Intel Sponsorzy Jutra - ruszyła globalna kampania reklamowa

Wczoraj, 11 maja w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Wielkiej Brytanii ruszyła wielka kampania reklamowa koncernu Intel. W ciągu następnego miesiąca kampania zostanie rozszerzona na ponad dwadzieścia krajów, aby w trzecim kwartale roku ostatecznie dotrzeć do Brazylii i Japonii. Akcja ma uzmysłowić światu, że za gigantycznymi postępami ery cyfrowej stoi krzem — kluczowy składnik mikroprocesorów — a jego przeważająca większość pochodzi z fabryk Intela. Do najbardziej wyrazistych środków przekazu, należą chyba filmy: Oops i Rock Star, w których zagrali miedzy innymi pracownicy "niebieskiej" firmy. Jest to największa akcja marketingowa Intela od czasu Multiply, kampanii z września 2006 roku, która wspierała wówczas nowy procesor Intel Core 2 Duo. Kampania Sponsorzy Jutra ma trwać od 3 do 5 lat i została przygotowana przez agencję Venables Bell & Partners z San Francisco. (Dalej) ...
„Gwiazda rocka” to również podstawa reklamowego filmu, który będzie pokazywany w telewizji i w Internecie. W filmie tym w inżynierów wcielają się aktorzy, co jest częstą praktyką w kampaniach marketingowych o nieco ekscentrycznym, humorystycznym charakterze. Biografię każdego inżyniera sportretowanego w reklamach można znaleźć na stronie internetowej kampanii, www.sponsorsoftomorrow.com Pracownicy mogą być częścią przyszłych elementów kampanii.
„Kilku inżynierów, których przedstawiamy w reklamach, uznało, że aktorstwo wykracza poza ich strefę komfortu — powiedziała Sandra Lopez, dyrektor ds. globalnego marketingu konsumenckiego w firmie Intel. — Szanujemy ich decyzję i zdajemy sobie sprawę, że wolą zdobywać patenty niż nagrody CLIO. (CLIO to doroczny międzynarodowy konkurs branży reklamowej).”
Akcja kolejnego filmu, zatytułowanego „Ups”, rozgrywa się podczas kongresu technologicznego, na którym Intel ma zaprezentować nowy mikroprocesor przed wypełnionym po brzegi audytorium. Na chwilę przed pokazem pracownicy Intela i reporterzy rozpaczliwie usiłują znaleźć malutki chip na podłodze. Puenta: „Nasze wielkie idee nie przypominają Waszych wielkich idei”.
„Czysty pokój” to reklama prasowa, która przedstawia uroczą małą dziewczynkę cieszącą się z porządku w swojej sypialni, podczas gdy po prawej stronie widnieje zdjęcie techników fabrycznych ubranych w specjalne kombinezony nazywane „bunny suits”. Przyczyniają się one do tego, że pomieszczenia produkcyjne Intela są 10000 razy czystsze od szpitalnych sal operacyjnych, co ogranicza prawdopodobieństwo, że cząsteczki zawieszone w powietrzu uszkodzą układy scalone.