Forum > Tematy dowolne > Zwrot towaru - Allegro

Strona 1 z 1 1
skocz

Dead.Pixel

Wysłane 2018-06-11 21:30 , Edytowane 2018-06-11 21:32

Witam,
jestem chrzestnym, kupiłem dziecku rowerek na Allegro.. Rowerek przyjechał przede wszystkim uszkodzony i dziwny.. Dzwonimy do gościa z aukcji, do innych firm związanych z tym towarem, nikt totalnie nie odbiera..
OK jest opcja, że mogę oddać towar w ciągu 14 dni.

I teraz szukam czy jest taka opcja na Allegro, że po prostu wchodzę na jakąś stronę w którym jest od razu formularz do wypełnienia odnośnie zakupionego towaru?
Czy muszę jakoś informować o tym gościa, (tym bardziej że nie odbiera telefonu) czy w każdej chwili mogę wypełnić ten formularz i mu odesłać towar nawet go o tym nie informując?
I czy gdy napisze ten formularz - rozumiem mam go wysłać sprzedającemu, na jego maila podanego przy kończeniu transakcji z nim? Czy Allegro tez musi o tym coś wiedzieć?

Czytam trochę o tym, ale jest tu trochę tego:
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/zwroty-towaru-jDgkgRojMh7
https://dlakupujacych.allegro.pl/bezpieczenstwo/centrum-bezpieczenstwa...


Liczę ze ktoś po chłopsku mi to wytłumaczy, pokieruje, co mam zrobić żeby można było to szybko i prosto załatwić..?

Sorry, ale jestem dopiero po pracy i okazuje się że mam chyba 3 dni aby towar odesłać..
dzięki pozdro..

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

skatan

  • skatan
  • wiadomość Użytkownik

  • 1726 wypowiedzi

Wysłane 2018-06-11 22:24

dlatego jak tylko moge to omijam allegro ...
syf kila i mogila ...
szybki ali FTW ... spor zakladasz i to sprzedawca musi sie wywiazac jak udowodnisz ze badziew przyszedl...
zawsze robie filmik z otwierania paczki  i jak cos nie tak to ogien i "spur" otwieram

a tu allegro ma Cie w du... i odpowie zglos pan sprawe na policje albo do sadu ....
i wyje... po calosci  nie liczac wszystkich oplat  i prowizji... 

w teorii maila wysylasz ( najlepiej kontakt przez allegro - bo ci powie ze nie odczytal albo cos ... )
wysylasz towar ...  jak jest uszkodzony to jeszcze powinien sprzedajacy pokryc koszty transportu chyba ze to jakis kurier zrobil  - a tak jest zawsze bo towar byl wysylany cacy i 100% sprawny... ( ost klawe zwracalem w firmie bo przyszla uszkodzona a opakowanie bez zadnych sladow wiec jakim cudem wewnatrz wgniecenia i pokrzywiony plastik ?? )

ale kontakt byl ok wiec wymienili sprzet szybko

a zwrot to wysylasz info ze odstepujesz bo uszkodzone czy costam i kolo ma 14 dni na zwrot kasy jak kojarze,
tylko ze jak takie dostanie to sie schody pewnie zaczną ...

zapewne filmiku z "unpakingu" nie masz ??

Lasica

  • Lasica
  • wiadomość Użytkownik

  • 6579 wypowiedzi

Wysłane 2018-06-11 23:29 , Edytowane 2018-06-11 23:35

Czym płaciłeś? Kartą przez Payu? czytaj: https://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/chargeback-obciazenie-zwrotne-reklamacja,125,0,2147709.html

Taka rada na przyszłość, jak możecie zawsze płaćcie za pomocą PayPal lub kartą, najlepiej kredytową. Te wszystkie payu, przelewy24, czy inne są fajne szybkie i wygodne, ale nie dają żadnej gwarancji transakcji i zwrotu środków w razie oszustwa.

ZX Spectrum + Commodore 64 + ZX Spectrum 2+ + Amiga 600 + Microsoft Surface Pro GO2/X + Asus ROG Strix G513QY + Steam Deck

Dead.Pixel

Wysłane 2018-06-12 00:17 , Edytowane 2018-06-12 00:18

Mieszkam, pracuję za granica, towar był kupiony przez allegro, rodzice odebrali i dopiero zapłacili przy odbiorze za paczkę - to dobrze? czy fatalnie? Później paczka trafiła do rodziców dziecka i okazało się że jest problem..
Niestety nawet nie widziałem kuriera, tej paczki, ani rowerka, ale rodzonemu bratu i rodzinie wierze - wiec żadnego filmiku z wypakowania rowerka też nikt nie posiada.
Średnio z żoną kupujemy coś przez allegro kila razy w roku, ale coś takiego pierwszy raz mi się przytrafiło..


Czyli co: odsyłam rowerek na adres z którego do mnie przyjechał, wysyłam formularz gościowi na jego meila - i liczę na cud że zwróci pieniądze?
To wystarczy?


P.S.
1) Jak gościu zechce zwrócić mi pieniądze, to w jaki sposób dostanę pieniądze z powrotem, mam mu podać numer konta bankowego - gdzie??
2) ten formularz nazywa się "ODSTĄPIENIE BEZ PODANIA PRZYCZYNY" że niby mogę zwrócić w ciągu 14 dni, ale ja zwracam z powodu uszkodzeń, czy to będzie ten sam formularz tylko zaznaczyć w nim, że zwracam w ciągu 14 dni z powodu uszkodzonego towaru, czy to będzie logicznie niepoprawne i szukać innego formularza??
\"\olaboga\"

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38047 wypowiedzi

Wysłane 2018-06-15 23:52 , Edytowane 2018-06-15 23:54

Wchodzisz w Kupione > Szczegóły (danego przedmiotu) > Zwróć część lub całość zakupu > wypełniasz i wysyłasz formularz > dostajesz dane do wysyłki, numer zwrotu itp.
Formularz jest ważny 14 dni od momentu odebrania przesyłki, chyba że sprzedający zaznaczył dłużej. Po jego wysłaniu masz 14 dni na odesłanie przedmiotu. Sprzedawca ma 30 dni (także od momentu odbioru) na zwrot pieniędzy (nie wiem czy czas ten nie jest dłuższy jeśli został wydłużony termin zwrotu).

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 441 gości

SlawoyAMD ,