2007-05-20 21:14
Autor: odi
27
Blizzard tworzy Starcraft’a II!
Po miesiącach spekulacji, Blizzard na łamach The Blizzard Worldwide Invitational w Południowej Korei, potwierdził, że StarCraft doczeka się swojego następcy. Podczas specjalnego pokazu zespół projektantów zaprezentował publiczności trailer oraz próbkę gameplay’u.
StarCraft II podąża śladami swego protoplasty. Z założenia ma być ‘super strategią czasu rzeczywistego’. Oprócz rozbudowanego trybu multiplayer obsługiwanego przez Battle.net, gra będzie zawierać także kampanię dla pojedynczego gracza. Programiści chcą dołączyć również edytor map, który umożliwi tworzenie nowych plansz.
Gracz ponownie będzie mógł pokierować rasami znanymi z pierwszej części. Zarówno Protossi, Terranie jak i Zergowie otrzymali sporo nowych jednostek. Dzięki nowej mechanice rozgrywka stanie się jeszcze bardziej pasjonująca. Kampania pojedynczego gracza w StarCraft II zacznie się dokładnie tam, gdzie skończyła się w StarCraft: BroodWar.
Kiedy Blizzard tworzył silnik graficzny dla Warcrafta III, oraz coś „większego” dla World of Warcraft, firma twierdziła, że StarCraft II będzie zawierał specjalny silnik, łączący w sobie grafikę 3D oraz efekty fizyki. Silnik potrafiący poradzić sobie z kilkunastoma, bardzo szczegółowymi jednostkami oraz z wielkimi armiami na ekranie w tym samym czasie.
Twórcy nie podają konkretnej daty ukazania się gry. Wiadomo jedynie, że jednocześnie pojawi się wersja dla Windows oraz Macintosh. Konsolowcy, póki co muszą uzbroić się w cierpliwość, Blizzard jak na razie nie planuje wypuścić gry na żadną z konsol. Więcej informacji dotyczących gry ukaże się w najbliższych dniach, natomiast screeny, trailery etc. można już odnaleźć na oficjalnej stronie: www.starcraft2.com
Jako ciekawostkę mogę dodać, że miejsce zapowiedzi sequela nie zostało wybrane przypadkowo. Pierwsza część StarCraft'a sprzedała się w Korei w nakładzie 4 milionów egzemplarzy, co stanowiło ok. 42% całkowitej sprzedaży tej gry na świecie.
Zatem namawiam do odnalezienia pierwszej części, otarcia jej z grubej warstwy kurzu ;) i ponownego zatopienia się w świecie StarCraft odliczając dni do kontynuacji historii. Oby nas nie zawiodła ;).
Gracz ponownie będzie mógł pokierować rasami znanymi z pierwszej części. Zarówno Protossi, Terranie jak i Zergowie otrzymali sporo nowych jednostek. Dzięki nowej mechanice rozgrywka stanie się jeszcze bardziej pasjonująca. Kampania pojedynczego gracza w StarCraft II zacznie się dokładnie tam, gdzie skończyła się w StarCraft: BroodWar.
Kiedy Blizzard tworzył silnik graficzny dla Warcrafta III, oraz coś „większego” dla World of Warcraft, firma twierdziła, że StarCraft II będzie zawierał specjalny silnik, łączący w sobie grafikę 3D oraz efekty fizyki. Silnik potrafiący poradzić sobie z kilkunastoma, bardzo szczegółowymi jednostkami oraz z wielkimi armiami na ekranie w tym samym czasie.
Twórcy nie podają konkretnej daty ukazania się gry. Wiadomo jedynie, że jednocześnie pojawi się wersja dla Windows oraz Macintosh. Konsolowcy, póki co muszą uzbroić się w cierpliwość, Blizzard jak na razie nie planuje wypuścić gry na żadną z konsol. Więcej informacji dotyczących gry ukaże się w najbliższych dniach, natomiast screeny, trailery etc. można już odnaleźć na oficjalnej stronie: www.starcraft2.com
Jako ciekawostkę mogę dodać, że miejsce zapowiedzi sequela nie zostało wybrane przypadkowo. Pierwsza część StarCraft'a sprzedała się w Korei w nakładzie 4 milionów egzemplarzy, co stanowiło ok. 42% całkowitej sprzedaży tej gry na świecie.
Zatem namawiam do odnalezienia pierwszej części, otarcia jej z grubej warstwy kurzu ;) i ponownego zatopienia się w świecie StarCraft odliczając dni do kontynuacji historii. Oby nas nie zawiodła ;).