@spider_co, powiem Ci szczerze że z dwojga złego wolę słuchać o latającym 787 niż skasowanym Tu.
Co samolot jest wart dopiero się okaże. Czy Airbus przygotuje jakąś odpowiedź też. Mnie osobiście bardziej interesuje czy powstanie jakiś 787 na miarę 737 od PMDG
Forum > Tematy dowolne > No to czekamy na Dreamliner'a!
Wysłane 2012-11-17 10:30 , Edytowane 2012-11-17 10:30
1 grudnia Dreamliner przyleci do Wrocławia!
Pierwszy samolot Boeing 787 Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT 1 grudnia wyląduje we wrocławskim Porcie Lotniczym im. Mikołaja Kopernika. Maszyna przyleci do stolicy Dolnego Śląska w ramach specjalnego lotu szkoleniowego.
Jak poinformował PAP dyrektor lotniska Dariusz Kuś, władze portu postarają się o ustawienie samolotu na pasie startowym w taki sposób, by był widoczny dla wszystkich, którzy przyjadą w tym czasie na lotnisko. „Bardzo się cieszymy, że będziemy mieli okazję gościć ten wspaniały samolot jako jedno z pierwszych polskich lotnisk. Obecnie rozmawiamy także z przewoźnikiem, aby umożliwić wybranej grupie osób zwiedzanie dreamlinera” – powiedział prezes.
Dreamliner to nie pierwszy z wielkich samolotów, który przyleci do Wrocławia. Lotnisko gościło już m.in. jeden z największych samolotów pasażerskich na świecie Boeinga 747, tzw. jumbo jeta, oraz wojskowego Boeinga C-17 Globemaster.
Boeing 787, który do Polski przyleciał w czwartek, w swój pierwszy komercyjny rejs z pasażerami poleci 14 grudnia z Warszawy do Pragi, następnie przez miesiąc będzie podróżował do ośmiu miast w Europie - oprócz Pragi także do Wiednia, Monachium, Frankfurtu, Hanoweru, Kijowa, Budapesztu oraz Brukseli.
W sumie PLL LOT wejdzie w posiadanie aż ośmiu takich maszyn. Drugi egzemplarz przewoźnik ma otrzymać na początku stycznia 2013 r., trzeci w końcu stycznia, czwarty na początku lutego, a piąty z początkiem marca. Kolejne trzy samoloty mają być dostarczone w latach 2014-2015.
W zamówionych przez PLL LOT samolotach są trzy klasy: biznes z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji leżącej, klasa premium economy mieszcząca 21 foteli oraz klasa ekonomiczna z 213 miejscami. We wszystkich trzech klasach są wbudowane w oparcia foteli monitory, na których można śledzić parametry lotu, oglądać filmy, czy słuchać muzyki.
Boeing 787 Dreamliner, zbudowany głównie z materiałów kompozytowych, jest pierwszym samolotem średniego rozmiaru, który może latać na dalekich trasach. Zasięg maszyny wynosi od 14,2 tys. km do 15,2 tys. km. Samolot tego typu będzie mógł przewieźć od 210 do 330 pasażerów. Rozpiętość skrzydeł to 60 metrów, a długość maszyny wynosi 57 m.
[LINK]
To wszyscy z Wrocławia powinni "zapodać" wolne z pracy i pójść powitać "Drimlajnera". Hehehe
Wysłane 2012-11-17 10:57 , Edytowane 2012-11-17 10:58
Buahahahaha! Obsługa Dreamlinera poza Polską!
Polskie Linie Lotnicze LOT (PLL LOT – już tylko logo, 2012-08-09) odebrały wczoraj pierwszy egzemplarz samolotu Boeing 787 z 8 zamówionych (Znowu opóźnienie Dreamlinerów, 2012-10-29). Do Polski ma on wystartować dziś ok. 14:00 czasu lokalnego. Jego lądowanie na Okęciu jest planowane na jutro o 10:00. W darmowej promocji amerykańskiego samolotu ma uczestniczyć Ministerstwo Obrony Narodowej – w polskiej przestrzeni powietrznej mają go bowiem eskortować dwa myśliwce wielozadaniowe F-16.
Termin dostaw pierwszego Boeinga 787 dla PLL LOT był pierwotnie planowany na październik 2008. Później wielokrotnie go przesuwano. Nie wiadomo, czy polskie linie uzyskają odszkodowania za ponad 4-letnie opóźnienie dostaw i w jakiej wysokości. Linie lotnicze innych państw żądają odszkodowań idących w setki milionów dolarów (Odszkodowania za opóźnienie Dreamlinerów, 2012-05-31).
Umowę finansowania zakupu samolotu PLL LOT podpisały z amerykańskimi instytucjami finansowymi na początku listopada. Kredytu udzielił Apple Bank for Savings z Nowego Jorku, a gwarancji Export Import Bank of the United States. Ta umowa ma dotyczyć 5 samolotów. Cena katalogowa Boeinga 787 przekracza 200 mln USD.
W lipcu 2012 PLL LOT podpisały dwie umowy związane z obsługą techniczną Dreamlinerów. Pierwsza z Monarch Aircraft Engineering Limited (Wielka Brytania) na wykonywanie obsługi technicznej, druga z Airfrance Industries KLM Maintenance and Modernization (Amsterdam) w zakresie wsparcia usług serwisowych (logistyka, części zamienne). Szacunkowo wartość tych umów to ok. 400 tys. Euro rocznie na samolot. Pracę zyska około 15 osób holenderskiego i brytyjskiego personelu technicznego na każdy samolot.
PLL LOT nie porozumiały się ze swoją byłą bazą techniczną, czyli obecnie LOTAMS. Tym samym polska gospodarka utraciła możliwość pozyskania nowych technologii i zapewnienia pracy rodzimym specjalistom. LOTAMS mógł być pierwszą bazą w Europie obsługującą Boeingi 787 i miałby szansę na nowych klientów w przyszłości.
Przedłużającego się oczekiwania na amerykańskie samoloty nie wykorzystano nawet na wybudowanie hangaru, który by je pomieścił. Ani PLL LOT, ani LOTAMS nie zainwestowały i nie wybudowały nowej hali. Tymczasem trudno wyobrazić sobie eksploatację samolotu bez hangaru w miejscu bazowania. Choćby dlatego, że każda naprawa konstrukcji kompozytowej wymaga utrzymania warunków niemożliwych do uzyskania na otwartym powietrzu w polskiej strefie klimatycznej przez większą część roku.
W pierwszy lot komercyjny z pasażerami Dreamliner PLL LOT ma polecieć 14 grudnia do Pragi. Potem przez miesiąc ma latać do ośmiu miast w Europie – Pragi, Wiednia, Monachium, Frankfurtu, Hanoweru, Kijowa, Budapesztu i Brukseli. Loty będą wykorzystywane m.in. do szkolenia załóg. Drugi egzemplarz Boeinga 787 PLL LOT mają otrzymać na początku stycznia 2013, trzeci w końcu stycznia, czwarty na początku lutego, a piąty z początkiem marca. Kolejne 3 mają być dostarczone w latach 2014-2015. W pierwszy lot za Atlantyk Dreamliner PLL LOT ma polecieć 16 stycznia 2013 do Chicago, a 1 lutego odbyć rejs do Toronto, 3 lutego do Nowego Jorku, a 3 marca do Pekinu.
[LINK]
Welkome w Polska.
Wysłane 2012-11-28 13:26 , Edytowane 2012-11-28 13:27
No ale już się psują [LINK], żeby tylko nie było z nimi tak jak z F16.
/edit/ sorki nie spojrzałem na taki sam link powyżej
Wysłane 2012-11-28 13:32 , Edytowane 2012-11-28 13:35
@xoot
To nie jest żadne psucie się! Jak statek wypływa ze stoczni z Korei Południowej np to czasem bywało że ojciec musiał z załogą 30 dni go " kalibrować". W tym roku było to samo. Zwykły przegląd po 5 latach eksploatacji, a potem w trakcie testów 10% do wymiany. To nie są samochody składane w fabryce Lego, ale bardzo skomplikowane "urządzenia"
@Spider
A to w dzisiejszych czasach są jakieś granice w ogóle? Jak słuchałem wywiadu z facetem odpowiedzialnym za nadzór maszyn to wypowiadał się że obsługa dopiero uczy się tego samolotu.
[LINK]
Wysłane 2012-11-28 14:03
@TonySoprano Musisz być aż tak drobiazgowy? Przecież nie będę rozkładał każdej swojej myśli na czynniki pierwsze.
Dokładnie o to mi chodzi:
"Tymczasem trudno wyobrazić sobie eksploatację samolotu bez hangaru w miejscu bazowania. Choćby dlatego, że każda naprawa konstrukcji kompozytowej wymaga utrzymania warunków niemożliwych do uzyskania na otwartym powietrzu w polskiej strefie klimatycznej przez większą część roku."
A dodatkowo o:
"Tym samym polska gospodarka utraciła możliwość pozyskania nowych technologii i zapewnienia pracy rodzimym specjalistom. LOTAMS mógł być pierwszą bazą w Europie obsługującą Boeingi 787 i miałby szansę na nowych klientów w przyszłości."
Kto jest online: 0 użytkowników, 189 gości