Forum > Tematy dowolne > Problem z odpalaniem skutera 4T

Strona 1 z 1 1
skocz

dr_DEATH

Wysłane 2015-01-13 20:58 , Edytowane 2015-01-13 20:59

Witam jak w temacie, mam identyczne objawy jak w tym filmiku. Zawory wyregulowane na ssaniu 0,05 tłoczeniu 0,05. Poradźcie coś. Skuter mam na oryginalnym cylindrze 50.

fydEll............Ryzen 5 5600X (płyta-b550), Radeon RX 5600XT, 32GB, Xonar DGX

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-14 17:57

to to cudo co ostatnio do mnie na nim przyjechałeś? szkoda, bo fajny jest. :( ja się tam nie znam: akumulator? prąd dochodzi? paliwo dochodzi?

(.)

dr_DEATH

Wysłane 2015-01-15 11:50

tak to ten sam chińczyk. Wszystko jest jak należy. No chyba że czas wymiany cylindra w końcu mam przejechane na nim ponad 50k kilometrów.

fydEll............Ryzen 5 5600X (płyta-b550), Radeon RX 5600XT, 32GB, Xonar DGX

krzyss

  • krzyss
  • wiadomość Użytkownik

  • 5742 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-15 12:08

50tyś km na skuterze :woot: 

Dość sporo. Długo już masz go?

Intel i5 4460 + Fera 5,Gigabyte H81M-HD3,12GB DDR3,Gigabyte GTX1050ti 4GB,Be Quiet 400W,Patriot Burst 120GB SSD,WDCBlue 1TB,Seagate 1TB,SPC AR6 + Zephyr 12cm,Benq E900WA + Panasonic TX-L37G20E,Genius SW355 2.1,W10

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2015-01-15 13:28

iskra jest, paliwo dochodzi, zapłon mieszanki musi być... to jak nie zaskakuje to co zawory? L:/ może jakiś portal z masterami od silników by pomógł?

(.)

SlawoyAMD

Wysłane 2015-01-15 13:58

Zawory na wydechu mają chyba zbyt małą szczelinę... Z tego co pamiętam z mojego chinola, którego kiedyś miałem, na wydechu było 0.15... Od kopki pali, więc może być coś z elektryką. Rozrusznik zabiera większość prądu i iskra jest za słaba. Jakość części w chińskich skuterach jest tragiczna, bo w moim wpierw (po 200 km) zmielił się pasek napędowy w skrzyni bezstopniowej (kupno markowego to wydatek 49 PLN), później gaźnik zgubił wolne obroty i mimo czyszczenia, rozkręcania i regulacji już ich nie znalazł, więc z Allegro nowy za 56 PLN z całą elektroniką :D (Design in Japan - taki napis na nim widniał).
Aha, przypomniało mi się, że padła mi też pompka paliwa... Zbyt leniwie je pompowała. Ominąłem ją w ogóle i paliwo spływało opadowo. Od razu skuter nabrał wigoru... Każdy chińczyk na starcie wymaga wyleczenia z chorób "wieku dziecęcego"... Mój, jak go sprzedałem, jeździł bez zarzutu i klient był zadowolony (a może i jest nadal). Jednak jeśli szukasz spokojnej jazdy na jakiejś 50-ce, to polecam ci produkty firmy Kymco. Japońska jakość w Tajwańskim wykonaniu (Kymco to była fabryka Hondy, która się usamodzielniła), a co za tym idzie w bardzo przyzwoitych cenach.
Mój chinol...

Pomagający pchać ten wózek ... Mój sprzęcik: AMD RYZEN 9 9900X, Cooler Arctic Liquid Freezer III 360, MSI PRO X670-P WIFI, 32GB pamięci DDR5 6000 MHz, GeForce 4070ti, dysk systemowy - SSD Viper VP4300 1TB, Magazyny: SSD Viper VP4300 2TB, zasilacz Corsair HX850. LCD 32" AOC Agon, Creative SBX AE5, Win 11 64-bit

dr_DEATH

Wysłane 2015-01-15 15:01 , Edytowane 2015-01-15 15:56

@ krzyss co zatkało kakao ;-) Mam go od nowości 6 lat. Nieźle jak na chiniola.
Tak teraz myślę że trzeba cylinder rozłożyć w końcu ma ponad 50k km przejechane na tym samym cylindrze.  Może uszczelnienie pada albo jest już "wytarty". W sumie może być słaba kompresja na rozruszniku (mały moment obrotowy) i ucieka luzami. Z kopniaka i z wiertarki pali idealnie.

@SlawoyAMD podreguluję tłoczny na 0.1.

Nowego 50cc teraz kupować się nie opłaca, lepiej się szarpnąć na 125cc w końcu można na takim jeździć na kategorii B. Albo na elektryczny (taki by mi najbardziej pasował) ale słabo z dostępnością.

Wydaje mi się że widziałem tego co ty miałeś właśnie z silnikami 125cc.

fydEll............Ryzen 5 5600X (płyta-b550), Radeon RX 5600XT, 32GB, Xonar DGX

SlawoyAMD

Wysłane 2015-01-15 15:14 , Edytowane 2015-01-15 15:28

Jeśli masz prawko B trzy lata, to oczywiście, że tylko 125ccm... A wtedy powitam cię na Burgmanii - http://www.forum.burgmania.net/
Ja też zaczynałem od 125-ki, a teraz 650-ką się toczę... Burgman do turystyki jest stworzony, więc w zeszłym roku, jak sie udało wyrwać trochę czasu, to do Toporni wyjazd zrobiłem (ze Świnoujścia 700 km w jedną stronę) i na weekend do Giżycka nad Niegocinem (Mazury 600 km w jednym kierunku)... Mając pod sobą 270 kilogramów z dwoma cylindrami, taka trasa mija szybko i przyjemnie. Szkoda że na zlot IN4 już nie udało mi się wyrwać, ale po prostu zabrakło wolnego :(

125-ką zjechałem połowę polski (zlot Maxiskuterów w Malborku, szkolenie w Bydgoszczy i kilka tras turystycznych), i nawet taka pojemnością nie ma się co wstydzić na trasie, bo stałe przelotowe 90 km/h trzyma bez problemu (moje Piaggio X8 miało 15 koni)...


Jednak na długie przeloty w dwie osoby to już tak powyżej 250-ciu trzeba mieć pod sobą...

Pomagający pchać ten wózek ... Mój sprzęcik: AMD RYZEN 9 9900X, Cooler Arctic Liquid Freezer III 360, MSI PRO X670-P WIFI, 32GB pamięci DDR5 6000 MHz, GeForce 4070ti, dysk systemowy - SSD Viper VP4300 1TB, Magazyny: SSD Viper VP4300 2TB, zasilacz Corsair HX850. LCD 32" AOC Agon, Creative SBX AE5, Win 11 64-bit

Pustack

Wysłane 2015-01-16 15:54 , Edytowane 2015-01-16 17:08

Nie chce mi się czytać wypowiedzi innych, sam mam 4t i miałem z nim dużo problemów które głównie rozwiązywałem sam.

Oprócz regulacji zaworów musisz wyregulować rozrząd (jest bajecznie łatwo na yt jest dużo tutoriali)
Następnie wymień świece najlepiej na nową. Po pokręceniu rozrusznikiem sprawdź czy jej nie zalewa (czy nie jest mokra). Następną czynność to wyczyść filtry i wyreguluj gaźnik (baa możesz nawet go przedmuchać i przemyć benzyną a przedmuchać najlepiej jakąś sprężarką) Najważniejsze w tych chińskich gównach (sorry inaczej tego nie mogę nazwać bo już ze swoim miałem dość utrapień, wina leży w gaźniku) sprawdź górną membranę jego czy nie jest przypadkiem popękana, małe pęknięcie może go dyskwalifikować (mam już 3 gaźniki). Oczywiście wcześniej sprawdź czy jest iskra na świecy. Wykręcasz wsadzasz w fajkę i przytykasz świecę do zawirowacza? (taka zakręcona rurka na deklu) i kopiesz w kopkę lub starter kręcisz i sprawdzasz czy jest iskra. Wyczyść i sprawdź filtr benzyny również

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 190 gości