2013-04-02 15:59
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
47

AMD o PlayStation 4 i przytykach nVidii...

Obrazek AMD o PlayStation 4 i przytykach nVidii...

Na stronie TechRadar ukazał się obszerny wywiad z Neal'em Robison'em w sprawie krytycznych uwag nVidii o udziale AMD w projekcie PlayStation 4, jak i wyjaśnienie kilku technicznych zagadnień na ten temat. To że konkurent spod znaku nVidii nie jest zadowolony, nie powinno dziwić, bo udział w jednej z najbardziej popularnych platform cyfrowej rozrywki, to dość lukratywny kawałek "tortu" w tej branży, a nie można zapomnieć przy okazji o świetnej reklamie i prestiżu. Neal Robison powiedział "Nawet nie wiecie, jak długo czekaliśmy na ogłoszenie Sony - pracowaliśmy nad tym od lat. Bardzo nas cieszy to, że wreszcie możemy mówić o kulminacji tych wszystkich wysiłków". Na pytanie o krytyczne opinie konkurenta, odpowiedział: "Oczywiście, że będą to robić. Są trochę rozgoryczeni. Gdy spoglądamy na zaprojektowane przez nas procesory APU, to nie można tak po prostu wyciągnąć poszczególnych ich komponentów i powiedzieć: to jest podobne do tego czy tego. To połączenie dwóch elementów, które wraz wybraną przez Sony pamięcią 8 GB GDDR5 (176 GB/s przepływności) będą mogły zdziałać znacznie więcej razem dzieląc się danymi po obu stronach. To po prostu więcej niż tylko procesor i karta graficzna - teraz można swobodnie przesuwać różne zadania pomiędzy nimi". (Dalej)...



Padło również pytanie, dlaczego SONY wybrało ofertę AMD. Tu odpowiedź szefa działu ISV relations, była szybka: "Poza możliwościami sprzętu dla Sony przekonujący był również poziom współpracy z AMD przy dotychczasowych konsolach, co poskutkowało zmianą w wyborze kluczowych komponentów do nowej generacji PlayStation. Podejście Sony, które wielokrotnie było prezentowane również na GDC, było takie - Przyjrzeliśmy się naszym dotychczasowymi sposobom realizowania kwestii sprzętowych i chcieliśmy je jeszcze udoskonalić - Wtedy też ich uwagę przykuło AMD, które właśnie to było im w stanie zapewnić."

W dalszej części wywiadu Neal Robison odgryzł się trochę nVidii, dając swój komentarz: "To nie jest takie zwykłe rozwiązanie x86. To procesor APU z rdzeniami Jaguar, który jest kombinacją karty graficznej i procesora w jednym, i który jest czymś znacznie wspanialszym niż po prostu wstawienie do konsoli sprzętu z PC.

Firma AMD mogła zapewnić Sony zintegrowane rozwiązanie takie jak procesory APU, czego Nvidia po prostu nie mogła zrobić. Dzięki temu zoptymalizowano przepływ danych, zwiększono wydajność, poprawiono sprawność energetyczną i cieplną, a przy tym zapewniono deweloperom poziom współpracy, który zagwarantował PS4 bardzo silną premierę.
Mogliśmy im przecież powiedzieć: "Hej, ci goście doskonale wiedzą jak przygotowywać to pod architekturę PC". To jest dla nich naturalnie znajome, ale postanowiliśmy pokazać Sony także zestawy narzędzi i sposobów współpracy, które zostały rozwinięte ze wszystkimi deweloperami, i który można łatwo jeszcze dalej rozwinąć na gruncie nowej konsoli".

dv dsv dv

źródło: TechRadar



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.