@xoot To zależy z jakiego województwa jesteś. Ale tak ok 600-1200zł. Na Podlasiu Zaprzał ok 800zł z faktura itp. z grupowym chipem taniej. Polecam udać się na forum golfa
Forum > Tematy dowolne > Jakie auto do 25 000zł?
Wysłane 2013-04-27 14:31
Wysłane 2013-04-27 14:52
@xoot każdy kto się chodź trochę zna powie że chip tuning jest opłacalny w 100%. Zalet jest masa, samochód może palić mniej lub minimalnie więcej (to już zależy od strojenia i od stylu jazdy)
Samochód zyskuje na elastyczności itp. Przyspieszenie zwiększa się znacznie.
Wirusowanie jest fajne jeśli jeździ się samochodem seryjnym i po pewnym czasie brakuje nam już mocy i wtedy taki zabieg daje dużo frajdy.
Mówisz że samochód został tak zrobiony w fabryce i będzie wyżyłowany ale to nie prawda. Celowe jest wystopniowanie mocy ceny itp. Nikt Ci nie da więcej mocy za mniej pieniędzy. Audi, bmw itp. samo proponuje tuning swoich samochodów i to z gwarancją.
To tyle w temacie chiptuningu ale odchodzimy od tematu głównego, najpierw trzeba mieć samochód żeby to wszystko zrobić
Wysłane 2013-04-27 15:04
Znajomy miał w Audi A6 2.0 TDI 140KM, zapłacił 1200 ojro w Niemczech za chiptuning. Efektem była niższa moc maksymalna - nieco ponad 130km/h. Na niskich obrotach zyskał sporo mocy, a spalanie spadło mu o ponad 10%. Oczywiście w sprincie autko zrobiło się ciut wolniejsze, ale do normalnej jazdy po tym zabiegu nadawało się dużo bardziej, niż stock.
Wysłane 2013-04-27 16:58 , Edytowane 2013-04-27 17:11
@xoot
A wiesz że wszystkie procesory intela - i3, i5 i i7 to jest identyczny kawałek krzemu? Więc po co robią i3 jak mogliby się nie bawić i sprzedawać i7 tylko?
Co do Kubicy
Advantages
Better fuel economy[2][6] (up to 15% improvement) than conventional planetary geared automatic transmission (due to lower parasitic losses from oil churning)[5] and for some models with manual transmissions;[2]
No loss of torque transmission from the engine to the driving wheels during gear shifts;[2][4][5]
Short up-shift time of 8 milliseconds when shifting to a gear the alternate gear shaft has preselected;[3][4]
Smooth gear-shift operations;[4][5]
Consistent down-shift time of 600 milliseconds, regardless of throttle or operational mode;[4]
[LINK]
Wysłane 2013-04-27 18:37 , Edytowane 2013-04-27 18:40
@Maveriq
Obniżenie mocy do 130 KM z seryjnych 140KM mogło być naprawdę wyczynem. Kolega, który robił programy w moich autkach miał przypadek właśnie w 2.0TDI, gdy po wielu trudach udało mu się osiągnąć właśnie serię -140KM. Auto przyjechało do niego z kilkudziesięcioma zdechłymi kucami pod maską.
FROST
To są silniki PD czyli na pompowtryskach. Tu pompa wtryskowa NIE WYSTĘPUJE.
Przed zrobieniem programy hamuje się autko na hamowni i po tym widać, w jakim stanie jest silnik -turbo, wtryski, pompa oraz osprzęt.
XOOT
Nowy program podstawowy kosztuje różnie. W zależności od samochodu a jako, że Golf jest bardzo popularny i łatwo modowalny, ceny są niższe. Dokładnie nie wiem ale 600-700 zł minimum trzeba liczyć. Taka drobna inwestycja jest jednak bardzo opłacalna.
uważam że może coś się szybciej popsuć i silnik będzie bardziej wyżyłowany, zresztą gdyby to było ot tak, to by zrobili ten sam silnik 130km w fabryce a tak nie jest
No to możesz być spokojny bo sytuacja własnie ma się odwrotnie do Twoich obaw. Te silniki występowały właśnie grupowo, w wielu odmianach mocy.
Zabić można każdy silnik dużo szybciej,nawet nie modowany, zależy od kierowcy.
Elessar
Tak, przykładowo z 1.8T benzyna VW, ze 150KM dobry program robi 200-210KM

Wysłane 2013-04-27 19:37 , Edytowane 2013-04-27 19:45
@vindix Według mojej opinii, znajomych i forum VW na Podlasiu najlepszy jest Paweł Zaprzalski z Tykocina [LINK]. Najlepiej zadzwonić do niego i umówić się. Na forum golfa była zbierana ekipa do grupowego chipa także może wyjść jeszcze taniej[LINK] .
Wysłane 2013-04-29 08:15
A silnik 1600 FSI to dobry silnik? Słabszy od 1.9tdi? Niby ma 110km 5 więcej, ale kiedyś jechałem passatem 1.8 bodajże 125km i przesiadłem się do tdi 90km, byłem zszokowany jak tdi pięknie jeździł, miałem wrażenie że był szybszy i żywszy od benzyny, aż w fotel miło wciskało.
Wysłane 2013-04-29 09:40
@xoot Nie, to który silnik jest lepszy to już Twoje upodobanie. Benzyna rozwija swój moment obrotowy bardziej płynnie diesle zazwyczaj powiedzmy dostaje kopa średnio od 2000 obrotów/minutę (chociaż w nowych dieslach naprawdę już ciężko o turbo dziurę) i moment spada pod koniec maksymalnych obrotów w benzynie raczej do samego końca uzyskujesz coraz więcej mocy.
Mówią językiem najprostszym, w dieslu możesz bardziej odczuwać przyspieszenie bo zawsze masz więcej momentu przez co odczucie wciskania w fotel ale jeśli ja miałbym decydować czym jeździć jeśli nie interesowało by mnie spalanie to oczywiście benzyna.
Diesle są oszczędne, po chipie naprawdę zawstydzą nie jedną benzynę tak więc to tylko kwestia wyboru. Pamiętaj tylko że jeśli jeździsz mało to PB wygrywa.
Pozdro
Wysłane 2013-04-29 09:53
@xoot
W skrócie mówiąc:
Benzyna:
-Wyższe spalanie od diesla
-Przy mniejszych jednostkach trzeba wkręcać na wyższe obroty aby żwawiej przyspieszyć
-frajda z jazdy
-mniejsze koszta napraw w porównaniu do diesla
-wysoka kultura pracy
-możliwość zagazowania
Diesel:
-niskie spalanie
-elastyczna jazda (możliwość jazdy momentem)
-koszta napraw większe od benzyny
-gorsza kultura pracy (typowy klekot)
-niskim kosztem możliwość podniesienia mocy i momentu obrotowego (chiptuning)
Wady i zalety w najprostszym języku
Wysłane 2013-04-29 10:19
@raptor W zasadzie bardziej porównałeś silnik wolnossący z doładowanym, niż benzynę z dieslem.
@xoot To uczucie w bijania w fotek to efekt nie tyle wysokiego momentu obrotowego, co małego zakresu użytecznych obrotów w dieslu i krótszych przełożeń niskich biegów. Efekt właśnie tego, ze moc wzrasta bardzo nierównomiernie.
Zawsze nawet dużo słabszy turbodiesel sprawia lepsze wrażenie dla dupohamowni czy plecohamowni, jednak po sprawdzeniu czasu przyspieszenia na średnich obrotach już ten 1.8 125KM prawdopodobnie byłby wyraźnie szybszy.
Wysłane 2013-04-29 10:57
@Maveriq Masz rację, zawsze można kupić jeszcze turbo benzynę i wtedy robi się ciekawie ale spalanie, turbina to coś co niekoniecznie wyjdzie tanio. Ale nie można też zakładać że wszystko się psuje.
Ja na Twoim miejscu szukał bym chcianego modelu i zobaczył jaki silnik się trafi a wtedy będziesz się zastanawiał czy warto daną benzynę czy diesla.
Moim zdaniem był byś zadowolony z 1.9tdi + DSG ale jeśli jeździsz spokojnie, nie pałujesz, nie robisz dużych przebiegów to benzyna nie wyjdzie tak drogo.
To już coś co Ty musisz sobie przemyśleć.
Wysłane 2013-04-29 11:13
@raptor Noo turbina do benzyny znacznie droższa od dieslowskiej, ale też zwykle dłużej działa ze względu na inne materiały.
Kto jest online: 0 użytkowników, 282 gości