Forum > Tematy dowolne > Problem z gwarancją Apple

Strona 1 z 1 1
skocz

flick

  • flick
  • wiadomość Użytkownik

  • 2636 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 12:55

Dziś zawiozłem do Cortland'u iMac z roku 2009, miał za nie małe pieniądze wykupioną poszerzoną gwarancję Apple Care. Metalowa część komputera jest w stanie idealnym, ale matryca ma ślady rysek i 2 maleńkie odpryski. Nie tyle matryca co plastik zasłaniający matrycę. Serwis uznaje to za zniszczenie mechaniczne sprzętu i daje 2 opcje. Jedną z nich jest odrzucenie gwarancji, a drugą wymiana plastikowej szybki na własny koszt (po cenach Apple oczywiście) i naprawa gwarancyjna. Czy tylko ja widzę w tym jakiś absurd? Czy macie jakiś pomysł/paragraf jak ich przywołać do porządku ?

.::3xile.pl::. .::ElitePC.pl::.. .::Kursy.ElitePC.pl::. .::WebDesign.ElitePC.pl::. @Allegro: ElitePC_pl

I want to believe

Wysłane 2012-09-27 13:04

masz nauczke zeby nie kupowac ich sprzetu \"\jezor\"

Maveriq

Wysłane 2012-09-27 13:14

Niestety to jest wredny serwis i z nimi nie ma co w ogóle gadać.
Jaką usterkę zgłosiłeś?

Zawsze możesz odpowiedzieć, ze wysłałeś laptopa nieuszkodzonego mechanicznie, a skoro oni dostali go z odpryskiem i zarysowaniami, to niech Ci przyślą skan protokołu szkodowego podpisanego przez kuriera.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 13:30

Dokładnie Cortland to jeden wielki przekręt i traktują klientów tak samo jak Apple. Napisz, że sprzęt wysłałeś idealny, poproś o protokół odbioru od kuriera, w którym jest wyszczególniony stan sprzętu.
W przypadku braku takiego, uznaje się, że wszelkie uszkodzenia są wynikiem ich działalności.

flick

  • flick
  • wiadomość Użytkownik

  • 2636 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 15:13

Sam zwiozłem sprzęt :) także faktycznie były niedoskonałości ale na miłość Boską to jest komputer 3 letni ciągle eksploatowany a nie eksponat muzealny którego nikt nie dotyka. 3 lata temu serwisowałem u nich laptopa który był pogięty wyglądał jak szmata i od ręki sprawę wymiany matrycy załatwili. Musi być na to jakiś paragraf ...

Usterka to na 90% padnięta grafika.

.::3xile.pl::. .::ElitePC.pl::.. .::Kursy.ElitePC.pl::. .::WebDesign.ElitePC.pl::. @Allegro: ElitePC_pl

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38053 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 15:20

A nie można olać ramki i reklamować tylko grafiki? Toż jedno ma niewiele do drugiego...

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Przemuko

Wysłane 2012-09-27 15:51

@djluke

my to rozumiemy i kolega reklamujacy sprzet apple tez .... na bank zareklamowal tylko problem z grafika ale oni sie przyczepiili do mechaniczengo uszkodzenia elementu niereklamwoanego i odrzucili reklamacje ....

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 16:27

Nic tylko zrezygnować z gwarancji na rzecz niezgodności. W razie komplikacji biegły i doliczyć im koszty biegłego. Który orzeczeń, że brak związku miedzy uszkodzeniami mechanicznymi a kartą GFX.

mee

  • mee
  • wiadomość Użytkownik

  • 1311 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 17:37

niezgodność umowy chyba jest tylko do pól roku od zakupu?

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38053 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 17:55

@1084

iMac z roku 2009

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

krymtON

Wysłane 2012-09-27 18:34 , Edytowane 2012-09-27 18:35

@mee - 2 lata, ale jak już autor tematu wspomniał - laptop z 2009 roku, więc dawno minął termin.

Edit:
Haha, nie ma to jak otworzyć 100 zakładek i "w porę" się dokopać :D

Graty jak każde inne ;)

flick

  • flick
  • wiadomość Użytkownik

  • 2636 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 18:55

Oni twierdzą że niby zapisane jest w Apple Care że sprzęt nie może być uszkodzony mechanicznie. Temu ja się nie dziwie. Tylko nie rozumiem jak stuknięcie w obudowę talerzem czy ryski na obudowie można interpretować jako uszkodzenie mechaniczne. Przecież to nie ma związku z bebechami w środku.

.::3xile.pl::. .::ElitePC.pl::.. .::Kursy.ElitePC.pl::. .::WebDesign.ElitePC.pl::. @Allegro: ElitePC_pl

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2012-09-27 19:08 , Edytowane 2012-09-27 19:10

Wystarczy napisać do Apple, że chcesz nabyć ich sprzęt i interesuje cię reklamowana gwarancja Apple Care. Czy jeśli zarysujesz obudowę, czy np. ekran, a uszkodzi się dysk, lub karta graficzna, to czy gwarancja obowiązuje czy nie. I jak dostaniesz odpowiedź to wtedy ewentualnie możesz reklamować.
Co do wymiany obudowy, to radze sprawdzić, czy jest jakikolwiek zapis, który zabrania wymienić jej samemu.

A na przyszłość nie kupować produktów Apple, tylko renomowanych firm, które są znane z tego, że mają uczciwą gwarancję i realny stosunek ceny do jakości.

Inferno

Wysłane 2012-09-27 19:29 , Edytowane 2012-09-27 21:59

Bo ryska była :P


//Edit: Już, mam nadzieję, że teraz lepiej.

Maveriq

Wysłane 2012-09-27 20:17 , Edytowane 2012-09-28 09:33

Zedytuj koniecznie opis - dodaj info, że chodzi o uszkodzoną kartę graficzną, bo z filmiku wynika, jakby mieli tą ryskę na gwarancji naprawić.

Edit: Idealnie :)

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 297 gości