Forum > Tematy dowolne > Części do starych aut

Strona 1 z 1 1
skocz

igros

  • igros
  • wiadomość Użytkownik

  • 6 wypowiedzi

Wysłane 2018-12-04 08:13

Ma na myśli konkretnie dwa auta: Warszawę oraz Mercedesa Kubusia czyli w120, które chciałbym odrestaurować. Problem jest niestety z częściami. Jak to robią osoby które posiadają takie auta? Pozyskują części z nowszych samochodów? Dorabiają? Czy jak?

spider_co

Wysłane 2018-12-04 09:04

Części niedostępne się dorabia.
Znajomi zlecali całość robót TUTAJ, ale jeżeli chcesz sam się pobawić w renowację, to poszukaj specjalistycznego warsztatu zajmującego się dorabianiem części, przykładowo: TUTAJ

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38043 wypowiedzi

Wysłane 2018-12-04 09:14

Ale jak chcesz to potem zarejestrować jako zabytek (a nie wydaje mi się inaczej) to zdaje się jakiś % części musi być oryginalny.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

spider_co

Wysłane 2018-12-04 09:25

@djluke
Owszem, 75% części oryginalnych. Dorabia się to, czego już nie sposób dostać.

Admiror, O paries, te non cecidisse ruinis, qui tot scriptorum taedia sustineas!

nosweratu

Wysłane 2018-12-04 13:38

do warszawy znajomy ściągał części z ukrainy (części do pabiedy są tam czasami osiągalne...) 

P_M_

  • P_M_
  • wiadomość Użytkownik

  • 1710 wypowiedzi

Wysłane 2018-12-04 18:49

Mercedes wciąż produkuje czesci do starych aut. Czasem trzeba jednak poczekać.

proxy

  • proxy
  • wiadomość Użytkownik

  • 80 wypowiedzi

Wysłane 2018-12-05 12:51

NO dobra, ale jak urzędnik będzie weryfikował, czy auto jest w 75% oryginalne czy np 70% oryginalne. No chyba, że idzie to do jakiegoś rzeczoznawcy, a ten sprawdza każdą część i weryfikuje, ale jeżeli tak to by się odbywało, to oznacza, że jest przy tym naprawdę dużo roboty.
Sporo elementów np podłużnych jak elementy układu kierowniczego czy układu wycieraczek można po prostu wytoczyć lub wyfrezować (CNC). Jeżeli jakiś element jest stalowy, metalowy to można poddać go dowonej obróbce. Proponuję jeszcze tutaj sprawdzić: [LINK]

szarlih

Wysłane 2018-12-05 14:42

@proxy

"Kierowca, który chce zarejestrować samochód jako zabytkowy musi w pierwszej kolejności udać się do rzeczoznawcy do spraw techniki samochodowej, eksperta z dziedziny pojazdów zabytkowych – w celu uzyskania opinii o samochodzie, aby można było go uznać za zabytkowy. Listę rzeczoznawców prowadzi dla każdego województwa właściwy Wojewódzki Konserwator Zabytków

Z gotową opinią rzeczoznawcy udajemy się do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Ponadto rzeczoznawca powinien sporządzić dla kierowcy tzw. białą kartę, którą trzeba dostarczyć konserwatorowi zabytków przed wpisem do rejestru. Konserwator dokona oceny naszego pojazdu na podstawie dostarczonej przez nas opinii rzeczoznawcy i zadecyduje, czy samochód może zostać wpisany do rejestru zabytków."


to wyżej to nie prawdy objawione tylko moje prywatne opinie « R7 3700X ⇔ Aorus X570 Elite ⇔ RTX 3070 ⇔ 32GB DDR4 ⇔ 2x EV2450BK ⇔ Imperator Pro + G903 HERO »
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 423 gości