1. Tylko polska dystrubucja
2. Tylko serwisowany
3. Najlepiej od pierwszego właściciela
4. Najlepiej nie od handlarza
5. Jak już nic nie mogę znaleźć to patrzę na zadbane egzemplarze poflotowe
6. Oczywiście taki samochód dokładnie sprawdzam, od powłoki lakierniczej, przez serwis, dokładne sprawdzenie samemu czy wszystko działa i potwierdzenie historii serwisowej.
Kupiłem tak już 2 samochody, z obu jestem zadowolony. Ceny różne, w przypadku poflotowych jeszcze całkiem normalne, w przypadku zadbanych od pierwszego właściciela +10-20% ceny w stosunku do sprowadzonych. Jako, że jestem z Lublina to liczę się też z wyjazdami, raz to była Warszawa, a raz Krosno.
Problem może być co najwyżej taki, że samochody które spełniają te kryteria są zazwyczaj w wieku 2-6 lat. Rzadko starsze, więc swoje też kosztują, chociaż to zależy od segmentu, zużycia itp. Na przykład 5 lat temu kupiłem 5 letniego Focusa I z przyzwoitym wyposażeniem za 18tys. zł, więc jeszcze nie tragedia.