1. Jak anulować zakup? Kupiłem coś, sprzedawca mi po 2tyg napisał że pewnie zaginęło i bym mu napisał aby anulować transakcję (cancel order). Jak mam to zrobić i co z kasą którą zapłaciłem? Zaznaczam - jest tu obopólna wola anulowania transakcji, nie ma sporu etc.
Albo np. gość po zakupie napisał mi że minimum >8$ bo bla bla bla, a w opisie oferty tego nie było! (a często jest takowy zapis).
2. Co jeśli produkt by nie dotarł? Póki co wszystko dochodzi (za wyjątkiem tego co napisałem wyżej), ale co jeśli minie te 60 dni a przesyłka nie dojdzie?
Forum > Tematy dowolne > Pytania do kupujących na Aliexpress.
Wysłane 2014-06-11 14:43
Wysłane 2014-06-12 00:33
1. Raz miałem taka sytuacje normalnie przez ten formularz anulowałem tranzakcie z przyczyn innych czy jakoś tam i po jakim czasie (7 dni jak mnie pamięć nie myli) dostałem kasę na konto. Płaciłem kartą debetową, jedynie co to byłem stratny dwukrotne przewalutowanie.
Wysłane 2014-06-12 01:32 , Edytowane 2014-06-12 01:33
OK, sprawa funduszy wyjaśniona.
Zcancelowałem też jedną ofertę - tę w której sprzedawca napisał mi że nie wyśle bo za tanio - OK, był przycisk do tego, był powód itp. Super.
Natomiast nie mogę zcancelować orderu już wysłanego. Jak wyżej miałem możliwość wydłużenia okresu wysyłki/processingu (czemu ja?) i anulowania zamówienia, tak po wysyłce przycisków tych nie ma, a ja mogę jedynie czekać...
Co w takim wypadku?
Płaciłem MasterCardem do konta jak coś.
Wysłane 2014-06-12 15:36
25.05 zakup, 5.06 gość napisał:
Dear parcel may be lost, please contact us to cancel the order, thank you
Nie wiem, może za tanio było i nie wysłał w ogóle, wyśledzić paczki oczywiście się nie da (mam numer).
Co do odczekania 60 dni to też raczej nie tędy droga gdyż:
2. If you have not received your items, or you are not satisfied with your items, you can click 'Open Dispute' before Purchase Protection deadline or Purchase will be automatically finalized.
Także wydaje się że to jedyna droga anulowania już wysłanej przesyłki.
Wysłane 2014-06-17 15:09
I kolejny etap sprawy - nie spodziewałem się przyznam...
Jako że towary były 2 to dziś dostałem 2 maile takiej treści:
Your order [tu numer zamówienia] has been frozen due to suspicious seller activity
Dear Lukasz Wieczorek,
You order is currently frozen, due to the sellers suspicious trading activities.
We have suspended this seller’s account because we have detected unsafe trading activities. We have therefore requested the seller to provide sufficient evidence, such as shipping documents and certificates which they must provide within 3 business days (not calendar days).
If the seller fails to provide any evidence within 3 business days, we will issue you with a full refund. In the event the seller does provide evidence, it could take about 15 business days for the case to be resolved.
We apologize for this inconvenience. At AliExpress, we are committed and always taking steps in improving our customers shopping experience and to the protection of both the buyer’s and seller’s interests.
Your understanding and cooperation are highly appreciated.
Sincerely,
AliExpress Trade Security Department
2014.06.16 19:13
This is an automated system email. Please do not reply to this email.
Miałem wszelkie powody by sądzić że faktycznie tego nie wysłał i okazało się że faktycznie coś było na rzeczy. Chciał widać powalczyć cenami i albo przycwaniaczył albo coś nie wyszło po drodze...
Kto jest online: 0 użytkowników, 167 gości