Google najbardziej wartościową marką według Millward Brown

W najnowszym rankingu najbardziej wartościowych marek prowadzonym przez Millward Brown na pierwsze miejsce wskoczyło Google. Dotychczasowy lider tego rankingu, czyli Apple musi zadowolić się drugą pozycją. Obecnie wartość marki Google wyceniana jest na kwotę 158.8 miliardów dolarów, natomiast Apple – 147.9 miliardów dolarów. Miejsce na podium uzupełnia IBM z wynikiem 107.5 miliardów dolarów.
Na dalszych pozycjach znajdziemy Microsoft (4), AT&T (8) czy Amazon (10). Najpopularniejszy portal społecznościowy czyli Facebook w rankingu tym zajął dopiero 21 pozycję. Nie lepiej poradził sobie Samsung umiejscowiony na 29 pozycji, HP – 49 pozycję, eBay – 61, natomiast Intel – dopiero 86 lokata. W czołówce najbardziej dochodowych firm (top10) znajdziemy także sieć restauracji typu FastFood czyli McDonald (5) oraz Coca Cola (6).
Ranking ten powstał na bazie narzędzia o nazwie Optimor. Specjalna aplikacja zbiera dokładnie opinie klientów. Specjalny algorytm został oczywiście utajniony i stanowi „sekret” firmy. Dokładny ranking znajduje się tutaj.
