Creative wprowadza Sound Core3D – oficjalnie

Creative Technology zapowiedział wprowadzenie przełomowego, wielordzeniowego procesora dźwięku i głosu Sound Core3D. Nowy procesor audio oferuje odtwarzanie i rejestrowanie analogowe w zintegrowanym układzie o niskim poborze mocy. To unikatowe rozwiązanie jest dynamiczne i elastyczne, dzięki czemu zapewnia efektywną obsługę algorytmów dźwiękowych i głosowych. Sound Core3D jest dostępny w dwóch wersjach: konfiguracji HD audio do komputerów osobistych oraz w konfiguracji wbudowanej, przeznaczonej do urządzeń elektroniki użytkowej. Układ opracowany przez wewnętrzny zespół inżynierów, to pierwszy procesor dźwięku i głosu firmy Creative, który integruje wiele rdzeni cyfrowego przetwarzania dźwięku (DSP) oraz dobry jakościowo kodek audio HD w jednym układzie.
Sound Core3D zaprojektowano pod kątem niskiego zużycia energii i wysokiej jakości dźwięku. W jego budowie wykorzystano: innowacyjny procesor Creative Quartet DSP z czterema niezależnymi rdzeniami; 6-kanałowe 24-bitowe przetworniki cyfrowo-analogowe 102 dB; 4-kanałowe 24-bitowe przetworniki analogowo-cyfrowe 101 dB; zintegrowane wyjście wzmacniacza słuchawkowego; cyfrowy interfejs mikrofonu; wejścia i wyjścia S/PDIF oraz wejścia i wyjścia ogólnego przeznaczenia (GPIO) w kompaktowej, 56-stykowej obudowie QFP. Sound Core3D ma certyfikat dekodowania sygnału Dolby Digital, które będzie dostępne w wybranych produktach
(w zależności od implementacji układu przez klienta).
Procesory Sound Core3D zawierają algorytmy DSP sterujące obróbką sygnału CrystalVoice i korekcją odtwarzania THX TruStudio Pro, a także dodatkowe zaawansowane algorytmy dźwiękowe.
· CrystalVoice to zbiór innowacyjnych technologii, zaprojektowanych specjalnie pod kątem czystego brzmienia głosu podczas wideokonferencji, gier wieloosobowych oraz czatów internetowych. CrystalVoice posiada następujące elementy:
· akustyczne tłumienie echa – eliminujące pogłos i pozwalające wyraźnie słyszeć rozmówcę. Echo to często problem w systemach komunikacji głosowych, który zakłóca konwersację i utrudnia zrozumienie drugiej osoby;
· fokus – zapewniający klarowne brzmienie głosu poprzez kształtowanie wiązki dźwiękowej tłumiącej szumy dochodzące spoza określonej strefy. Wiele mikrofonów pozwala skupić dźwięk, skorygować głos i wyeliminować dźwięki spoza strefy.
· tłumienie szumów – wyodrębniające głos mówiącej osoby z tła dźwiękowego, poprzez ciągle monitorowanie środowiska i eliminowanie zakłóceń podczas konwersacji.
· inteligentna głośność – automatycznie regulująca donośność głosu, aby zapewnić jednolity poziom głośności. Pozwala to prowadzić rozmowę w naturalny sposób bez względu na to, czy mówiący znajduje się blisko, czy też daleko od mikrofonu.
· FX – pozwalający na modyfikowanie głosu za pomocą różnorodnych efektów, które można wykorzystać do zmiany tonu, tworzenia interesujących akcentów albo mówienia jak zupełnie inna osoba.
· EQ – umożliwiający kompensowanie słabego mikrofonu i zwiększanie jakości głosu.
THX TruStudio Pro to zbiór technologii audio opracowanych wspólnie przez inżynierów Creative i THX, które znacząco podnoszą jakość dźwięku w grach, muzyce i filmach:
· THX TruStudio Pro Crystalizer wzbogaca brzmienie gier, muzyki i filmów poprzez przywracanie niskich i wysokich częstotliwości traconych w procesie kompresji.
· THX TruStudio Pro Surround zapewnia 360-stopniowy dźwięk surround, aby gracze wyraźnie słyszeli dźwięki dochodzące z każdej możliwej strony.
· THX TruStudio Pro Smart Volume rozwiązuje problem nagłych zmian głośności dźwięku w grach, muzyce i filmach, inteligentnie stosując wzmocnienie lub tłumienie
w celu zapewnienia jednolitego poziomu głośności.
· THX TruStudio Pro Dialog Plus koryguje głosy w grach i filmach, zwiększając klarowność dialogów, aby użytkownik wyraźnie słyszał rozmowy na tle reszty dźwięków i otaczającego go zewnętrznego szumu.
· THX TruStudio Pro Bass uzupełnia brakujące tony niskiej częstotliwości i dodaje dźwiękowi charakteru, aby polepszyć wrażenia słuchowe.
Dodatkowe algorytmy dźwiękowe to 10-pasmowa korekcja graficzna, zarządzanie basem, kalibracja głośników, ograniczanie częstotliwości, pogłos i zmiana częstotliwości.