2012-01-21 15:10
Autor: Krzysztof Kocurek (nickey)
19

Media kontra internauci czyli akcja Czarny Marzec

Obrazek Media kontra internauci czyli akcja Czarny Marzec

Wczorajsze zamknięcie witryny MegaUpload wywołało ostre zamieszkanie w cyberprzestrzenii. Grupa hackerska o nazwie Anonymous natychmiast zaatakowało największe wytwórnie muzyczne, filmowe, a także organizacje związane z antypiracką działalnością, między innymi: justice.gov, mpaa.org, universalmusic.com, RIAA.org, FBI.gov, HADOPI.fr, anti-piracy.be, whitehouse.gov, bmi.com, wmg.com.

Spór pomiędzy internautami a organizacjami SOPA/PIPA zaostrzył się tak bardzo, że nawet na stronach typu demotywatory.pl/kwejk.pl itp. umieszczone są zdjęcia wyrażające niezadowolenie z obecnej sytuacji.


Jeden z przeciwników antypirackiej ustawy (która ograniczy swobodę w internecie) nawołuje do całkowitego bojkotu mediów. Akcja ta ma nazwę „Czarny Marzec” . Bojkot ten ma na celu by w okresie od 1 marca do 31 marca 2012 użytkownicy nie kupowali chociażby jednego albumu/piosenki/filmu. Nie odwiedzali kin, nie nabywali też w sposób nielegalny filmów/gier/muzyki, a także nie kupowali kolorowych gazet.

W mocnym podsumowaniu możemy wyczytać, że „Nie pozwolimy (tj. zwolennicy wolności internetu) by Media lobbowały za legalizacją cenzury w internecie.”

Marzec jest też dość kluczowym miesiącem roku, gdyż z jego końcem zaczyna się kolejny kwartał (tj. Q2). Protest ten ma spowodować, że powstała w dochodach dziura zmusi globalne media do zmiany poglądów.

Media kontra internauci czyli akcja Czarny Marzec

Media kontra internauci czyli akcja Czarny Marzec



Powstała nawet specjalna piosenka wyrażająca smutek z powodu zamknięcia MegaUpload:

źródło: TechPowerUp,CNET



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.