Lenovo otwiera fabrykę w Polsce

Firma Lenovo poinformowała dziś o planach otwarcia w Polsce zakładu produkcyjnego i centrum realizacji zamówień w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Nowa fabryka pozwoli odpowiedzieć na zapotrzebowanie klientów z obszaru Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki a jej działanie będzie obejmowało montaż i konfigurowanie produktów, usługi dystrybucyjne i logistyczne oraz usługi o wartości dodanej. Nowa fabryka Lenovo w Polsce o powierzchni 30 000 metrów kwadratowych będzie usytuowana w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej na Dolnym Śląsku i rozpocznie działalność we wrześniu 2008 roku. Fabryka będzie początkowo produkować rocznie ponad 2 miliony komputerów stacjonarnych. Całkowita wartość inwestycji jest szacowana na ponad 20 milionów USD i obejmuje koszty budowy, zaopatrzenia, wynagrodzeń, podatków oraz dodatkowych wkładów w lokalną, regionalną i narodową gospodarkę. Planowany poziom zatrudnienia w nowym zakładzie, w momencie jego pełnej działalności, będzie wynosił około 1000 osób. (Dalej) ...
Dzięki nowej fabryce w Polsce – piątemu nowemu zakładowi i centrum realizacji zamówień, które Lenovo zapowiedziało w tym roku, firma jest już obecna na czterech kontynentach i będzie posiadała fabryki łącznie w pięciu krajach. Cztery fabryki zapowiedziane przez Lenovo w 2007 r. będą usytuowane w: Chinach (Szanghaju), Indiach (Baddi), Meksyk (Monterrey) oraz Polsce (Legnica SSE), natomiast centrum realizacji zamówień mieści się w USA (Północna Karolina).
Odpowiadając na zapotrzebowanie na produkty Lenovo na kluczowych rynkach, firma będzie kontynuować politykę ograniczania kosztów poprzez skracanie czasu dostaw oraz dostarczanie klientom w Europie wartości dodanej, której potrzebują.
„Wybór Polski na europejską lokalizację dla naszego zakładu produkcyjnego,
w połączeniu z naszymi najlepszymi procesami produkcyjnymi, jest znaczącym krokiem naprzód w zaakcentowaniu obecności Lenovo w Europie i wdrażaniu naszej strategii rozwoju na tym rynku” - powiedział Milko van Duijl, Prezes Lenovo EMEA
i Wiceprezes Lenovo Group. „W rozwinięciu nowoczesnego zakładu w Europie mającego zapewniać najlepszą obsługę klienta, Lenovo wdraża strategię poszukiwania zasobów na całym świecie - „worldsourcing”, która pozwala firmie zatrudniać najbardziej utalentowanych, lokalnych pracowników oraz międzynarodową kadrę zarządzającą”.