Forum > Tematy dowolne > Paliwa premium vs tanie które się bardziej opłaca?

Strona 1 z 2 12>>>
skocz

magnum

  • magnum
  • wiadomość Użytkownik

  • 1616 wypowiedzi

Wysłane 2014-04-29 17:43

Jakie są wasze odczucia odnośnie paliw premium czy uważacie,że opłaca się tankować paliwa premium?Ja tankuję ON Verva i mam wrażenie że kultura pracy mojego silnika jest lepsza oraz nieco lepsza ekonomia jazdy w trasie.Opinie są podzielone w internecie.Osobiście uważam że opłaca się tankować paliwa Premium jeśli ktoś chce dbać o swóch samochód w najwyższym stopniu.

HP Pavilion G6 2245SW

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2014-04-29 18:21

no i widzisz: to zależy. :-D dodatki do paliw powodują zmniejszenie czy zwiększenie ich kaloryczności? silnik, jego budowa, stopień sprężania itp uzależniają sensowność zostawienia większej ilości kasy producentom paliwa. i teraz pytanie: jesteś w stanie przeprowadzić badania, a nie tylko mieć wrażenie? ;-) na pewno możesz sprawdzić spalanie na różnych paliwach. na hamowni możesz sprawdzić kulturę pracy. zużycie silnika to już pewno po kilkunastu latach użytkowania tylko jednego paliwa ewentualnie badania spalania w komorach testowych, ale koszt kosmiczny.

(.)

Maveriq

Wysłane 2014-04-29 20:01

O ile paliwo jest odpowiedniej jakości, jego liczba oktanowa nie ma żadnego znaczenia dla osiągów i pracy silników z wtryskiem. Wysokooktanowe paliwo stosuje się tylko w szczególnie wysilonych silnikach przy bardzo wczesnym zapłonie, żeby zapobiegać spalaniu stukowemu.
Ja np. leję benzynę 98 i do tego jeszcze dodatek zwiększający oktanowość, bo latem bawię się od czasu do czasu podtlenkiem azotu.

Kiedyś chyba Motor albo Auto Świat robił test tych super paliw badając dokładnie spalanie i osiągi na hamowni. Wyszło, ze na starych silnikach gaźnikowych lepsze paliwo faktycznie dodawało kilka KM, a we wszelkich silnikach z wtryskiem sterowanym elektronicznie różnice były zerowe lub na granicy błędu pomiarowego.
Kolega z klubu też kiedyś sprawdzał według czasów przyspieszeń. Okazało się, że po laniu 98 i nagłym zalaniu 95 samochód przez jakiś czas stawał się żwawszy, a po kilku ponownych uruchomieniach silnika komputer stosował autoadaptację wyprzedzenia zapłonu i wszystko wracało do normy.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Yesusik

Wysłane 2014-04-29 20:43 , Edytowane 2014-04-29 20:44

W dobrym momencie pojawił się temat... właśnie się zastanawiałem, czy czasem nie wypróbować takiego paliwa do mojego wolnossącego diesela - czeka mnie 600 km. drogi powrotnej z Gdyni na Śląsk i zastanawiam się, czy warto dopłacić te 20~30 groszy / litr, do "premium".
\"\hmmm\"

よろしく

TonySoprano

Wysłane 2014-04-29 20:52

@Yesusik

A po co ? Szkoda kasy na takie rzeczy, które w moim mniemaniu nic nie dodają. Lałem takie i takie i nic nie odczułem (na hamowni nie byłem) poza wyższym rachunkiem. Do Łodzi już jest cały czas autostrada A1 więc ekonomicznie sobie jechać i git :angel:

koradon

Wysłane 2014-04-29 21:40

Gdzieś widziałem test osiągów takiego paliwa. Wychodziło tam że różnica owszem jest ale zauważalna tylko dla nowoczesnych i mocnych silników. Czytaj, raczej sportowe auta ;-)

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

Deathblow

Wysłane 2014-04-29 21:47

A4 1.9tdi 96r
Lałem bp ultimate, shell vpower, niemiecki aral (ta najdroższa opt) a nawet już kilkukrotnie jak w kaliningradzie byłem na wycieczce to ichniego dizla.. i co ? a no nic :) żadnych różnic!

Powiem tak, jeżeli czujecie, że zatankowaliście i samochód gorzej chodzi itp, to nie dlatego, że zatankowaliście zwykłego disla na BP a nie Ultimate.. po prostu trafiliście na syfiaste paliwko :) Tzn syf z dna zbiornika stacji lub baku samochodu zassało, stacja "dorabia" paliwo etc.

Do eksperymentów z paliwem namówił mnie kierownik jednej z trójmiejskich stacji BP :P (znajomy)

Looos

  • Looos
  • wiadomość Użytkownik

  • 252 wypowiedzi

Wysłane 2014-04-29 21:48

Nigdy nie wierzyłem w zapewnienia ludzi, że czują jak im lepiej samochód pracuje, że mają więcej koni mechanicznych pod maską itp...
Gdyby to był taki cud technologiczny, że paliwo (benzyna czy olej napędowy) 20-30 gr droższe od normalnego, daje wyraźny efekt to nie byłoby 20-30 gr droższe ;)

Natomiast mam pytanie jak to wygląda z laniem dobrego paliwa na markowych stacjach?
Chodzi głównie o silniki diesla i zatykanie się wtrysków, w końcu jest filtr paliwa to on powinien wychwytywać zanieczyszczenia. Ktoś z Was wie jakiej wielkości są cząstki, które zatykają wtryski?

HP 8560w + stacja robocza 2x lg 22mp55hq, SpacePilot Pro, steelseries rival.

spider_co

Wysłane 2014-04-29 22:14

@TonySoprano Mam takie same odczucia. Sam także z ciekawości chciałem sprawdzić właściwości jezdne na różnych paliwach i doszedłem do wniosku, że płacenie za inne paliwo, niż E95 jest bez sensu. Nawet Cytryny mimo, że sam producent w książce serwisowej zaleca używać do tego silnika benzyny 98 oktanowej, ja zalewam 95, bo nie widzę specjalnej różnicy, poza odchudzonym portfelem. :sleeping:

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

amd_ok

  • amd_ok
  • wiadomość Użytkownik

  • 624 wypowiedzi

Wysłane 2014-04-29 22:21

Od lat tankuję na taniej stacji przy markecie na "C" w Krakowie, w zasadzie od początku jej istnienia. Najpierw LPG do Poloneza, potem pb do Felicji 1,6, następnie on do AH 1,7 cdti. Tymi autami zrobiłem po około 100 000 km /wszystkie kupowane jako używki/, sporadycznie tankując na tzw dobrych stacjach, tzw dobre paliwa też, i różnic przemawiających za kupowaniem paliw wzbogaconych nie widzę. Nigdy nie było problemu z wytrącaniem parafiny w zimie, czy układem wtryskowym - oczywiście tu o Astrze piszę - a auto ma pod 300 000 km już.
Nowy nabytek - Fiestę mk VII 1,4 też tam zamierzam stołować.

Phenom II X4 965 @ 3,8 GHz; SilentiumPC Spartan; Asus M4A87TD; 2*4 GB GoodRam 1333MHz; Samsung 840EVO 120GB; Samsung 500GB F3; Barracuda 250GB; Gigabyte GTX460 768MB @ 825/2140; OCZ StealthXStream2 600W; CoolerMaster Elite 333+SilentiumPC Sigma EVO 120mm; win10; LG m228wa pozdro :)

Maveriq

Wysłane 2014-04-29 22:36

Ja leję tylko na markowych stacjach. Mam w okolicy kilka mniejszych, z których dwie są znane z kiepskiej jakości paliwa i za każdym razem, jak byłem zmuszony do zatankowania tam, to zaczynały się problemy z nierówną pracą silnika, czy wzrostem spalania, spadkiem mocy. Za każdym razem problem znikał dopiero po wymianie filtra paliwa.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2014-04-29 23:10

Wydaje mi się, że na paliwie premium znacznie więcej km jestem w stanie zrobić. 
Nie raz chciałem dokładnie porównać spalanie, ale zawsze uciekało z głowy po dłuższych km. \"\hmmm\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

dr_DEATH

Wysłane 2014-04-30 07:42

z "lepszym paliwem" jest tak że daje "lepsze samopoczucie", większe rachunki i "+10" do wybranej umiejętności.

fydEll............Ryzen 5 5600X (płyta-b550), Radeon RX 5600XT, 32GB, Xonar DGX

Greg_u

  • Greg_u
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gośćZnawca Linuxa

  • 6411 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-01 10:41 , Edytowane 2014-05-01 10:47

Kiedyś robiłem porównanie paliwa premium a zwykłego 95 na swojej primerce 1.6 w jeździe długodystansowej.

Zużycie paliwa było mniejsze co przykładało się na większy zasięg oraz samochód o wiele lepiej się zbierał w każdych warunkach obciążeniowych.

Różnica wychodziła u mnie ok. 20-25 zł na przejechanym jednym baku na korzyść paliwa premium przy rozsądnej jeździe. Im cięższa noga tym różnica się zacierała.


PS:


Jak się robi A to się robi też B.
Usunąć mnie proszę ze strony redakcyjnej oraz zmienić opis funkcji pod avatarem z Moderator na Użytkownik. Nie zostawiać bałaganu w redakcji.

www.1stCav.pl --> 7. Brygada "Screaming Eagles" --> UgerG ... tu mnie szukać (TS: s3.1stcav.pl).

alii

  • alii
  • wiadomość Użytkownik

  • 2413 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-05 11:25

ja paliwo typu premium zawsze lałem na jakieś długo dystansowe trasy, i tu przykład Panda którą posiadam bak 35 l standardowo dał się zrobić ok. 600km ale po zalaniu na shellu tego ich v-powera czy innego cudowieństwa (jakaś tam najdroższa z możliwych) wynik 736 km co daje średnio 4,75 l na 100 km w stosunku 70 - 30 trasa - miasto. 

Gigabyte B460M; i7 10700; HyperX 32GB 2133Mhz; GTX 1060 GAMING X 6G; Plextor PX-128M5Pro; ADATA SU900; SanDisk SD6PP4M; Samsung 500GB 970 EVO Plus; SeaSonic 650PX; Noctua NH-U12P; Jonsbo RM3; TP-Link Archer TX3000E; Roccat Kone PRO + SPC Gear M.Pad Endorphy + HP Wireless K5510 WHITE SLIM; Sennheiser HD 555|Logitech G51 |LCD Eizo S2031W-BK|

Maveriq

Wysłane 2014-05-05 12:41

Jak dobrze zrozumiałem, co napisałeś, to z tego wynika jedynie, że Panda pali Ci mniej w długiej trasie, niż w codziennym użytkowaniu na krótkich trasach. Nic to nie wnosi właściwie do tematu :)

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

alii

  • alii
  • wiadomość Użytkownik

  • 2413 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-05 13:58

Jak dobrze zrozumiałem, co napisałeś, to z tego wynika jedynie, że Panda pali Ci mniej w długiej trasie, niż w codziennym użytkowaniu na krótkich trasach. Nic to nie wnosi właściwie do tematu :)


Już się nauczyłem że mój tok rozumowania, a przelanie tego potem na papier nie zawsze idzie w parze. Więc jeszcze raz, na zwykłym paliwie typu 95/98 da się zrobić lejąc pod korek bak o pojemności 35 litrów ok 600 km. Jednak raz wlałem shellowski v-power rancing (czy coś takiego) dałem rade zrobić 736 km przy stosunku 70% trasa 30% miasto, co daje 136 km  więcej niż na zwykłej benzynie.  Spalanie wyniosło średnio 4,75 l na 100 km co uważam jest całkiem dobrym wynikiem 

Gigabyte B460M; i7 10700; HyperX 32GB 2133Mhz; GTX 1060 GAMING X 6G; Plextor PX-128M5Pro; ADATA SU900; SanDisk SD6PP4M; Samsung 500GB 970 EVO Plus; SeaSonic 650PX; Noctua NH-U12P; Jonsbo RM3; TP-Link Archer TX3000E; Roccat Kone PRO + SPC Gear M.Pad Endorphy + HP Wireless K5510 WHITE SLIM; Sennheiser HD 555|Logitech G51 |LCD Eizo S2031W-BK|

Maveriq

Wysłane 2014-05-05 15:47

\"\spoko\"

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

Ignacek 9

Wysłane 2014-05-05 22:09

A mi tam ostatnio cwaniak na Orlenie zalał ON Vervę (moja wina, nie sprecyzowałem, który chcę) i podczas nieświadomej jazdy (ogarnąłem się dopiero kilkanaście dni później) nie zauważyłem żadnych zmian.
No ale co ja mogę wiedzieć, moją Cytrynkę (AX 1.5D) to i rzepakiem bym zasilił pewnie :D

Maveriq

Wysłane 2014-05-05 22:28

A żebyś wiedział. Spokojnie możesz zalać do baku pół na pół z rzepakowym albo słonecznikowy, z Biedronki do tego silnika i będzie gitara.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.
Strona 1 z 2 12>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 205 gości