Głos Eidosu i NVIDII w sprawie AA w Batmanie
W ostatnich dniach portale obiegła notka o zmowie NVIDIA i Eidosu w kwestii blokowania funkcji Anti Aliasingu na kartach ATI w grze Batman Arkham Asylum, co skutkowalo znaczącym spadkiem wydajności. NVIDIA zarzucano nieuczciwą konkurencję, prakyki monopolistyczne oraz - przede wszystkim - oszukiwanie klientów.
A oto co do powiedzenia miał w tej sprawie Eidos:
"W przypadku wsparcia antialiasingu w Batmanie, NVIDIA stworzyła silnik AA na potrzeby Eidos - wcześniej AA w tej grze nie istniało. NVIDIA zdawała sobie sprawę, że tytuł będzie przebojem na rynku PC I zainwestowała dużo czasu oraz pieniędzy, by zapewnić ta funkcjonalność na swoim sprzęcie.
Podczas wymiany maili Eidos przyznał, ze prośba o współpracę deweloperską nad grą została także skierowana do firmy AMD, by mogły zostać przeprowadzone podobne do NVIDIA działania, natomiast została ona odrzucona."
I informacja od NVIDII:
"Jeśli idzie o Batmana NVIDIA grała czysto. Zarzuty AMD są bez pokrycia.
Mimo, że AMD miało dostęp do kodu Batmana na długo przed jego wydaniem, nie podjęto żadnych prac w celu optymalizacji. Silnik Unreal Engine 3 nie obsługuje AA więc musieliśmy od podstaw zapewnić tą funkcjonalność własnymi siłami. Wierzę, iż każdy rozumie, że NVIDIA nie może gwarantować działania swych usprawnień na sprzęcie konkurencji. To, że AMD zapewnia znikome poparcie deweloperskie podczas tworzenia gier, nie jest winą NVIDIA."