.matthis. Wiesz, kij ma dwa końce. Zgodnie z prawem możesz czekać na nowy telefon i kilka miesięcy. Mogą stwierdzić, że to kwestia softu itd. Uwierz mi, że możliwości jest mnóstwo. Chciałem jedynie zwrócić uwagę, że prawo, prawem, ale liczy się przede wszystkim dobra wola obu stron i wzajemne zrozumienie.
krymtON
spora część to po prostu świadomy konsument, znający swoje prawa, stąd nieuczciwym sprzedawcom będzie się żyć coraz ciężej
Coś ty. Zobacz na Allegro jak to teraz wygląda. Konto z jakimś nowym produktem, sprzedają kilkaset sztuk i po prostu się zwijają. Salon Orange w mojej okolicy, kolega kupił modem CDMA. Ten padł, firmy już niema, bo salon zbankrutował. Szukaj wiatru w polu. Ale dzięki dobrym układom nawiązanym przy podobnych sytuacjach jak opisywana, udało się wydobyć dane dostawcy i załatwić obsługę gwarancyjną mimo, że brak rachunku.
Widzisz, ja np. nie wymagam rachunku, gwarancji niczego. Ale mógłbym nie przyjąć np. płyty głównej gdyby ktoś był nieuprzejmy i guzik by mi zrobił, bo na części zamienne obowiązuje inne prawo gwarancyjne niż na całe urządzenia, niema niezgodności. Nie mówiąc już o tym, iluż to wymogów nie spełnia komputer montowany we własnym zakresie. Nie przesadzajmy z tym prawem, jeśli niema z tego powodu uciążliwości, to warto być po prostu uprzejmym i ułatwić komuś życie, bo kiedyś możemy przyjść z czymś bez prawa i ktoś pomoże nam.
pi_nio Nikt nie najechał. Wręcz przeciwnie, napisaliśmy, że ma prawo do niezgodności. W sumie sam sobie wybrał taką "świetną" firmę i produkt. I tak najbardziej bawi mnie Apple ze swoim podejściem do klienta, i pseudo gwarancją. A zobacz, ludziom się podoba.