2012-05-22 19:57
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
12

NVIDIA - nowy sterownik GeForce 301.42 WHQL

Obrazek NVIDIA - nowy sterownik GeForce 301.42 WHQL

NVIDIA przedstawiła dziś najnowszą wersję sterownika dla swoich kart i układów graficznych serii GeForce 6, 7, 8, 9, 100, 200, 300, 400, 500 i 600, wliczając w to najnowsze akceleratory GeForce GTX 690 oraz GTX 670. W oprogramowaniu GeForce 301.42 WHQL zawarto takie aplikacje, jak PhysX System Software w wersji v9.12.0213 i HD Audio v1.3.16.0. Producent z Santa Clara obiecuje nam spore przyspieszenie w grach (szczególnie w konfiguracjach SLI), między innymi w takich tytułach, jak The Elder Scrolls V: Skyrim, StarCraft II, Civilization V czy Dragon Age 2 (szczegóły w rozwinięciu newsa). Sterownik możecie pobrać STĄD.



Nowości w sterownikach z serii R300:
Obsługa nowego układu GPU:
GeForce GTX 690
GeForce GTX 680
GeForce GTX 670
Układy GPU z serii GeForce GT 600

Wzrost wydajności - W porównaniu do posiadających certyfikat WHQL sterowników GeForce 296.10 zwiększa wydajność układów GPU z serii GeForce 400 i 500 w szeregu gier PC. Wyniki będą zmieniać się w zależności od wykorzystywanego przez Ciebie procesora graficznego i konfiguracji systemu:

GeForce GTX 570/580:
Do 23% w Just Cause 2 z SLI
Do 21% w The Elder Scrolls V: Skyrim
Do 17% w StarCraft II z SLI
Do 14% w Far Cry 2 z SLI
Do 9% w Bulletstorm
Do 7% w Civilization V
Do 6% w Deus Ex: Human Revolution z SLI
Do 6% w grze Dragon Age 2 z SLI
Do 5% w Metro 2033 z SLI
Do 5% w Total War: Shogun 2

GeForce GTX 560/560 Ti:
Do 20% w The Elder Scrolls V: Skyrim
Do 15% w Just Cause 2 z SLI
Do 13% w Far Cry 2 z SLI
Do 12% w Bulletstorm
Do 11% w Civilization V
Do 10% w StarCraft II z SLI
Do 19% w Batman: Arkham City
Do 4% w Deus Ex: Human Revolution z SLI
Do 4% w grze Dragon Age 2 z SLI
Do 4% w Metro 2033 z SLI
Do 4% w Total War: Shogun 2

Technologia NVIDIA FXAA - oparta na shaderach technologia wygładzania krawędzi dostępna z poziomu Panelu Sterowania NVIDIA, zapewniająca ultraszybki antyaliasing w setkach gier PC. FXAA zapewnia podobną jakość co MSAA 4x jest jednak nawet do 60% szybszy, udostępniając znacznie wyższą wydajność w grach. Technologia FXAA wspierana jest przez wszystkie układy GPU GeForce z serii 8 i późniejsze. Uwaga: Funkcja ta jest wyłączona w grach posiadających wbudowaną obsługę FXAA.

NVIDIA Adaptive Vertical Sync - dynamicznie włącza synchronizację pionową w zależności od bieżącej częstotliwości generowania klatek, gwarantując w rezultacie superpłynną rozgrywkę. Technologia Adaptive VSync wspierana jest przez wszystkie układy GPU GeForce z serii 8 i późniejsze.

NVIDIA Frame Rate Target - dynamicznie dostosowuje częstotliwość generowania klatek do ustawień użytkownika. Obsługa tej funkcji dostępna jest poprzez korzystające z pakietu NVAPI aplikacje firm trzecich.

Technologia NVIDIA Surround – dodano następujące, nowe możliwości w zakresie technologii Surround.

Dodaj czwarty, pomocniczy wyświetlacz i wykorzystując układ z serii GeForce GTX 600 używaj poczty email, Sieci oraz innych aplikacji podczas gry.
Maksymalizuje okno aplikacji podczas pracy w trybie Surround, wyświetlając je na pojedynczym fizycznym wyświetlaczu (włączone domyślnie).
Ogranicza wyświetlanie paska zadań Windows do obszaru środkowego wyświetlacza (włączone domyślnie).
Udostępnia funkcję bezel peeking – funkcjonalność dającą użytkownikom możliwość tymczasowego "rzutu oka" poza ramki monitora za pomocą klawiszy skrótu (Ctrl + Alt + B). Funkcję tą zaprojektowano z myślą o współpracy z dostosowanymi do ramek rozdzielczościami.
Dodawaj i usuwaj rozdzielczości z listy rozdzielczości trybu Surround (jedynie te wybrane będą dostępne dla aplikacji).
Pełna akceleracja środkowego wyświetlacza w trybach korzystających z pojedynczego wyświetlacza panoramicznego (środkowy wyświetlacz musi być podłączony do głównego układu GPU).

Technologia NVIDIA SLI - dodaje lub aktualizuje następujące profile SLI:
Alan Wake
Call of Juarez: The Cartel
Counter-Strike: Global Offensive
Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link
Left 4 Dead
Orcs Must Die!
Portal 2
Resident Evil: Operation Raccoon City
Risen 2: Dark Waters
The Darkness II
Battlefield: Bad Company 2
Crusader Kings II
Max Payne 3
Sniper Elite V2
Street Fighter X Tekken

NVIDIA 3D Vision – dodano lub zaktualizowano następujące profile 3D Vision:
All Zombies Must Die! – ocena dostateczna
Ghosts 'n Goblins Online – ocena dobra
Oil Rush – 3D Vision Ready
Postal III – ocena dobra
Rayman Origins – ocena dobra
SevenCore – ocena dostateczna
Stacking – ocena dobra
Unigine Heaven Benchmark v3.0 – 3D Vision Ready
Wargame: European Escalation – ocena dobra
Warp – ocena dobra
Wings of Prey – ocena dostateczna
Krater – ocena niedostateczna
Adam’s Venture Episode 1- ocena niedostateczna
Blacklight: Retribution – ocena niedostateczna
The Darkness II – aktualizacja zalecanych ustawień w grze
Depth Hunter – zaktualizowany profil
Dirt: Showdown – ocena dobra
Passion Leads Army Benchmark – 3D Vision Ready
Resident Evil: Operating Raccoon City – ocena dostateczna
rFactor 2 – ocena zmieniona na 3D Vision Ready
Trackmania 2: Canyon – ocena dostateczna
Unigine 3.0 Heaven Benchmark – zaktualizowano profil
World of Tanks – ocena zmieniona na doskonałą.

Pozostałe informacje
Instaluje oprogramowanie systemowe PhysX w wersji 9.12.0213.
Instaluje sterownik HD Audio w wersji 1.3.16.0.
Obsługa OpenGL 4.2
Dodana obsługa DisplayPort 1.2 dla układu GeForce GTX 600 Series.
Wspiera obsługę wielu języków i interfejsów programowania aplikacji (API) do obliczeń na GPU: CUDA C, CUDA C++, CUDA Fortran, OpenCL, DirectCompute i Microsoft C++ AMP.
Obsługa pojedynczego GPU oraz technologii NVIDIA SLI w DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11 i OpenGL, w tym technologii 3-way SLI, Quad SLI oraz SLI na posiadających certyfikat SLI płytach głównych Intel i AMD.

źródło: TechPowerUP



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.