Forum > Tematy dowolne > Chwila zastanowienia nad nowszym samochodem.

Strona 1 z 21 12345...21>>>
skocz

ANTYBIRD

Wysłane 2012-07-22 19:24 , Edytowane 2012-07-22 19:28

W najblizszej przyszlosci, zamierzam sie rozgladnac za nowym-uzywanym samochodem.

Kryteria?
Duza bezawaryjnosc, przyzwoite osiagi (okolo 10s badz mniej do magicznej cyfry z dwoma zerami), spalanie okolo 6/7l ON, 10-14l beznyny (ale tutaj trzeba zagazowac) w cyklu mieszanym.

Zastanawiam sie nad segmentami C/D.
Czesto jezdze na rozne wypady z przyjaciolmi, gdzie cos trzeba zaladowac do bagaznika.

Moje typy:

Citroen C4
Civic VII 1,8i 140PS / 2,2D 140PS

Accord 2,2D
Mazda 6
Vectra C 1,9d 150PS
Octavia (nie zdecydowalem sie na zaden silnik)
Superb I (podoba mi sie \"\jezor\" )

Myslalem tez o roomsterze/fabii z silnikiem 105PS diesla, i zeby go podkrecic do jakiejs sensowniejszej wartosci (mam dobre kontakty z sz. P. Godula).

Obecnie jezdze na zmiane Golfem 3GTI, gdzie mozna dosyc fajnie przyciac i peugeotem partnerem z 2006 - 90 kucy (troche slabawy).

Cena bylaby przyjemna do 35 000, ale jesli trzeba to moge dolozyc do 42 000 (niechetnie) \"\mikolaj\"

Licze na fachowe opinie, rzeczowe argumenty \"\spoko\"

Mobile: || Compal FL90 || C2D P5750 || GF8600M 256MB VRAM || 4GB RAM || 320GB || WiFi Intel || BT || A4Tech X750 Fajno być na IN4!

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-22 21:55

Honda Accord i tyle w temacie. Świetny samochód. Niestety nie miałem okazji jeździć, ale widzę i słyszę na co dzień jak sąsiad sobie chwali. No a o Civica to pewnie chodzi Ci o Ufo, które jest VIII generacją a nie VII \"\cfaniak\", ot taka mała korekta \"\jezor\". Więcej nie pomogę, bo niestety przedział samochodów nie na moją kieszeń. \"\tuptup\"

TonySoprano

Wysłane 2012-07-22 22:37 , Edytowane 2012-07-22 22:43

@Frost

Czy ja wiem czy VIII? \"\hmmm\" No chyba że autko z początku produkcji z większym przebiegiem i zupełnie "gołe" \"\hmmm\"Sam nie wiem.. \"\hmmm\" Dla mnie też faworytem jest Accord \"\ok\" Zresztą..dla mnie bardzo ważna jest historia autka \"\ok\"

Ja celowałbym w oferty tego typu [LINK] \"\ok\"

ANTYBIRD

Wysłane 2012-07-22 22:51

Czyli np: [LINK]?

Mobile: || Compal FL90 || C2D P5750 || GF8600M 256MB VRAM || 4GB RAM || 320GB || WiFi Intel || BT || A4Tech X750 Fajno być na IN4!

nosweratu

Wysłane 2012-07-23 07:45

może octavia RS 2 litrowy diesel ma 170 kucy więc powinno dać się tym jakoś przyjemnie jeździć - z ekonomią też nie powinno być źle,
ewentualnie zwykła octavia 1,9 tdi z chipem też powinna spokojnie 100 dobiec w nakazanym tempie \"\cfaniak\"

polo43

  • polo43
  • wiadomość Użytkownik

  • 967 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-23 08:51 , Edytowane 2012-07-23 08:53

@ANTYBIRD
Jeżeli silnik grupy VAG to tylko 1,9 105KM i chip na 140KM (w nowszych modelach wiąże się z wycięciem filtra DPF). Atutem silnika 1,9 tdi względem 2.0 (które były oparte na wtryskiwaczach Common Rail a nie pompowtryskiwaczach jak 1,9) jest mniejsza wrażliwość na paliwo i tańsze części. Oczywiście ktoś może napisać ,że do 2007 roku silniki 2,0 był oparte na pompowtryskiwaczach lecz posiadały one wadę fabryczną (nie jestem pewny z czym była związana lecz była dosyć droga w naprawię)

ELLIOTT

Wysłane 2012-07-23 09:13 , Edytowane 2012-07-23 10:25

@polo43 z ta wrazliwoscia to przesada i mity na paliwo, problem jest tylko z jakoscia paliw na naszych stacjach.. Znajomi jezdza na bialoruskiej ropce i jakos nie narzekaja ze cos siada. Wszystko chodzi w zegareczku, pompki idealnie trzymaja swoje parametry jak na swoje lata z chipem.. \"\przytul\"
Faktem jest, ze taki silnik nie pojezdzi juz na opale.. \"\lol\"

EDIT:
@ANTYBIRD nie chodzilo mi o upaly tylko o olej opalowy, na tym juz PD nie pojezdza.. \"\lol\"

Pentium G860 +THERMALRIGHT Ultra-120 eXtreme Rev.C FDB | MSI Z77A-G45 | Club 3D 7850 RoyalKing | CRUCIAL Ballistix Sport 2x4096MB 1600MHz DDR3 | OCZ Vertex 4 SSD 2,5 128GB | Samsung 1TB HD103SJ 7200rpm SATA2 32MB | Seagate 250 GB Barracuda 7200.10 (16MB, Serial ATA II, zapis prostopadły) | PIONEER DVD-RW DVR-110D | Powered by ENERMAX LIBERTY 620W | Audio PC: Asus Xonar DX + Edifier S550

ANTYBIRD

Wysłane 2012-07-23 09:27

@nosweratu
ale co przemawia za octavia?

Z ciekawosci, wiesz ile chociazby zaciski regenerowane kosztuja?
Z defaulta odrzucamy wszelkie wersje GTI, RS, SS itd, bo sa po prostu drogie w utrzymaniu.
Szukam cywila ze srednia moca (okolo 150PS)


@polo43
Czytalem o tym, i tez nie chcialem sie ladowac w zadne 2.0.

w skodzie np 1,9 byl produkowany do 2007 z tego co pamietam, potem zastapiony zostal 1,6.

@ELLIOTT
Rozwin mysl o upale?

Mobile: || Compal FL90 || C2D P5750 || GF8600M 256MB VRAM || 4GB RAM || 320GB || WiFi Intel || BT || A4Tech X750 Fajno być na IN4!

MarTnes

Wysłane 2012-07-23 09:36

Generacja Accorda z linka Tony'ego jest warta polecenia. Jest u mnie w rodzinie taki samochód juz od kilku ładnych lat. Bardzo dobrze się prowadzi, całkiem nieźle wyciszone wnętrze i dynamiczny silnik. Zawieszenie nie boi się naszych dziur. Jak kupisz taki sprawdzony ze znaną przeszłością a potem będziesz dbał na bieżąco o sprawy eksploatacyjne, to maszyna praktycznie nie do zajechania \"\spoko\"

Ryzen5 3600X, Noctua NH-D15, MSI X570 Carbon WIFI, 16GB Hyper X Fury 3200MHz, GA G1 GTX1070, SSD M2 PNY 1GB, DVD-REC Pioneer, Sound Blaster Z + Creative Aurvana Live! + Creative T20 II, Corsair RM750X, Antec P100, 23' U2311H Dell, G402 + K750 Solar + W10 64bit

TonySoprano

Wysłane 2012-07-23 09:49 , Edytowane 2012-07-23 09:50

@ANTYBIRD

Właścicielem salonu Hondy w Katowicach jest bardzo dobry znajomy taty ( dlatego m.in mamy na razie dwie hondy w domu bo wszystko za pół darmo itp ) natomiast bardzo dobrze wiem że samochody które są sprzedawane jak by z ramienia Hondy są naprawdę w bardzo fajnym stanie technicznym i wizualnym. Do tego masz sprawdzenie wbite do książeczki już, przegląd wyjściowy i xxx czasu gwarancji \"\ok\" Jestem na 70% pewny że w salonie w Katowicach jest do sprzedanie taki właśnie Accord, za coś koło 38k zł. Na www nie ma, ale muszę zadzwonić i się zapytać dokładnie.

nosweratu

Wysłane 2012-07-23 09:52

zalety octavi
- duży ustawny bagażnik
- tanie części zamienne (do wersji "cywilnych")
- nie ma problemu ze znalezieniem mechanika
- dobra kultura silników diesla 1.9 (z 1.6 nie miałem do czynienia)

jeśli chodzi o wady:
- wyciszenie - tu trzeba by było trochę popracować

@polo43 nie wiem przypadkiem czy nie były to wadliwe głowice silników 2.0

ELLIOTT

Wysłane 2012-07-23 10:27

@nosweratu 2.0 mialy problem do 2004r \"\hmmm\", potem ten problem poprawiono \"\cfaniak\"

Pentium G860 +THERMALRIGHT Ultra-120 eXtreme Rev.C FDB | MSI Z77A-G45 | Club 3D 7850 RoyalKing | CRUCIAL Ballistix Sport 2x4096MB 1600MHz DDR3 | OCZ Vertex 4 SSD 2,5 128GB | Samsung 1TB HD103SJ 7200rpm SATA2 32MB | Seagate 250 GB Barracuda 7200.10 (16MB, Serial ATA II, zapis prostopadły) | PIONEER DVD-RW DVR-110D | Powered by ENERMAX LIBERTY 620W | Audio PC: Asus Xonar DX + Edifier S550

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-23 10:29

@polo43
Tą wadą były pękające głowice. \"\cfaniak\"

raptor

  • raptor
  • wiadomość Użytkownik

  • 1743 wypowiedzi

Wysłane 2012-07-23 11:09 , Edytowane 2012-07-23 11:12

a ja bym jednak polecał [LINK] DSG naprawdę robi robotę jeździłem takim modelem i byłem bardzo mile zaskoczony. 170km i w razie czego zawsze można zrobić chip na 200km. Mało pali, jeździ szybko, zapakujesz naprawdę sporo, i utrzymanie naprawdę nie jest o wiele większe od cywila.

Albo coś takiego [LINK] lub w sedanie jak kto woli.

Też super propozycja [LINK] Naprawdę piękne i funkcjonalne autko.

Rozumiem że audi i bmw odpadają tak ?

Maveriq

Wysłane 2012-07-23 11:48 , Edytowane 2012-07-23 11:50

Accordy tej generacji mają dwa problemy.
1 - szybko jak na Hondę zużywające się wnętrze
2 - słabsze jakościowo silniki benzynowe, były częste wymiany silników 2.0 na gwarancji.

@nosweratu "dobra kultura silników diesla 1.9" - chyba nie jeździłeś kulturalnym dieslem :)

Kulturalny to jest 2.2 w Accordzie na przykład.

Vectra C 1,9d 150PS - bardzo awaryjne.

Octavia jest najbardziej rozsądnym samochodem, tylko nie oferuje nic poza praktycznością.

Ja z racji na swoje skrzywienie patrzyłbym na 308 1.6 THP, nawet bez LPG.

Edit: Nie znam z autopsji, ale 2.0 TDCI w Mondeo znalazło się na liście 10 najbardziej awaryjnych silników w rankingu chyba Motoru kilka tygodni temu.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

mekintosz

Wysłane 2012-07-23 13:09 , Edytowane 2012-08-07 11:18

Hmm... mogę się wypowiedzieć troszkę o Hondach.

Te Accordy to naprawdę dobre autka, polecam szczególnie motor 2.4 lub 2.0 po 2004r.. Sam osobiście jeżdżę Civiciem VIII 1.8 140PS 5AT - auto bardzo podobne gabarytowo (ciutkę większy rozstaw osi od Accorda) i prowadzi się naprawdę precyzyjnie, zadowala się jakimiś 6.2-6.5L/100km w trasie (wersja 6MT ma takie samo spalanie, 5MT, produkowana glownie na rynek USA, o 2 mile na galonie mniej robi), przywzwoicie przyspiesza i jest w miare dobrze wyciszona, ja mam wersje USA ubozsza o wyciszenie bagaznika i maski (choc auto nawet bez niego na wolnych obrotach jest bardzo ciche, podczas jazdy słuchać głównie szum powietrza tworzony przez lusterka, ale to tak od 100km/h dopiero, do 130km/h wciąż imho komfortowo).

Zdecydowanie największym plusem tego auta dla mnie jest jego motor - 140PS przy spalaniu o 1L wyższym w trasie niż w Corsie C 1.0 58KM mojej mamy, ładnie się kręci, przyjemny dla ucha, do 2k wyjątkowo spokojny, od 4k pokazuje co potrafi. IMHO dużo lepszy wybór od diesela 2.2 o tej samej mocy (ale może to dlatego że nie lubie diesel'i - benzyniak jest bardziej "przewidywalny" chce jechac spokojnie, trzymam niskie obroty, chce dnamicznie - wyzsze - moc wzrasta wraz z obrotami, a nie albo jej mam trochę w nadmiarze, albo w ogóle. No i do tego nie lubie klekotania, "smrodu diesel'a o poranku" i tego że nie produkują tylko CO2, oraz potencjalnej ilości problemów i tego że więcej może się zepsuć).

Co mnie wkurza? Trochę marnej jakości plastiki (w Accordzie są chyba lepsze), hondowska wizja automatu - choć lepiej niż DSG, to najgorzej spośród zwykłych automatów (in plus - dwa nadbiegi, ale za to tylko 5 biegów w ogóle, in plus - w miare żwawo reaguje na reakcje kierowcy, ale biegi są na osiach równoległych a nie zestaw planetarnych co łatwo wyczuć jeżeli ktoś dużo jeździł różnymi autami, szczególnie na zimnej skrzyni). Z kolei w manualu trzeba się przyzwyczaić do drive-by-wire - na początku (bo miałem okazję jeździć też manualem) jeździło mi się jakbym pierwszy raz w życiu używał sprzęgła - trzeba było się przestawić na opóźnienie w reakcji pedała gazu; nie przeszkadza to w automacie, ale Accord ma chyba pedał połączony "po bożemu"\"\mikolaj\" Jak masz jakieś konkretne pytania o Hondy to pytaj, bo ciężko wpaść co by tutaj jeszcze napisać\"\jezor\"

Tak poza tym to odradzam auta ze skrzyniami DSG. To co w nich imponuje to niskie spalanie, czasami możliwość startu "z obrotów", lepsze wykorzystanie mocy i szybka zmiana biegów na przygotowany przez komputer. Tutaj kończą się plusy, a 3 z tych 4 rzeczy mają też manuale. Minusy to z tego co się spotkałem u znajomych mechaników (a mam ich kilku, do tego w rodzinie mam spory biznes motoryzacyjny i też przewijają się nam niezliczone auta) relatywnie często coś jest z nimi nie tak.
Zmiany biegów nie są już tak fajne gdy skrzynia przygotuje sobie następny bieg, a my nagle zwolnimy i musi go zredukować - wtedy musi "wyłączyć" ten wybrany, "załączyć" nowy i dopiero przełączyć skrzynię z parzystej na niepaezystą lub odwrotnie. Redukcje są szybkie, ale pod warunkiem że odbywają się o nieparzystą liczbę biegów, czyli redukujemy na drugą skrzynię - redukcja o dwa biegi, czyli na tej samej skrzyni już tak przyjemna nie jest. Do tego nie ma tego, zwanego po angielsku "plush feeling" zapewnianego przez konwerter momentu - skrzynia jest "twardo" połączona z silnikiem przez sprzęgło i silnik nie reaguje na gaz tak miękko jak w klasycznym automacie (czyli komfort jazdy). Brak konwertera skutkuje też koniecznością posiadania asystenta ruszania pod górę lub uważania przy takim manewrze i wspomagania się hamulcem - DSG ze względu na budowę, przy wciśniętym hamulcu roboczym, w przeciwieństwie do klasycznego automatu, nie próbóje ciągle jechać do przodu - po zwolnieniu hamulca, załączane jest sprzęgło i chwilkę to trwa. Tutaj dochodzimy też do "pełzania", po całkowitym zahamowaniu, DSG czasami zdarza się nie ruszyć od razu po puszczeniu hamulca (w sumie ja zawsze w Passacie B6 to obserwowałem), przy delikatnym puszczeniu czasami nawet nie łapała że ja chcę powolutku już pełzać i trzeba było jeszcze bardziej go popuścić. Przy pełzaniu z wciśniętym częściowo hamulcem zdarza się też że samochód jadący wówczas na półsprzęgle wpada w różne wibracje (np. lusterka zaczynają drżeć).
Ja raczej w nowym aucie chciałbym mieć 8-biegowego nowego ZFa, niż te zautomatyzowane wynalazki. Fajne, ale jeszcze nie dla mnie.

HP Spectre 4110x - i5 6200U, 8GB RAM, 256GB SSD, Full HD

Maveriq

Wysłane 2012-07-23 13:34

@mekintosz Civic Ufo ma większy rozstaw osi od Accorda?? Accord ma ze 5cm więcej pomiędzy osiami, jak nie lepiej.

A silnik 2.4 w Accordzie bardzo dużo pali.

Co do DSG, to spotkałem się z większą ilością opinii, że się nie sprawdza wbrew temu, co mówi teoria. Głównie kwestia awaryjności i szarpania przy jeździe na pograniczu korka - tzn. toczymy się, ale ze zmienną i niską prędkością. Do tego nie sprawdza się w jeździe sportowej - mam ty na myśli jazdę rzeczywiście sportową, a nie ściganie się ze świateł. Jak miałem okazję zobaczyć, jak znajomy Octavią z DSG ostrzej pojeździł, to wystarczyło kilka minut i... sprzęt się przegrzał, o czym dowiedziałem się później - przeszedł w tryb serwisowy i odmówił dynamiczniejszej jazdy.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

D@nielo

Wysłane 2012-07-23 13:53

Porsche montuje w swoich samochodach skrzynie DSG, tak wiec do sportowej jazdy raczej się nadają. Problem z przegrzewaniem się jest znany i występował w początkowych latach produkcji. Podobno zostało to już poprawione.

https://www.youtube.com/user/DefenceJournalist/videos

ANTYBIRD

Wysłane 2012-07-23 13:53

@MarTnes@TonySoprano
No podoba mi sie, co ciekawe potem zauwazylem, ze z Tonm dalismy tego samego linka... :D

@nosweratu
Octavia jest najs, nie mowie ze nie... Pytanie czym rzadziej do serwisu pojade...

@raptor
Czemu maja odpadac? Dawac propozycje - Alfa to dla mnie ideal wygladu auta, ale boje sie napraw - cos polepszono?

@mekintosz
swietna wypowiedz! Musze sie zastanowic \"\spoko\"

@Maveriq

Ogolnie to ja lubie bawic sie biegami, jestem przeciwnikiem automatow \"\lol\"

Mobile: || Compal FL90 || C2D P5750 || GF8600M 256MB VRAM || 4GB RAM || 320GB || WiFi Intel || BT || A4Tech X750 Fajno być na IN4!

mekintosz

Wysłane 2012-07-23 13:59 , Edytowane 2012-07-23 14:15

@D@nielo Tylko że w Porsche ta skrzynia może kosztowac tyle co cały ten Passat razem wzięty - po prostu może być o wiele lepiej wykonana i nikt na niej nie oszczędza.

@Maveriq Mój błąd, nie nadmieniłem że mam sedana, choć pisałem że mam wersję USA, a tu ufo w ogóle nie jest w sprzedaży. 2.4 może spali więcej niż mniejsze, ale nadrabia to parametrami - naprawdę nie odstaje już bardzo od 3.5 V6:) Wszystkie rzędowe czwórki Hondy to wciąż klasa >30mpg (poniżej 7.85L/100km) w trasie czyli jak dla mnie do zaakceptowania.

/EDIT

P.S. Moj rekord niskiego spalania kiedys opisywalem - nie pamietam juz dokladnie, ale jazda dom-szkola (50km w obydwie strony), troche po miescie (tak z 10-20% dziennego przebiegu - jakies zakupy, bar, urzad etc.) przy staraniu sie utrzymywania obrotow maks 2k i wyszlo mi wlasnie jakies 6.5L/100km wtedy. Tyle ze akurat te silniki do 2k specjalnie maja taka charakterystyke ze mocy prawie wowczas nie ma (tzn. ruszajac ze skrzyzowania na krajowej 9-ce jeszcze ludzi nie denerwowalem, ale siebie i owszem...\"\diabel\"). W trasie mi ostatnio wyszlo 6.5L/100km, tata twierdzi ze zrobil w trasie do Eger(HU) spod Tarnobrzega ciutke ponizej 6.25L

HP Spectre 4110x - i5 6200U, 8GB RAM, 256GB SSD, Full HD
Strona 1 z 21 12345...21>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 234 gości