2019-03-28 09:37
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
0

174 000 kibiców odwiedziło turniej ESL CS:GO

Obrazek 174 000 kibiców odwiedziło turniej ESL CS:GO

ESL, największa na świecie firma esportowa oraz Intel Corporation, jedna z wiodących marek angażujących się w esport, świętują zakończenie wyjątkowo udanej serii turniejów esportowych zorganizowanych w jednej lokalizacji. W Katowicach, w kultowym Spodku, odbyły się zarówno flagowe turnieje ESL One powered by Intel, jak i Mistrzostwa Świata Intel Extreme Masters (IEM). Ostatni przystanek 13. sezonu Intel Extreme Masters to miejsce, gdzie najlepsi zawodnicy esportowi osiągnęli historyczne rezultaty, śledzone przez rekordową publiczność dopingującą zawodników na miejscu oraz w Internecie.



W Spodku spotkali się także eksperci branżowi, którzy dyskutowali o biznesowych aspektach i przyszłości dynamicznie rosnącego rynku esportowego. W nagrodach pieniężnych przyznano ponad 2.5 mln dolarów, które przypadło w udziale najlepszym graczom na świecie startującym w rozgrywkach Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Dota 2, StarCraft II, Fortnite i inne gry. To jak dotąd największa skumulowana pula nagród w historii rozgrywek ESL.

Expo, wszystkie turnieje zgromadziły internetową publikę, która oglądała esportowe rozgrywki łącznie przez 157 mln godzin. Transmisję obejrzało 232 mln widzów (łączna dzienna liczba widzów oglądających rozgrywki w czasie trwania całego eventu). Stanowi to kilkukrotnie wyższą oglądalność w stosunku do wcześniejszych lat i rekord oglądalności turniejów ESL. Rekordowa liczba unikalnych użytkowników, którzy oglądali rozgrywki tylko jednego dnia wyniosła aż 20 milionów. Wydarzenie było transmitowane przez telewizje oraz cyfrowe platformy aż w 21 językach.

Turniej CS:GO był główną atrakcją, która okazała się najchętniej oglądanym turniejem ESL GS:GO w historii. Widzowie, których łącznie było, aż 195 mln (łączna dzienna liczba widzów podczas całego turnieju) śledzili rozgrywki przez ponad 126 milionów godzin. Intel Extreme Masters Katowice Counter-Strike: Global Offensive Major, w którym rywalizowano o milion dolarów jest oficjalnie najliczniej oglądanym turniejem ESL CS:GO w historii.

Turniej przyciągnął średnią widownię na minutę (AMA) w liczbie aż 860.000 widzów, a widownia w szczycie to 1.330.000. Po intensywnych kwalifikacjach ostatecznie to panujący Mistrz Intel Grand Slam - Astralis, odniósł historyczne zwycięstwo nad czarnym koniem turnieju i faworytem kibiców ENCE, zdobywając przed wypełnionym po brzegi Spodkiem drugi tytuł Majora. Młodzi zawodnicy fińskiej drużyny ENCE (przed IEM plasowani na 17. miejscu w światowym rankingu ESL) zaprezentowali się na największej światowej scenie wręcz rewelacyjnie. Pokonali zajmujące w światowych rankingach 2. i 3. miejsce Team Liquid oraz Natus Vincere. Czterech z pięciu członków ENCE nigdy wcześniej nie rozegrało profesjonalnego meczu na scenie. Wynik pozwolił ENCE wspiąć się na drabince rankingowej ESL aż o 12 pozycji, co jest kolejnym przykładem na to, że dzięki turniejom i ligom ESL każdy może zostać kimś.

StarCraft II
W Mistrzostwach Świata Intel Extreme Masters w StarCraft II rywalizowano o pulę nagród 400 tys. dolarów. Zawody te okazały się najchętniej oglądanym turniejem SC2 w historii ESL. Ponad 5 milionów widzów (łączna dzienna liczba widzów podczas całego turnieju) obejrzało historyczną wygraną Eo "soO" Yoon Soo, który wcześniej przegrał wszystkie 7 wielkich finałów SC2. Tym razem w wielkim finale pokonał 4-2 Kim "Stats" Dae-yeob. Mecze play-off odbyły się w Audytorium przed tłumnie przybyłą publicznością. Kibice oglądali rozgrywki SC2 na IEM Katowice 2019 przez ponad 3.2 mln godzin (2018: 2.9 mln godzin i 3.5 mln unikalnych użytkowników).

IEM Expo
Dzięki licznym partnerom dystrybucji cyfrowej i liniowej, dodatkowym esportowym turniejom oraz integracji najnowocześniejszych technologii, ESL pokazało po raz kolejny swoje ogromne zaangażowanie w przewodnictwo światowego esportu, którego celem jest tworzenie na wielu poziomach nowych możliwości dla kibiców i graczy. Podobnie jak w zeszłym roku, w przylegającym do Spodka Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbyły się największe na świecie targi o tematyce esportowej - IEM Expo. Na 8000 m2.

Po dwóch weekendach emocjonujących zawodów i emocjonującej rywalizacji nowi mistrzowie podnieśli trofeum Mistrzostw Świata ESL One i Intel Extreme Masters Katowice. Wśród nich znaleźli się następujący zawodnicy i drużyny:
• ESL One: Dota 2: Team Secret pokonał Gambit Esports i został mistrzem ESL One Katowice 2019 Dota 2.
• IEM: Counter-Strike: Global Offensive: Astralis rozprawił się z ENCE, aby wygrać Mistrzostwa Intel Extreme Masters Katowice 2019 CS:GO Major Championship oraz lwią część z puli nagród w wysokości 1 mln dolarów.
• IEM: StarCraft II: Eo "soO" Yoon Soo zdobył główną nagrodę wygrywając z Kim "Stats" Dae-yeob. Aby zostać mistrzem StarCraft II IEM Katowice 2019 musiał wcześniej wyeliminować w play-offach Mistrza Świata Serrala (Finlandia). Wrócił do domu z nagrodą ponad 150.000 dolarów.
• Intel Challenge Katowice 2019: Współpraca pomiędzy Intel, ESL i AnyKey ma na celu wyłonienie najlepszych, żeńskich zespołów CS:GO i zwiększenia wysiłków na rzecz różnorodności w esporcie. Ostatecznie Team Dignitas pokonał Counter Logic Gaming wygrywając tytuł najlepszej drużyny żeńskiej CS:GO.
• Guns of Boom: Po rozbiciu przeciwników 4:0, Noble został koronowany na pierwszych mistrzów Gans of Boom Kick-off Katowice.
• ESL Katowice Royale Featuring Fortnite: Amerykański Vinny "Vinny1x" Gilgan z TSM został uhonorowany najlepszym graczem w formacie solo. Turnieje rozegrano na stoisku Fortnite o powierzchni 2.500 m². Tymczasem 19-letni kanadyjski Williams "Zayt" Aubin i jego partner Rocco "Saf" Morales z USA wygrali turniej duetów.





174 000 kibiców odwiedziło turniej ESL CS:GO

źródło: Info Prasowe / ESL



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.