach prędkości to podałem takie przykłady. Wiadomo z 60 będziesz zwykle wyprzedzał gdzieś w terenie zabudowanym a na poza nim gdzieś z 80-90 jakąś ciężarówkę czy autobus. Natomiast jak pisałem danymi podpieram się żeby pokazać że na biegu wyżej w TD będziesz miał zwykle podobnie a nawet lepiej niż na benzynie (czystym atmosferycznym silniku oczywiście nie turbo).

A że benzynkę się 'piłuje' do tych 5,5k obrotów,
Tak jak pisałem Maveriqowi wyżej. Tak czy przypiłujesz benzynę czy diesla. OK przez moment wyprzedzania. ja generalnie staram się nie nadużywać takiego piłowania. I wolę wyprzedzać jak mam dobre warunki, nie biorę udziału na drodze w żadnym wyścigu.
Moim zdaniem jak diesel to bez DPFu czyli ten pasek 1,9 moim zdaniem jest OK. Będziesz zdziwiony że na 5tym te 80-120 robisz szybciej niż w foce na 4. Ale raczej patrzył bym na te mazdy.

Maveriq

Wysłane 2013-12-03 14:20

@beton Bo na ostatnim biegu zawsze będą niższe obroty w dieslu.
Na niższych biegach jest trochę inaczej.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-03 22:52

Przejrzałem kilka gazetek i w auto motor i sporcie trafiłem min na test hondy civic z silnikiem 1.8.
80-120 wygląda następująco: (IV/V/VI bieg): 10,5; 14,4; 18;4
więc jak widać na 5tce 142 konna benzyna jest słabsza o 0,6s od 120 konnego diesla 1,6 na 6tce.
I coś słabszego - Auris 1.6 132KM: (IV/V/VI bieg): 11,4; 15,8; 21,9
a 100 konny Cee'd prezentuje się następująco: 80-120 (IV/V/VI bieg): 14,3; 19,6; 29,0

TonySoprano

Wysłane 2013-12-03 23:04 , Edytowane 2013-12-03 23:05

@beton

No tak. Sam mam takiego Civicka z tym silnikiem, ale nigdy na 5 nie przyspieszałem, tylko siup na 3 i pod czerwoną....No chyba że sobie jechałem pustą drogą to powolutku się doczłapałem z 5-6 \"\tuptup\"

Maveriq

Wysłane 2013-12-04 08:47

@TonySoprano Bo to są po prostu zupełnie naturalne obroty dla silnika benzynowego przy 3-cim biegu, a w dieslu to już piłowanie.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-04 10:35

@TonySoprano Kolejny raz powtórzę. Nie twierdzę że 5 czy 6 jest optymalnym biegiem do wyprzedzania z 80km/h. Taka jest metodyka testów i takie wyniki są zamieszczane we wszelkiej maści czasopismach. W AS niestety test był skąpy ale jak widać w civic o mniejszej pojemności i słabszym o 22KM dieslu robi 80-120 na 6 biegu o 0,6s szybciej niż o 22 kuce mocniejsza benzyna. W amis podane są wartości dla 4 i 5 biegu, czego nie było w AS a co nie znaczy że nie można tego zmierzyć/zrobić.
Dokładnie tak jak piszesz że redukujesz i siup pod czerwoną. Dokładnie to samo można w dieslu. Zresztą masz CRVkę więc chyba sam wiesz.
@Maveriq Nie wiem co chcesz powiedzieć czy udowodnić. Co to są te "naturalne obroty" benzyniaka? Wiadomo że japońskie silniki hondy lubią się bardziej (wyżej) kręcić (a właściwie nawet że trzeba je wyżej kręcić żeby uzyskać dobrą dynamikę) co nie znaczy że to specyfika każdej jednostki benzynowej i co dla mnie nie znaczy że jazda 100 na 3 biegu jest naturalna. Jakie masz obroty na 3 przy 80, 100 km/h? Myślę że przy 100km/h na pewno powyżej 4,5k rpm \"\hmmm\" (bliżej 5 albo 5k). Nie wiem czemu fajnie jest jechać 5k rpm w benzynie a w dieslu 4k nie? Jak dla mnie to nie są ani w dieslu anie benzynie obroty z którymi bym jechał na trasie.
[LINK]
[LINK]
Filmiki może kiepskie ale jak się przyjrzeć to widać przy 100 jest 5k rpm przy 120 6k.

TonySoprano

Wysłane 2013-12-04 11:00

@beton

No ja o tym wiem. Dla mnie nie ma co porównywać auta gołego i wesołego jakim jest np Civic 1.8 do np CRV 2.2 z turbiną. Jeżdżę dużo jednym i drugim i znam zalety obu. Nie jest tajemnicą, że turbo robi swoje i odpowiednio większy moment również. Natomiast zdecydowanie do jazdy opartej na redukcji biegów nadaje się Civic. Mówiąc kolokwialnie po redukcji bardziej go dokręcę do góry. Dwa inne pojazdy, zupełnie inne silniki. Dla mnie nie ma co porównywać. Ja preferuję silniki takie jak właśnie w Civicku, czy Lexusie V6 2.5, co nie oznacza że CRV jeździ mi się gorzej.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-04 11:51

@TonySoprano Nie no zgadza się. Diesel a benzyna to inna specyfika jazdy a każda sytuacja na drodze jest inna. Czasem będziesz wyprzedzał od 50ciu czasem od 70ciu czasem od 90ciu a czasem od 100km/h. W różnej sytuacji zaczniesz od różnego biegu. Pokazałem natomiast to co twierdziłem od początku. Słabszy diesel (a 22KM to całkiem sporo to nie 5 czy 10KM) na wyższym biegu daje radę lepiej jak mocniejsza benzyna. I to chciałem koledze Lukxxx uświadomić i zaprezentować. To że benzynę pogonisz na tym np tym 3 biegu z 10-15km/h więcej nie znaczy że w dieslu na wyższym biegu nie wyprzedzisz szybciej.
Dlatego 1.6 100KM focusa nie porównywał bym bezpośrednio do 1.9 TDI 105KM że to niby tylko 5KM różnicy.

Maveriq

Wysłane 2013-12-04 12:32 , Edytowane 2013-12-04 12:36

@beton Mam na myśli to, ze przeciętny diesel przy około 4000rpm jest już katowany, nie jest po prostu przystosowany do częstego używania takiego zakresu. Dla przeciętnej benzyny to jest jeszcze środkowy zakres, w którym ma najwyższy moment obrotowy i w którym powinno się przyspieszać dla uzyskania najniższego spalania. Co więcej, już nie jedna osoba potwierdziła (ja również sprawdzałem na dwóch samochodach w rodzinie), że przy silniku benzynowym najniższe spalanie uzyskuje się, kiedy dociąga się do wysokich obrotów, by w jak najkrótszym czasie uzyskać zadaną prędkość. W Dieslu nie koniecznie, niższe spalanie uzyskuje się zmieniając biegi dużo wcześniej i nie wciskając pedału do podłogi.

Stąd normalne, że producenci tak konfigurują silniki diesla, by jak najlepiej przyspieszały przy wysokich biegach - niższe spalanie i szybsze zużycie dwumasy i szybciej zatkany DPF - dla producenta same korzyści.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Lukxxx

  • Lukxxx
  • wiadomość Użytkownik

  • 2102 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-04 14:17 , Edytowane 2013-12-04 14:18

@beton ale dlaczego nie porównywać? Dla mnie redukcję zrobić nie problem. Tylko dieslem chyba na 3-cim biegu nie pojadę te 100km/h bo już dawno w czerwone pole wejdę. A w benzynie pojadę i ta będzie z tego bardzo zadowolona.

Dlatego przyśpieszenie diesla na 4'rce trzeba raczej porównywać z przyśpieszeniem benzyny na 3'jce. Oczywiście zależy to już od konkretnych silników.

Tak przyznam diesel jest w jakimś stopniu wygodniejszy, bo tej redukcji robić nie trzeba. Ale dla w miarę przeciętnego już kierowcy, ją zrobić to nie jest problem. I dla mnie są ważniejsze kwestie przy wyborze silnika - koszty/awaryjność/dopasowanie do robionych przebiegów/radzenie sobie z jazdą miejską ect.

A teraz może wrócimy do głównego tematu? Ktoś oprócz @Maveriq, wypowie się czy w takiej sytuacji zdecydować się na benzynę czy diesla?

Maveriq

Wysłane 2013-12-04 14:45

@Lukxxx Do 100km/h spokojnie dociągniesz diesla i czerwono jeszcze nie będzie, ale fakt jest taki, że diesel nie jest stworzony do jazdy na wysokich obrotach - nie przyspieszy znacznie szybciej (w przeciwieństwie do benzyny), a w tyłek dostanie i sam silnik i jego osprzęt.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7570 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-04 15:34

@Maveriq

Mam na myśli to, ze przeciętny diesel przy około 4000rpm jest już katowany, nie jest po prostu przystosowany do częstego używania takiego zakresu. Dla przeciętnej benzyny to jest jeszcze środkowy zakres
Nie wiem czy przy 4k rpm jest już katowany ale nie są to optymalne obroty do długiej jazdy, jednak też cały czas powtarzam wkraczasz na nie na chwilę w czasie wyprzedzania i to jest zupełnie OK a nawet zalecane żeby czasem przycisnąć diesla. I jak pisałem i pokazałem wyżej jak w dieslu na 3 biegu przy 100km/h masz 4k rpm tak samo w benzynie masz wtedy 5k rpm. Czy 5k to środkowy zakres czy raczej wchodzimy już w wyższy zakres?
@Lukxxx Widzę że nie zrozumiałeś.
ale dlaczego nie porównywać?
Przecież właśnie porównałem je dla Ciebie. Tylko tłumaczę że to inna charakterystyka pracy silnika, żebyś nie porównywał tego 1:1 bo te 105 koni w tym TDI to nie to samo co twoje 100 koni w twojej foce. I dlatego pokazałem Ci wyżej że 120koni w dieslu przyśpieszy szybciej na wyższym biegu niż 142 konie w benzynie na niższym.
Tylko dieslem chyba na 3-cim biegu nie pojadę te 100km/h bo już dawno w czerwone pole wejdę.
No właśnie nie czytasz ani ze zrozumieniem ani dokładnie tego co się do Ciebie pisze. Pojedziesz i nie tylko 100 a nawet 120 czy może nawet więcej.
Ktoś oprócz @Maveriq
znów nie czytasz. Pisałem co najmniej 2 razy żebyś się zainteresował Mazdą w benzynie.
koszty/awaryjność/dopasowanie do robionych przebiegów
Dlatego że masz zamiar zrobić duży przebiegu w pierwszym roku (jak to sobie obliczyłeś na dieslu zyskasz 6 tysi na paliwie) dlatego radzę Ci własnie tego paska 1,9 TDI. I też dlatego że jest to silnik nie do zajechania. Bez DPFa itd. Bardzo trwała i bezawaryjna jednostka. Jak piszesz że zwracasz najbardziej uwagę koszty/awaryjność. A co do mocy to cały czas Ci się staram wytłumaczyć że jest OK.

Lukxxx

  • Lukxxx
  • wiadomość Użytkownik

  • 2102 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-05 12:55

No dobrze, to weekend obejrzę sobie S-Maxa. Inne vany odrzuciłem, S-Max został jako najlepiej prowadzący się z tego segmentu. Jeśli stwierdzę że jednak dla mnie to-to za duże i chcę kombi to ograniczyłem się do:

Mondeo mk4
diesel 2.0 ma DPFa :( i średnie osiągi, 2.2 ciężko znaleźć
benzyna 2.0 osiągi ma jeszcze odrobinę słabsze :/ 2.3 straszy spalaniem, a 2.5T winduje cenę

Laguna III
diesel 2.0 150KM ma przyzwoite osiągi, a jest jeszcze wersja 175KM która osiągi ma piękne. Da się znaleźć bez DPF'a
benzyna 2.0 też radzi sobie całkiem nieźle, Turbo super, ale pewnie takiej nie znajdę

C5 II
mały bagażnik!
diesel 2.0 osiągi średnie, 2.2 fajne. Podobno DPF dobrze znosi miasto
benzyna 2.0 daje radę

C5 III
Tu trzeba mocny silnik żeby pojechał dynamicznie.
diesel 2.0 163KM też jest fajny
benzyna 1.6T wygląda ciekawie


Accord VII
trochę brzydki, ale duży bagażnik
diesel 2.2 takie sobie osiągi
benzyna 2.0 porównywalne

lub ewentualnie
Avensis III
tylko benzyna 1,8 lub 2.0 ta druga już całkiem mocna

To dalej spory wybór :) Muszę sobie obaczyć te autka na żywo plus zdecydować ostatecznie pomiędzy dieslem a benzyną.

Maveriq

Wysłane 2013-12-05 15:10

@Lukxxx Nie bój się aż tak tego DPFa, to nie jest takie straszne, jak to niektórzy (zwykle ci, co nie przeczytali instrukcji) malują. Koszty normalnej eksploatacji tego filtra znikną w porównaniu do kosztów paliwa.

"a 2.5T winduje cenę" - i słusznie, bo ten silnik jest fantastyczny.

"diesel 2.0 150KM ma przyzwoite osiągi, a jest jeszcze wersja 175KM która osiągi ma piękne. Da się znaleźć bez DPF'a"- Lagunę tylko w benzynie 2.0 i 2.0T, bo jak trafisz na egzemplarz, o który poprzedni właściciel odpowiednio nie zadbał, to możesz liczyć na problemy z panewkami, turbo i skrzynią biegów.

Mylisz C5 II z C5 I FL, a tym samym C5 III z C5II - obecnie sprzedawana generacja jest drugą \"\przytul\"
W pierwszym przypadku tylko diesel, bo szkoda z tak udanego, jak 2.0 HDI rezygnować.
W drugim przypadku 1.6 THP jest bardzo ciekawą alternatywą.

Accord 2.2 diesel wcale nie zbiera się źle, a do tego dobrze znosi chiptuning - tylko nie w byle jakim zakładzie, przebieg momentu musi być gładki, bo koło dwumasowe w nim drogie.

Avensis III - zero przyjemności z jazdy (beznadziejne zawieszenie) i trwałość nie taka, jak w starych Toyotach.

Mazda nadal Cię nie zainteresowała?

Może jeszcze zmieściłbyś w tej kasie Puga 5008 (nie 508) z silnikiem 1.6 THP?

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

cichy

  • cichy
  • wiadomość Użytkownik

  • 3491 wypowiedzi

Wysłane 2013-12-05 15:16

@Maveriq Dalej walczysz z wiatrakami ? Napisz do Allegro, do Autocentrum, motogratki itp że się mylą i, że C5 III to naprawdę II, a II to 1,5 \"\cfaniak\" Oczywiście masz rację, ale tylko teoretycznie bo już się przyjęło tak jak jest.

Prawdopodobnie to skrajny pogląd, ale nie będę się wykłócał.
Strona 3 z 4 <<<1234>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 219 gości