Frostbite Engine - gotowy na DirectX 11

Frostbite Engine to silnik graficzny, który wykorzystywany będzie w grach z serii Battlefield.
Johan Anderson, główny architekt do spraw renderingu w DICE poinformował, że Frostbite Engine pisany był tak aby działał na platformach PC, Xbox360 i PS3. W wersji dla PC posiada w sobie ścieżkę renderującą dla DirectX 10 i 10.1. Przygotowano także port dla DirectX 11, który wykonano w 3 godziny. W wersji DX11 wykorzystano kompresję tekstur z HDR, shadery obliczeniowe oraz sprzętową teselację dla postaci i terenu.
Jako, że nie ma jeszcze sprzętu DirectX 11, kompiler DICE pozwala na skompilowanie kodu zarówno w DirectX 10 jak i 11.
Frostbite Engine zostanie wykorzystany w nadchodzących grach Battlefield: Bad Company 2 i Battlefield 1943. Możliwe, że gdy na rynku pojawią się karty z obsługą DirectX 11, to gry te dostaną odpowiednie wsparcie dla nowego API (patche).