2013-10-18 13:47
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
7

AMD Mantle - 4 pryncypia nowej technologii dla gier

Obrazek AMD Mantle - 4 pryncypia nowej technologii dla gier

Z uwagi na pytania, jakie pojawiły się w ostatnim czasie w mediach w sprawie technologii Mantle, koncern AMD przygotował odpowiedź na szereg z nich, publikując obszerny wpis na ten temat - LINK. W skrócie rzecz ujmując idea sprowadza się do tego, żeby deweloperzy i gracze otrzymali nowe możliwości nie szkodząc konkurencyjnym rozwiązaniom. AMD je szanuje i działa zgodnie z standardami obecnych API (np. DirectX). AMD oferuje wyłącznie szereg ułatwień i nowych możliwości dla deweloperów, a graczom szereg nowych funkcji oraz wzrost wydajności, co w żadnym wypadku nie wpływa negatywnie na działanie na sprzęcie konkurencji. W rozwinięciu newsa znajdziecie dokładne przedstawienie czterech pryncypiów technologii AMD Mantle...



- po pierwsze: Pomoc deweloperom
Mantle nie jest podstawowym językiem, w jakim deweloperzy piszą gry. Celem istnienia Mantle jest to, żeby można było w łatwy sposób skorzystać z części bądź nawet całości wysiłku, jaki został włożony w przygotowanie gry na jedną z platform (czy to konsol nowej generacji czy PC) przygotowując grę dla pozostałych. Funkcjonuje to tak dlatego, że Mantle umożliwia deweloperom stosowanie tych samych funkcji i technik programowania, jakie są wykorzystywane w nowej generacji konsolach. I choć na początku Mantle powstało z myślą o rynku PC, to od samego początku było zaprojektowane tak, żeby jego możliwości można było rozszerzyć o pozostałe platformy.

- po drugie: Pomoc graczom, aby mogli uzyskać wyższą wydajność w grach
Mantle pozwoli na implementację w grach szerokiego wachlarza funkcji, które są obecnie niedostępne dla istniejących API. Funkcje te będą miały na celu zwiększenie wydajności graficznej oraz umożliwi wdrożenie nowych algorytmów graficznych. Firma AMD szanuje odmienne architektury i sposoby do uzyskania efektów w grafice. Zawsze są różne drogi do osiągnięcia celu w tej branży i współczesne API to umożliwiają. Jednak żadna z nich nie będzie równie wydajna jak ta, która zostanie przygotowana do bezpośredniej współpracy ze sprzętem - tak jak Mantle.

- po trzecie: Powrót możliwości tworzenia innowacji graficznych na gruncie API
Mantle nie zastępuje takich standardów jak Microsoft DirectX i nie wpływa negatywnie na jego działanie. Piękno tej technologii polega na tym, że daje nowe możliwości w tworzeniu grafiki i to w znacznie szerszym zakresie dzięki funkcjonowaniu znacznie bliżej sprzętu niż wysokopoziomowe API.

- po czwarte: Nie psuć gier
Mantle jest zoptymalizowane dla architektury GCN, ale gracze z innym sprzętem nie będą odczuwać żadnych problemów, gdy gra to wykorzysta. Można wręcz powiedzieć, że Mantle ma za zadanie powodować, że jakichkolwiek deweloper decyzji by nie podjął przy optymalizacji, nie będą one tworzyły żadnych problemów.

Pamiętajmy, że wszystkie szczegóły AMD Mantle, zostaną ujawnione dopiero podczas konferencji AMD Developers Summit (APU 13), więc nie wszystkie informacje mogły zostać we wpisie ujęte, ale mimo wszystko wyjaśnienia zawarte w tym obszernym materiale powinny dać sporo objaśnień i sprostowań wobec spekulacji jakie się pojawiły po drodze.


AMD Mantle - 4 pryncypia nowej technologii dla gier

źródło: Info Prasowe / AMD



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.