2018-06-01 13:07
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
1

Cultist Simulator - Lovecraftowska strategia karciana

Obrazek Cultist Simulator - Lovecraftowska strategia karciana

Cultist Simulator to gra, która powstała w studiu Kennedy’ego Weather Factory i którą wydaje Humble Bundle. Jest dostępna w cenie zł71.99 w serwisach Steam, GOG, Humble oraz itch.io. Ci, którzy zakupią ten tytuł w pierwszym tygodniu po premierze, skorzystają nie tylko z wynoszącej 10% zniżki, ale automatycznie otrzymają również Cultist Simulator w wersji Perpetual Edition, uprawniającej do uzyskania wszystkich przyszłych dodatków DLC bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
Cultist Simulator to absolutnie wyjątkowa narracyjna gra karciana, której kanwę stanowią wiedza tajemna, ukryte skarby i tajemnicze historie. Inspirowany motywami lat 20. ubiegłego stulecia, lovecraftowski świat powstaje w toku sugestywnej, bogatej narracji, którą fani Kennedy’ego dobrze znają z jego poprzednich gier.

Cel gry nie pozostawia wątpliwości: ustanowić kult, zwerbować wyznawców i stworzyć własną historię. Ale ścieżki poszczególnych graczy wiodące do tego celu będą całkowicie odmienne za sprawą roguelike’owej struktury rozgrywki.

Gracz odkrywa kolejne rozdziały swoich losów, umieszczając elementy nieustannie rosnącej kolekcji kart – często prezentujących podejrzane czyny i zagadkowe przedmioty – w polach aktywności połączonych ze snami, badaniami, rozmową i nie tylko. Wyznawcy będą padać ofiarą manipulacji, a władze gubić trop, nim nieunikniona kostucha pokona gracza. Po śmierci nastąpi jednak kolejne życie wzbogacone o zasoby i badania z poprzedniego wcielenia, które zdecydują o przebiegu każdej kolejnej rozgrywki oferującej wiele możliwych zakończeń (zarówno „szczęśliwych”, jak i bardzo złych).

Cultist Simulator, debiutancka gra stworzona w Weather Factory, nowym studiu Kennedy’ego – założonym w 2017 r. wspólnie z deweloperką Lottie Bevan, znajomą z Failbetter Games – miała swój początek na platformie Kickstarter, osiągając docelową sumę 30 007 funtów w ciągu 12 godzin. Ostatecznie do końca kampanii zebrano 82 000 funtów. Ostatnio gra zdobyła nagrodę w kategorii Best Game Design podczas imprezy 2018 Emotional Game Awards i znajduje się na liście głównych kandydatów do nagrody na festiwalu Boston FIG w kategorii Innovation in Art and Narrative.

źródło: Weather Factory



Komentowanie dostę™pne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.