Forum > Tematy dowolne > Zwrot towaru - Allegro

Strona 1 z 1 1
skocz

Dead.Pixel

Wysłane 2018-06-11 21:30 , Edytowane 2018-06-11 21:32

Witam,
jestem chrzestnym, kupiłem dziecku rowerek na Allegro.. Rowerek przyjechał przede wszystkim uszkodzony i dziwny.. Dzwonimy do gościa z aukcji, do innych firm związanych z tym towarem, nikt totalnie nie odbiera..
OK jest opcja, że mogę oddać towar w ciągu 14 dni.

I teraz szukam czy jest taka opcja na Allegro, że po prostu wchodzę na jakąś stronę w którym jest od razu formularz do wypełnienia odnośnie zakupionego towaru?
Czy muszę jakoś informować o tym gościa, (tym bardziej że nie odbiera telefonu) czy w każdej chwili mogę wypełnić ten formularz i mu odesłać towar nawet go o tym nie informując?
I czy gdy napisze ten formularz - rozumiem mam go wysłać sprzedającemu, na jego maila podanego przy kończeniu transakcji z nim? Czy Allegro tez musi o tym coś wiedzieć?

Czytam trochę o tym, ale jest tu trochę tego:
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/zwroty-towaru-jDgkgRojMh7
https://dlakupujacych.allegro.pl/bezpieczenstwo/centrum-bezpieczenstwa...


Liczę ze ktoś po chłopsku mi to wytłumaczy, pokieruje, co mam zrobić żeby można było to szybko i prosto załatwić..?

Sorry, ale jestem dopiero po pracy i okazuje się że mam chyba 3 dni aby towar odesłać..
dzięki pozdro..

Bez gwiazdy nie ma jazdy :)

skatan

  • skatan
  • wiadomość Użytkownik

  • 1380 wypowiedzi

Wysłane 2018-06-11 22:24

dlatego jak tylko moge to omijam allegro ...
syf kila i mogila ...
szybki ali FTW ... spor zakladasz i to sprzedawca musi sie wywiazac jak udowodnisz ze badziew przyszedl...
zawsze robie filmik z otwierania paczki  i jak cos nie tak to ogien i "spur" otwieram

a tu allegro ma Cie w du... i odpowie zglos pan sprawe na policje albo do sadu ....
i wyje... po calosci  nie liczac wszystkich oplat  i prowizji... 

w teorii maila wysylasz ( najlepiej kontakt przez allegro - bo ci powie ze nie odczytal albo cos ... )
wysylasz towar ...  jak jest uszkodzony to jeszcze powinien sprzedajacy pokryc koszty transportu chyba ze to jakis kurier zrobil  - a tak jest zawsze bo towar byl wysylany cacy i 100% sprawny... ( ost klawe zwracalem w firmie bo przyszla uszkodzona a opakowanie bez zadnych sladow wiec jakim cudem wewnatrz wgniecenia i pokrzywiony plastik ?? )

ale kontakt byl ok wiec wymienili sprzet szybko

a zwrot to wysylasz info ze odstepujesz bo uszkodzone czy costam i kolo ma 14 dni na zwrot kasy jak kojarze,
tylko ze jak takie dostanie to sie schody pewnie zaczną ...

zapewne filmiku z "unpakingu" nie masz ??

Lasica

  • Lasica
  • wiadomość Użytkownik

  • 5531 wypowiedzi

Wysłane 2018-06-11 23:29 , Edytowane 2018-06-11 23:35

Czym płaciłeś? Kartą przez Payu? czytaj: https://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/chargeback-obciazenie-zwrotne-reklamacja,125,0,2147709.html

Taka rada na przyszłość, jak możecie zawsze płaćcie za pomocą PayPal lub kartą, najlepiej kredytową. Te wszystkie payu, przelewy24, czy inne są fajne szybkie i wygodne, ale nie dają żadnej gwarancji transakcji i zwrotu środków w razie oszustwa.

Against Modern Football ||| ASUS G751JY Intel i7 4720hq 4x3600 MHz, Nvidia GTX980m 4GB with G-SYNC, 16GB RAM, 1TB SSD + 1TB HDD, Dream Machines DM1 Pro||| DELL Venue 11 Pro 7140 Intel Core M-5Y71 2x2900 MHz, 8 GB RAM, 256GB SSD, LTE ||| Samsung Galaxy S9 Plus + LG Watch Urbane 2nd Edition W200E

Dead.Pixel

Wysłane 2018-06-12 00:17 , Edytowane 2018-06-12 00:18

Mieszkam, pracuję za granica, towar był kupiony przez allegro, rodzice odebrali i dopiero zapłacili przy odbiorze za paczkę - to dobrze? czy fatalnie? Później paczka trafiła do rodziców dziecka i okazało się że jest problem..
Niestety nawet nie widziałem kuriera, tej paczki, ani rowerka, ale rodzonemu bratu i rodzinie wierze - wiec żadnego filmiku z wypakowania rowerka też nikt nie posiada.
Średnio z żoną kupujemy coś przez allegro kila razy w roku, ale coś takiego pierwszy raz mi się przytrafiło..


Czyli co: odsyłam rowerek na adres z którego do mnie przyjechał, wysyłam formularz gościowi na jego meila - i liczę na cud że zwróci pieniądze?
To wystarczy?


P.S.
1) Jak gościu zechce zwrócić mi pieniądze, to w jaki sposób dostanę pieniądze z powrotem, mam mu podać numer konta bankowego - gdzie??
2) ten formularz nazywa się "ODSTĄPIENIE BEZ PODANIA PRZYCZYNY" że niby mogę zwrócić w ciągu 14 dni, ale ja zwracam z powodu uszkodzeń, czy to będzie ten sam formularz tylko zaznaczyć w nim, że zwracam w ciągu 14 dni z powodu uszkodzonego towaru, czy to będzie logicznie niepoprawne i szukać innego formularza??
\"\olaboga\"

Bez gwiazdy nie ma jazdy :)

djluke

  • djluke
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 35224 wypowiedzi

Wysłane 2018-06-15 23:52 , Edytowane 2018-06-15 23:54

Wchodzisz w Kupione > Szczegóły (danego przedmiotu) > Zwróć część lub całość zakupu > wypełniasz i wysyłasz formularz > dostajesz dane do wysyłki, numer zwrotu itp.
Formularz jest ważny 14 dni od momentu odebrania przesyłki, chyba że sprzedający zaznaczył dłużej. Po jego wysłaniu masz 14 dni na odesłanie przedmiotu. Sprzedawca ma 30 dni (także od momentu odbioru) na zwrot pieniędzy (nie wiem czy czas ten nie jest dłuższy jeśli został wydłużony termin zwrotu).

Gigabyte AB350 Gaming 3, Ryzen 1700, 2x8GB Corsair Vengeance LPX 3000MHz CL15, Club3D Radeon R9 280x, Samsung 970 Pro 500GB, WD Red WD30EZRX, Antec Earthwatts Platinum 550W, SilentiumPC Pax M70, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master i reszta złomu; Windows 10; Samsung C27F591; Canon Pixma MG7550.
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 131 gości

Han ,