Czesc!
Brakuje mi tutaj takiego tematu. Forumowicze rozrzuceni po całym kraju a nawet poza jego granicami, każdy mieszka w innej miejscowości wiec wie o sklepach z interesującej nas branży sporo.
na wstępie moje pytanko: czy ktoś kupował/reklamował coś w sklepie Bachcomp z Torunia?
aktualnie mam tam wysłać karte graficzną na gwarancje i nie wiem czy to nie będzie droga przez mękę... poza tym
kupiłem grafike na Allegro. Mam gwarancje tego sklepu ale sprzedawca z allegro zapowiedział się że we wszystkim pomoże... może lepiej jemu tą grafike wysłać i niech pójdzie do sklepu osobiście?
w necie krążą różne opinie o tym sklepie...
jakby ktoś miał jakieś doświadczenia z innymi sklepami to też tutaj je wklepujcie będzie to zawsze jakaś podpowiedź dla innych kolegów z forum :)
Forum > Tematy dowolne > opinie o sklepach/sklepie
Wysłane 2014-11-18 14:23
Wysłane 2014-11-18 15:46
@kowgli
A są jakieś informacje kto na terenie PL/EU jest gwarantem danej marki?
Poza tym nie zawsze to działa - czasem skoro faktura jest ze sklepu to należy tam oddać i tyle w temacie.
Wysłane 2014-11-18 16:39 , Edytowane 2014-11-18 16:42
@ djluke
Nie zgodze się. Przecież gwarancji zazwyczaj (chyba, że kupujemy coś używanego) udziela producent a nie sklep. Moim zdaniem jeśli się da należy robić to bezpośrednio. Pośrednictwo sklepu jedynie wydłuża czas załatwienia sprawy. Przez ostatnie kilka lat korzystałem z gwarancji na mysz (Logitech), telefon (Samsung) i laptopy (Dell, Lenovo, HP). Za każdym razem bezpośrednio u producenta, albo przez wskazany przez niego autoryzowany serwis.
Wspomniana mysz Logitecha była na naprawie gwarancyjnej dosłownie parę tygodni temu. Sprawę zgłosiłem w poniedziałek, we wtorek przyjechał kurier (na ich koszt), w piątek mysz była z powrotem u mnie. Gdybym robił poprzez sklep (internetowy) w życiu by nie było tak sprawnie i jeszcze bym zapłacił za przesyłkę.
Wysłane 2014-11-18 17:09
@ KaliN
Dobry temat. Sam kiedyś myślałem o podobnym.
Co do twojego pytania nie pomogę bo to mniejszy lokalny sklep i nigdy nie miałem z nim doczynienia.
Chętnie jednak korzystając z tematu zapytam was o dwa większe, myślę większości znane, sklepy.
Zawsze gdy porównywarka pokazuje mi dobrą cenę w http://www.net-s.pl/ mam jakieś obiekcje przed zamawianiem w tym sklepie. Niby opinie w porównywarce ma dobre ale, z tego co kojarzę, 2 znajomych miało nieciekawe doświadczenia z tym sklepem. Ciekawe jakie są wasze opinie o nim? Zamawialiście, reklamowaliście tam tower? Warto?
I pytanie o proline. Dawniej tam sporo kupowałem ale od jakiegoś czasu nic. Czy ten sklep się stacza?
Szukając czegoś u nich na stronie praktycznie przy każdym towarze jest informacja: Gwarancja: 24 miesiące
Dla przykładu http://proline.pl/?p=OSRAM+C7406279. Inne sklepy podają 36 miesięcy. Na pudełku też jest informacja o 36 miesiącach.
Szukając karty pamięci (microSD) przeglądałem kilka modeli w kilku sklepach i znów podobna sytuacja. Inne sklepy podawały np 60 miesięcy a proline 24.
Czy sklep może skracać gwarancje?
Czy:
- kupując taką powiedzmy (żarówkę czy kartę pamięci) można domagać się przyjęcia na gwarancję
- jeśli sklep będzie odmawiał przyjęcia towaru na gwarancję (tłumacząc ze mają na stronie 24miesiące) w jaki sposób wyegzekwować gwarancję. Powołać się na jaki paragraf? Zagrozić rzecznikiem praw konsumenta???
- czy nie proline nie będzie stosować praktyk że niby przyjmie towar na reklamację po czym z bani odpisze że została ona odrzucona?
@kowgli
Ja w 50% reklamuję u producenta. Ale jeśli sklep mam pod nosem a serwis jest w Wa-wie czy Wrocku to wolę oddać do sklepu.
Wysłane 2014-11-18 17:19 , Edytowane 2014-11-18 17:19
@beton
Z tymi miesiącami to podejrzewam, po prostu jakieś defaultowe dane. Nie za bardzo rozumiem jak sklep ma Ci cokolwiek komentować do gwarancji. Przecież to nie on jej udziela. Jest tylko ostatnim, w całym ogniwie pośredników.
Moje (być może niepełne) rozumienie jest takie:
* gwarancja - udzielana przez producenta, dobrowolna i na dowolnych warunkach. Jest to element walki rynkowej (patrz samochody Kia).
* rękojmia - udzielana przez sprzedawcę i regulowana lokalnym prawem. U nas np. minimum 24mc na produkty kategorii X.
Może być przypadek, że gwarancja jest krótsza od rękojmi. Wtedy faktycznie sklep bierze na siebie odpowiedzialność i musi to wliczyć w koszty działalności, albo zwyczajnie takich produktów nie sprzedawać. Jeśli zgłosisz reklamację do sprzedawcy, a produkt ma jeszcze gwarancję producenta, to sprzedawca po prostu do niego prześle (mniej lub bardziej bezpośrednio - dystrybutor/autoryzowany serwis itp.).
Wysłane 2014-11-18 17:47
@kowgli
Nie za bardzo rozumiem jak sklep ma Ci cokolwiek komentować do gwarancji.
Komentować? Nie wiem o co Ci chodzi???
Nie wiem czy defaultowe czy nie. Sa produkty które mają 36miesięcy ale co najmniej połowa z tego czego akurat szukałem miała 24msce. Powiem że mnie to od razu zniechęca do zakupu.
Jest to element walki rynkowej (patrz samochody Kia).
O to np przykład tego że gwarancji nie realizujesz u producenta (bezpośrednio) a w sklepie (czyli salonie).
Może być przypadek, że gwarancja jest krótsza od rękojmi.
OK, ale tu masz przypadek że na pudełku masz 36 miesięcy a sklep pisze 24.
Jeśli zgłosisz reklamację do sprzedawcy, a produkt ma jeszcze gwarancję producenta, to sprzedawca po prostu do niego prześle (mniej lub bardziej bezpośrednio - dystrybutor/autoryzowany serwis itp.).
No OK ale chyba jest to jakoś prawnie usankcjonowane że kupujesz w sklepie i masz prawo iść z towarem do sklepu go zareklamować?
No i tu jest chyba po prostu działanie sklepu na szkodę klienta podając krótszy czas gwarancji.
No i tez dlatego pytam o wasze doświadczenia z proline. Czy rzeczywiście jak piszesz są to nieuaktualnione defalutowe dane tudzież błędy? Choć moim zdaniem za dużo tego. Czy celowe działanie sklepu? No i jak się zachowują po tych 24 miesiącach. Odmawiają realizacji gwarancji, utrudniają itd...
Wysłane 2014-11-19 08:44 , Edytowane 2014-11-19 08:49
to że sklep daje (skraca) czas gwarancji to niech sobie skraca o ile to jest zgodne z prawem
WAŻNE co producent podaje
np. nie wiem czemu mój ostatni zakup w Orange niejaki telefon Szajsung mial skrócona gwarancje do 12msc. Czemu .??? nie wiem nie wnikałem ważne że producent dawal 24msc. i to do autoryzowanego serwisu tego producenta wysłałem telefon do naprawy w 16 miesiącu trwania umowy bo Orange spławiało mnie jak tylko mogło
wniosek jest taki jak pisze kolega @ kowgli
Wysłane 2015-02-05 22:04
Odświeżę temat bo potrzebuję opinię o pewnym sklepie, mianowicie:
DDR2.pl
Czy sklep nadal działa oraz czy towar jest na stanie a ceny aktualne?
Kupował ktoś tam? Jak z przebiegiem zamówienia i ew. serwisem?
Znam sklep jeszcze z czasów DDR2 właśnie - zawsze mieli ciekawe marki pamięci dostępne, w ogóle to jak pamiętam firma któregoś ze stałych forumowiczów któregoś vortalu IT ale mogę się tutaj mylić...
Wysłane 2015-02-05 23:09
Czas obowiązywania gwarancji wpisany jest na karcie gwarancyjnej i to co napisze sklep na swojej stronie nie ma znaczenia. Co innego jeśli sklep udziela swojej gwarancji wtedy może sobie ustalać czas jaki chce, mało tego może zastąpić gwarancje producenta swoją. Trzeba być ostrożnym, bo jak kupicie towar bez karty gwarancyjnej to na 99% producent odmówi naprawy w ramach swojej gwarancji.
Wysłane 2015-02-06 13:39
Chętnie jednak korzystając z tematu zapytam was o dwa większe, myślę większości znane, sklepy.
Zawsze gdy porównywarka pokazuje mi dobrą cenę w http://www.net-s.pl/ mam jakieś obiekcje przed zamawianiem w tym sklepie. Niby opinie w porównywarce ma dobre ale, z tego co kojarzę, 2 znajomych miało nieciekawe doświadczenia z tym sklepem.
Omijać z daleka ten sklep.
Wysłane 2015-03-04 21:37
a co powiecie na temat sklepu e-vox.pl
Kto jest online: 0 użytkowników, 156 gości