No jak myślicie - ile? Na 100% nie zgadniecie. Zobaczcie sami :
[LINK]
Pozdrowienia dla PKP.
Forum > Tematy dowolne > Ile ludzi zmieści się w pociągu - zagadka?
Wysłane 2013-06-04 14:00
Już za niedługo: Polacy ustanowili rekord liczby osób w jednym wagonie, PKP świętuje i zachęca do kolejnych rekordów
A na poważnie to fakt, jest coraz gorzej. Koleje Śląskie mają kolejne składy ograniczyć, do tego kursy co parę godzin. No i mój tyski "Flirt" z Tychów do Katowic także kursuje teraz rzadziej. Nie po to miasto zainwestowało w perony by ograniczać pociągi. Na szczęście nie muszę dojeżdzać pociągiem do pracy, wystarczy, że przechodzę obok peronu
Wysłane 2013-06-04 14:24 , Edytowane 2013-06-04 14:25
Ja mam do rodzinnego miasta z Krakowa jeden pociąg w ciągu dnia (tego o 3 w nocy nie liczę) a jeszcze 2-3 lata temu były codziennie 3... żal po prostu. Muszę szybko kupić jakieś autko bo za niedługo zniżka mi się kończy i na pewno PKP nie będę jeździł...
BTW
Jest też coś dobrego. Miejscówki w IC, wiesz że usiądziesz. Ale z drugiej strony, ostatnio mam takiego pecha że siedzę obok mopsów grubo >120kg i mam dla siebie połowę siedzenia
Wysłane 2013-06-04 14:28
@Yesusik
Ciesz się tym, co masz bo bilet na superszybkie pendolino będzie kosztował 150zł i więcej :
[LINK]
Wysłane 2013-06-05 00:24 , Edytowane 2013-06-05 00:34
@pi_nio
Wiele tras kolejowych w Polsce jest w opłakanym stanie. U mnie kiedyś przejeżdżał pociąg Latający Ślązak (niem. Fliegender Schlesier) o prędkości średniej 128 km/h, a maksymalnej 160 km/h przed II WŚ, który jechał z Bytomia do Berlina w 4 godziny bez użycia sieci trakcyjnej wysokiego napięcia. Dzisiaj te nowoczesne składy Intercity/Eurocity pokonują tą trasę w 7-12 godzin. W moich stronach podróż pociągiem osobowym w odległości do pokonania zaledwie 11 km jest na stracie 3-5 minut w porównaniu do 10 lat. 15 lat temu były jeszcze długie składy i miejsce zawsze wolne można było znaleść. Co prawda coraz więcej ludzi podróżuje samochodami i skuterami. Mimo to kiedy jest najwięcej ludzi w pociągu to jest zapchany skład jak bydło lub sardynki w puszce. Gorzej niż za czasów Auschwitz Birkenau. Nic się nie zmieniło...
W najlepszym razie po modernizacji tras kolejowych to można się by spodziewać między 160, a 200 km/h. Tyle ma być w moich stronach po 2018r. Przed Euro 2012 wymieniali robotnicy kolejowi podkłady kolejowe w wielu miejscach - na pamiątkę tego jest film nagrany z jazdy pociągiem od mojego miasta do Opola, który jest na YouTube. To trasa kolejowa Berlin-Wrocław-Katowice-Kraków-Moskwa) na której przejeżdżają pociągi Eurocity czy luksusowy pociąg Orient Express.
Wysłane 2013-06-05 09:41
@Krzys81 10 lat temu ekspres z Wrocka do Kraka leciał 3h 40 min a pośpiech 4h 10 - 4h 20 min dziś to jest 5,5 do 6h
a np już nie pamiętam 7 czy 8 late temu był remontowany odcinek torów od Opola do Brzegu albo Oławy. Ilość pociągów do mnie do domu też jest ograniczona. Co lepsze taniej i szybciej jest autobusem. Ostatnio 2 razy mojej mamie zdarzyło się nie wsiąść do autobusu (PKSu) (jak zwał tak zwał) ale przecież pociągów było za dużo
Wysłane 2013-06-05 10:43 , Edytowane 2013-06-05 10:44
Torowiska koleji sa w tragicznym stanie. Kiedyś za taki stan torów to odpowiedzialny od razu dostawałby dyscypiolnarkę. Te tory to po prostu dramat. Jedyne co robią to ograniczają prędkość.
Co do Kolei Śląskich to się nie dziwię że się rozjechały . Poprzyjmowali tam pracowników z firm co się zajmowały przewozem piasku lub węgla. (duspozytorzy itd..) Gdzie do tej pory mieli do nadzoru 8 skałdów na zmianę a opóżnienie kilku godzinne nie było problemem. A tu nagle wymagają żeby facet ogarnoł 30 składów na godzinę z max 5 min opóźnieniem. Nic dziwnego że się ludziska pogubili, za to odpowiedzialnie wraz z byłym Marszałkiem powinni trafić przed sąd A nie dostawać ciepłe posadki dyrektora w Siemianowickich wodociągach.
@pi_nio Nie wiesz kiedy zaczynają kursy w Górnośląskich Kolejach Wąskotorowych? Na stronie nic nie pisze dodzwonić się nie można. Jak byś mógł podczas spaceru ich tam zagadać to byłbym wdzięczny.
Wysłane 2013-06-05 11:25
@KrzysztofT
Hmm... może Swewood źle to przekalkulował i z chętnej setki, którzy mieli korzystać z tego połączenia, ostało się tylko 30, przez co połączenie stało się nierentowne dla PKP? - nie ma nic wzmianki nt. temat w arcie, więc nie możemy od razu zakładać, że to Koleje są "winne".
Wysłane 2013-06-05 20:48 , Edytowane 2013-06-05 20:58
@beton
Prawie tyle samo jedzie u mnie pośpiech z mojego miasteczka (Zdzieszowic) do Krakowa.
Był remontowany odcinek torów od Opola do peryferii samego Wrocławia. Można to zobaczyć na YouTube. Tam ładnie zasuwają pociągi i nie ma tych stuków co chwilę. Chociaż lubię te odgłosy.
Pełne trasy kolejowe do obejrzenia...
PKP E-30 EIC Odra odcinek Katowice - Gliwice cz I EP09 PLK
[LINK]
PKP EIC Odra odcinek Gliwice - Kędzierzyn Koźle cz II EP09-044
[LINK]
PKP EIC ODRA cz III Kędzierzyn Koźle - Post Tech. Zdzieszowice EP09
[LINK]
EIC Odra E-30 Cz IV Post Tech. Zdzieszowice - Opole Gł EP09
[LINK]
PKP E-30 EIC Odra odcinek Opole - Wrocław Główny EP09
[LINK]
@dr_DEATH
Najgorzej wyglądają torowiska w moich stronach (Opolszczyzna) na Magistrali Podsudeckiej. Od czasów powodzi w 1997r. Pociągi jadą tylko jednym torem. Obecnie zawieszono od kilku lat tam pociągi pośpieszne. Teren torów wygląda tak jakby celowo nie dbano o infrastukturę kolejową, bo jest po Niemcach. Niedaleko jest też linia nr 306 Gogolin-Prudnik, która została zawieszana po powodzi w 1997r. (zniszczony most), który po latach został odbudowany, a linia ta kolejowa ze względów gospodarczych, społecznych, obronnych ma znaczenie państwowe. Przez tyle lat tory zarastały, że w ogóle dziś nikt by nie pomyślał, że tam coś takiego było aż do czasu jak ludzie zaczęli charytatywnie oczyszczać z chaszczy za pozwoleniem pkp na pojeżdżeniu dreżyną o długości oczyszczonej trasy ok. 3-6 km. Zlikwidowali też gminy parę km szyn z połączeniem magistralą Wrocław-Katowice co jest głupotą na skalę europejską - to linią właśnie można by pojechać do zamku w Mosznej turystycznie i powrócić z powrotem w swoje strony. I w końcu chcą tą linię kolejową reaktywować w ciągu 2-3 lat. Na to pójdzie ok. 40-50 milionów zł. Po remoncie pociąg będzie jeżdził ok. 40 km/h.
Idealne dla lokomotyw parowych - oby takie jeździły, bo jak jej nie będzie to kicha.
Wysłane 2013-06-05 22:47
E tam, tu jest dopiero zgranie - widać że "ładowanie ludzi" do pociągu to już rutyna [LINK]
Wysłane 2013-06-05 22:54
To nie jest zbyt ciekawe, bo ktoś może nagle zemdleć i co ? Jak się taką osobę wydostanie ?
Kiedyś u mnie na uczelni były zapisy na w-f. Tak się ludzie cisnęli aby tylko miejsce dla nich było w odpowiednim czasie i po prostu w pewnym momencie jakaś drobniutka dzieweczka chyba została za mocno przyciśnięta, zemdlała i trzeba było pogotowie wzywać ....
Kto jest online: 0 użytkowników, 236 gości