2017-03-17 12:04
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
0

Intel Extreme Masters 2017 w liczbach

Obrazek Intel Extreme Masters 2017 w liczbach

To było największe e-sportowe wydarzenie w historii! Intel Extreme Masters World Championship w Katowicach odwiedziło 173 000 fanów. Intel Extreme Masters, najbardziej zasłużony i najdłużej funkcjonujący globalny cykl profesjonalnych turniejów zwieńczył swój jedenasty sezon finałowym wydarzeniem w Katowicach. Najlepsi zawodnicy z całego świata, w tym mistrzowie Intel Extreme Masters Oakland 2016 i Intel Extreme Masters Gyeonggi 2016, rywalizowali w trzech grach na PC: Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends i StarCraft II o pulę nagród wynoszącą 650 000 dolarów. Coraz szersze grono globalnych partnerów emitujących rozgrywki z IEM online i w tradycyjnej telewizji pozwoliło kolejny raz w istotny sposób zwiększyć zasięg i liczbę odbiorców turnieju organizowanego przez ESL oraz pokazać widowisko e-sportowe przy wykorzystaniu najnowszych zdobyczy technologii.

Przez dwa weekendy imprezę odwiedziło 173 000 fanów, a w sieci rozgrywki oglądało 46 000 000 osób. W porównaniu do ubiegłego roku jest to wzrost o 35%. Intel Extreme Masters World Championship Katowice 2017 było transmitowane przez 70 partnerów w 19 różnych językach. Transmisje na żywo, filmy z najciekawszymi akcjami i dodatkowe materiały na Twitterze i Facebooku dotarły do 55 milionów fanów, bijąc ubiegłoroczny rekord.

Współpraca SLIVER.tv i WonderWorld VR z Intel i ESL pozwoliła fanom z całego świata śledzić wydarzenia z perspektywy pierwszej osoby dzięki technologii VR. Oglądający mogli zobaczyć zarówno to, co działo się w arenie, jak i w grze. Transmisję VR w najlepszym momencie oglądało o 200% użytkowników więcej niż stream z Intel Extreme Masters Oakland w technologii VR. Widownia VR liczyła 340 000 unikalnych użytkowników.

Na IEM Expo odbyły się cztery dodatkowe turnieje. W Intel Challenge Katowice 2017 rywalizowały najlepsze kobiece drużyny CS:GO. Czołowe zespoły Heroes of the Storm z Europy i Ameryki Północnej walczyły o mistrzostwo Western Clash. Z kolei zespoły CROSSFIRE grały w turnieju CROSSFIRE IEM Expo Invitational. Rozegrano także decydujące mecze Pucharu Polski Cybersport w CS:GO i League of Legends.

W katowickim Spodku odwiedzający mogli przekonać się jak technologia Intela wpływa na rozwój gamingu. Na IEM Expo prezentowane były najwydajniejsze komputery gamingowe z procesorami Intel Core 7. generacji, a publiczność toczyła pojedynki w wirtualnym środowisku podczas Intel VR Games Festiwal. Można było również obejrzeć i przetestować Project Alloy firmy Intel oraz zobaczyć transmisję z IEM Katowice przygotowaną przez SLIVER.tv.

Przez dwa weekendy wyłoniono nowych mistrzów:

• League of Legends: po mistrzowski tytuł sięgnęli zawodnicy Flash Wolves, którzy w wielkim finale pokonali G2 Esports.
• Counter-Strike: Global Offensive: po zaciętym boju Astralis wygrało z FaZe Clan, zajmując tym samym pierwsze miejsce.
• StarCraft II: Jun „TY” Tae Yang został nowym mistrzem po tym, jak w wielkim finale pokonał Kima „Statsa” Dae’a Yeoba.
• Intel Challenge Katowice 2017: współpraca Intel, ESL i AnyKey zaowocowała kolejną edycją e-sportowej rywalizacji kobiet. Najlepszym żeńskim składem CS:GO okazał się ten grający pod banderą Team Secret. Zawodniczki w wielkim finale pokonały Team Dignitas.
• Heroes of the Storm Global Championship Western Clash 2017: Team Dignitas okazał się najlepszy spośród wszystkich rywalizujących w HGC Western Clash.
• CROSSFIRE IEM Expo Invitational: chińska drużyna SuperValiant Gaming pokonała wszystkie europejskie zespoły i zajęła pierwsze miejsce.
• Puchar Polski Cybersport: w zmaganiach LoL-a najlepsi okazali się podopieczni Pompa Team, a w turnieju CS:GO triumfowali gracze PRIDE.

Intel Extreme Masters 2017 w liczbach

Źródło: Informacja prasowa Intel



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelników serwisu IN4.pl.