2007-11-14 15:14
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
13

Jak Crysis, to z nowymi sterownikami ForceWare Beta ...

Obrazek Jak Crysis, to z nowymi sterownikami ForceWare Beta ...

NVIDIA udostępniła nową wersję sterownika przeznaczonego dla kart graficznych z rodziny GeForce. Sterownik ForceWare Release 169.09 BETA (LINK) powinien być używany w trakcie testowania najbardziej oczekiwanej gry roku, jaką jest Crysis. Oczekuje się, iż tryb SLI zapewni około 40-50 procent wzrostu wydajności w porównaniu z systemami z jedną kartą graficzną. Dodatkowo, Crytek w następnym tygodniu wyda specjalny patch, który jeszcze bardziej poprawi wydajność technologii SLI. Nowa wersja sterownika wprowadza również:
- Poprawę błędu związanego z odbiciem w wodzie
- Dodanie Panelu Kontrolnego ze wsparciem dla filtrowania anizotropowego w grze Crysis
- Podniesienie wydajności trybu SLI w stosunku do pojedynczego procesora graficznego. W rozwinięciu newsa zamieszczamy kilka danych odnośnie wydajności uzyskanych przy użyciu wbudowanego programu testującego (Dalej) ...





DirectX 10.1
DirectX 10.1 jest niewielkim rozszerzeniem DirectX10. Zamienia kilka opcjonalnych cech DirectX 10 w cechy obligatoryjne. Żaden wydawca nie planuje wydania programów wyłącznie dla standardu DirectX10.1. Zachęcamy do skontaktowania się z wydawcami w celu potwierdzenia tych wniosków.

Sytuację taką dobrze skomentował pan Cevat Yerli z Crytek’a mówiąc, że: “Jesteśmy dumni, iż jako pierwsi wykorzystujemy każdą ważną nową technologię, która polepszy nasze gry, jednak gdy przyjrzeliśmy się DirectX10.1 uznaliśmy, iż nie oferuje nic ważnego i nie ma potrzeby czynić go wymaganym. Dlatego też nie mamy żadnych planów wykorzystywania go w przyszłości.”

Oświetlenie globalne nie jest cechą DX10.1.
W chwili obecnej jest wiele sposób zaimplementowania oświetlenia globalnego w grach, np.:
- Crysis wykorzystuje dynamiczne mapy otoczenia
- Half-Life 2 wykorzystuje sześciany
- Wiele nowych gier wykorzystuje zamknięcie otoczenia, jako część obliczeń oświetlenia.
To jest program testujący oświetlenie globalne w czasie rzeczywistym o nazwie LightMark 2007, można go pobrać ze strony http://dee.cz/lightsmark/.

Microsoft rozwiewa obawy związane z DX10.1 : LINK

źródło: Info Prasowe / nVidia



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.