Firmy nie są zainteresowane Windows 7

Wszystko wskazuje na to, że przygotowana przez Microsoft "pozytywna kampania" nowego systemu operacyjnego Windows 7, nie bardzo sprawdza się na rynku biznesowym, a więc jednym z najbardziej dochodowych gałęzi komputerowego świata. Jak wynika z badań firmy ScriptLogic Corp, przeprowadzonej na tysiącu losowo wybranych podmiotów gospodarczych, 60 procent z nich nawet nie myśli o przejściu na nowy system. Aż 39 procent badanych obawia się kłopotów z kompatybilnością ich peryferyjnego sprzętu komputerowego (skanery, drukarki, itp), które wciąż w większości pracują pod kontrolą systemu Windows XP. Spora część z nich tłumaczy się również kryzysem gospodarczym i związanych z nim oszczędności budżetowych. Większość z badanych nie przewiduje zakupu Windows 7 w roku 2010, co stawia Microsoft w dość trudnym położeniu. Przychylność "domowych" userów, którzy przyznali "siódemce" bardzo wysokie oceny, nie będzie w stanie przezwyciężyć trudnych czasów recesji. Tylko 5.4% firm wyraziło gotowość do zakupu nowego oprogramowania zaraz po premierze 7-ki, natomiast 34 procent zastanowi się do końca 2010 roku, nad ewentualnym zakupem tego OS-a.