Fora.pl – kolejne przejęcie Gadu-Gadu S.A.

Popularny serwis społecznościowy Fora.pl został przejęty przez Gadu-Gadu S.A. Na podstawie podpisanej dzisiaj umowy, twórcy serwisu będą go dalej rozwijać już w ramach zespołu Gadu-Gadu. Fora.pl to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, odwiedzany przez 1,5 mln użytkowników miesięcznie. To kolejne przejęcie dokonane przez spółkę Gadu-Gadu w tym roku.
Dzięki włączeniu Fora.pl do sieci Gadu-Gadu, łączny zasięg serwisów społecznościowych (Fora.pl + MojaGeneracja.pl) spod znaku GG docierać będzie do ponad 2,7 mln internautów miesięcznie, czyniąc z nich pod tym kątem drugi serwis tego typu w polskim Internecie.
Według najnowszego raportu Megapanel PBI/Gemius za kwiecień 2007 portal Fora.pl miał zasięg 10,62%. Ilość użytkowników w kwietniu 2007 wynosiła 1 501 427 osób, w tym samym okresie serwis wygenerował 96 151 213 odsłon.
Łączny zasięg serwisów MojaGeneracja.pl i Fora.pl wynosił w kwietniu 19,64%.
Serwis Fora.pl oferuje internautom zakładanie bezpłatnych forów na dowolny temat. Zaletą korzystania jest szybka i prosta obsługa – w kilka minut można założyć własne forum, dyskutować wśród setek tysięcy osób.
Serwis Fora.pl powstał w 2005 roku, założono w nim dotychczas ponad 335 tysięcy forów dyskusyjnych. Do serwisu dołączyło 4,9 mln użytkowników, udzielono niemal 67 mln wypowiedzi na różne tematy. Tematyka forów jest rozmaita i zależy tylko od pomysłowości internautów – w serwisie można dołączyć do list dyskusyjnych np. o Japonii, ale i o komputerach, filmach, muzyce itp. Idea działania serwisu jest zgodna z trendem Web 2.0, fora.pl oferują skuteczne narzędzia, całą zawartość uzupełniają sami internauci według własnych potrzeb i zainteresowań.
Dzięki połączeniu serwisu Fora.pl z Gadu-Gadu, użytkownicy forów otrzymają szereg nowych funkcjonalności, pożytecznych przy codziennym korzystaniu z serwisu.
Fora.pl to kolejne przejęcie Gadu-Gadu S.A. od czasu debiutu spółki na warszawskiej giełdzie. Od lutego Gadu-Gadu S.A. zostało właścicielem serwisów Nauka.pl, Nastolatek.pl, Angielski24.pl, serwisu Blip.pl. To nie koniec inwestycji, które są jednym z celów emisyjnych spółki Gadu-Gadu S.A.
- Celem przejęć jest realizowanie długofalowej strategii rozwoju spółki – mówi Krzysztof Szalwa z Zarządu Gadu-Gadu S.A. – W wyniku inwestycji w nowe przedsięwzięcia budujemy w ramach sieci Gadu-Gadu uzupełniające się, zintegrowane ze sobą usługi, które przede wszystkim dostarczać będą coraz więcej możliwości wielu milionom użytkowników.