Batman zdemaskowany- czyli jak odpalić Anti-Aliasing na ATI ...

Pamiętacie zapewne oficjalną informację prasową nVidii w sprawie gry BATMAN: Arkham Asylum, w której koncern tłumaczył się, dlaczego karty konkurencji nie mogą pracować z włączonym Anti-Aliasing'iem (LINK). Na podstawie przytoczonych faktów "zieloni" zablokowali w grze możliwość włączenia AA, gdy tylko system wykryje kartę ATI na swoim pokładzie. Sprawa ta spotkała się z wielkim odgłosem społeczności gamingowej i komputerowej, więc co bardziej dociekliwi zaczęli poszukiwania owej blokady. Strona FtameBuffer zrobiła wiec doświadczenie i w kodzie sterowników zmieniła wpis z ATI na nVidię (vendor), by tak ją wykrywał komputer. Co się okazało? Radeon pracował z normalnym, podstawowym antialiasingiem (FSAA), którego również nVidia nie udostępniła klientom kupującym grę. Jak widać na zdjęciach w bezpośrednim porównaniu - LINK (można płynnie przełączać widok między kartami), gra wiele gorzej nie wygląda na Radkach, mimo braku programowej, pełnoekranowej optymalizacji dla antialiasingu, jaki obsługiwany jest na kartach nVidii. Pytanie, które wypada sobie postawić na koniec, to czy takie postępowanie służy konsumentom i czy AMD postępując podobnie, jak Nvidia powinno zablokować funkcje DirectX 11 w grach nad którymi obecnie pracuje z producentami. Zatem czekamy na dalszy rozwój sprawy i oficjalną odpowiedź firmy AMD ...