2008-07-23 09:31
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
36

DirectX 11 zaprezentowany

Obrazek DirectX 11 zaprezentowany

Microsoft na konferencji GameFest 2008 odbywającej się w Seattle zapowiedział oficjalnie nowe API DirectX 11. Według firmy jest to duży krok do przodu dla graczy i jednocześnie wzbogacenie obecnego DirectX 10 i 10.1 o nowe elementy. DX11 będzie kompatybilny w dół z DX10.1 i DX10, a więc będzie posiadał wszystkie elementy wymienionych API. Zostanie wydany tylko dla systemów Windows Vista i przyszłego Windows 7.
Kluczowe zmiany w nowym API to:
- Wprowadzenie Compute Shader (shader obliczeniowy) - pozwalający na wykorzystanie GPU jako serii procesorów równoległych do obliczeń nie związanych z grafiką czyli GPGPU
- Wsparcie dla sprzętowej teselacji - Efekt ten polega na podzieleniu figury geometrycznej zbudowanej z dużych trójkątów na mniejsze, a następnie na nałożeniu na to mapy normalnej (efekt displacement mapping) w celu uzyskania wyglądu wzbogaconego o nowe detale.
- Multi-threaded resource handling - wsparcie dla kart mulitGPU, czy też wielu kart graficznych łączonych w SLI/CF z poziomu API ma zapewnić dobrą skalowalność tego typu rozwiązań w każdej grze pisanej pod DX11.




Przykład działania teselatora

źródło: Kotaku.com



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.