Forum > Tematy dowolne > Problem z gwarancją Apple

Strona 1 z 1 1
skocz

flick

  • flick
  • wiadomość Użytkownik

  • 2636 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 12:55

Dziś zawiozłem do Cortland'u iMac z roku 2009, miał za nie małe pieniądze wykupioną poszerzoną gwarancję Apple Care. Metalowa część komputera jest w stanie idealnym, ale matryca ma ślady rysek i 2 maleńkie odpryski. Nie tyle matryca co plastik zasłaniający matrycę. Serwis uznaje to za zniszczenie mechaniczne sprzętu i daje 2 opcje. Jedną z nich jest odrzucenie gwarancji, a drugą wymiana plastikowej szybki na własny koszt (po cenach Apple oczywiście) i naprawa gwarancyjna. Czy tylko ja widzę w tym jakiś absurd? Czy macie jakiś pomysł/paragraf jak ich przywołać do porządku ?

.::3xile.pl::. .::ElitePC.pl::.. .::Kursy.ElitePC.pl::. .::WebDesign.ElitePC.pl::. @Allegro: ElitePC_pl

I want to believe

Wysłane 2012-09-27 13:04

masz nauczke zeby nie kupowac ich sprzetu \"\jezor\"

Maveriq

Wysłane 2012-09-27 13:14

Niestety to jest wredny serwis i z nimi nie ma co w ogóle gadać.
Jaką usterkę zgłosiłeś?

Zawsze możesz odpowiedzieć, ze wysłałeś laptopa nieuszkodzonego mechanicznie, a skoro oni dostali go z odpryskiem i zarysowaniami, to niech Ci przyślą skan protokołu szkodowego podpisanego przez kuriera.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 13:30

Dokładnie Cortland to jeden wielki przekręt i traktują klientów tak samo jak Apple. Napisz, że sprzęt wysłałeś idealny, poproś o protokół odbioru od kuriera, w którym jest wyszczególniony stan sprzętu.
W przypadku braku takiego, uznaje się, że wszelkie uszkodzenia są wynikiem ich działalności.

flick

  • flick
  • wiadomość Użytkownik

  • 2636 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 15:13

Sam zwiozłem sprzęt :) także faktycznie były niedoskonałości ale na miłość Boską to jest komputer 3 letni ciągle eksploatowany a nie eksponat muzealny którego nikt nie dotyka. 3 lata temu serwisowałem u nich laptopa który był pogięty wyglądał jak szmata i od ręki sprawę wymiany matrycy załatwili. Musi być na to jakiś paragraf ...

Usterka to na 90% padnięta grafika.

.::3xile.pl::. .::ElitePC.pl::.. .::Kursy.ElitePC.pl::. .::WebDesign.ElitePC.pl::. @Allegro: ElitePC_pl

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38332 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 15:20

A nie można olać ramki i reklamować tylko grafiki? Toż jedno ma niewiele do drugiego...

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Przemuko

Wysłane 2012-09-27 15:51

@djluke

my to rozumiemy i kolega reklamujacy sprzet apple tez .... na bank zareklamowal tylko problem z grafika ale oni sie przyczepiili do mechaniczengo uszkodzenia elementu niereklamwoanego i odrzucili reklamacje ....

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 16:27

Nic tylko zrezygnować z gwarancji na rzecz niezgodności. W razie komplikacji biegły i doliczyć im koszty biegłego. Który orzeczeń, że brak związku miedzy uszkodzeniami mechanicznymi a kartą GFX.

mee

  • mee
  • wiadomość Użytkownik

  • 1319 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 17:37

niezgodność umowy chyba jest tylko do pól roku od zakupu?

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38332 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 17:55

@1084

iMac z roku 2009

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

krymtON

Wysłane 2012-09-27 18:34 , Edytowane 2012-09-27 18:35

@mee - 2 lata, ale jak już autor tematu wspomniał - laptop z 2009 roku, więc dawno minął termin.

Edit:
Haha, nie ma to jak otworzyć 100 zakładek i "w porę" się dokopać :D

Graty jak każde inne ;)

flick

  • flick
  • wiadomość Użytkownik

  • 2636 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 18:55

Oni twierdzą że niby zapisane jest w Apple Care że sprzęt nie może być uszkodzony mechanicznie. Temu ja się nie dziwie. Tylko nie rozumiem jak stuknięcie w obudowę talerzem czy ryski na obudowie można interpretować jako uszkodzenie mechaniczne. Przecież to nie ma związku z bebechami w środku.

.::3xile.pl::. .::ElitePC.pl::.. .::Kursy.ElitePC.pl::. .::WebDesign.ElitePC.pl::. @Allegro: ElitePC_pl

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 19:08 , Edytowane 2012-09-27 19:10

Wystarczy napisać do Apple, że chcesz nabyć ich sprzęt i interesuje cię reklamowana gwarancja Apple Care. Czy jeśli zarysujesz obudowę, czy np. ekran, a uszkodzi się dysk, lub karta graficzna, to czy gwarancja obowiązuje czy nie. I jak dostaniesz odpowiedź to wtedy ewentualnie możesz reklamować.
Co do wymiany obudowy, to radze sprawdzić, czy jest jakikolwiek zapis, który zabrania wymienić jej samemu.

A na przyszłość nie kupować produktów Apple, tylko renomowanych firm, które są znane z tego, że mają uczciwą gwarancję i realny stosunek ceny do jakości.

Inferno

Wysłane 2012-09-27 19:29 , Edytowane 2012-09-27 21:59

Bo ryska była :P


//Edit: Już, mam nadzieję, że teraz lepiej.

Maveriq

Wysłane 2012-09-27 20:17 , Edytowane 2012-09-28 09:33

Zedytuj koniecznie opis - dodaj info, że chodzi o uszkodzoną kartę graficzną, bo z filmiku wynika, jakby mieli tą ryskę na gwarancji naprawić.

Edit: Idealnie :)

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 335 gości