2010-10-18 18:09
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
9

NVIDIA GeForce 260.89 WHQL

Obrazek NVIDIA GeForce 260.89 WHQL

Posiadacze kart graficznych GeForce, doczekali się nowej wersji sterowników. Paczka NVIDIA GeForce 260.89 WHQL przynosi spore korzyści w poprawie wydajności w grach, ale głównie posiadaczom akceleratorów Fermi - GTX 480/470/460 oraz posiadaczom monitorów 3D Ready, korzystających z profili 3D Vision i technologii multicard SLI. Nowy sterownik możecie pobrać na Stronie Domowej nVidii, po wybraniu swojego systemu operacyjnego. W rozwinięciu newsa możecie zobaczyć zmiany dla poszczególnych "działów", a jest tego naprawdę sporo...

Nowości w wersji 260.89

Obsługa nowego układu GPU
* Dodana obsługa nowo wprowadzonego układu GPU GeForce GT 430.

Wydajność
Wzrost wydajności dla układów GPU GeForce z serii GTX 400 w szeregu gier PC w porównaniu do sterowników WHQL w wersji 259.96. Poniżej zamieszczono przykłady niektórych spośród najbardziej znaczących wzrostów wydajności zaobserwowanych w Windows 7. Twoje rezultaty będą się różnić w zależności od wykorzystywanego przez Ciebie układu GPU i konfiguracji systemu:
GeForce GTX 480:
+ Do 10% w StarCraft II (2560x1600 4xAA/16xAF Ultra)
+ Do 14% w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci (1920x1200 4xAA/16xAF)
+ Do 16% w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci (SLI – 2560x1600 4xAA/16xAF)
+ Do 6% w Aliens vs. Predator (SLI – 1920x1200 bez AA – włączona teselacja)

GeForce GTX 460:
+ Do 19% w StarCraft II (SLI – 1920x1200 4xAA/16xAF Ultra)
+ Do 15% w Battlefield Bad Company 2 (SLI – 2560x1600 4xAA/16xAF)
+ Do 12% w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci (2560x1600 bez AA)
+ Do 9% w Aliens vs. Predator (1680x1050 4xAA/16xAF – włączona teselacja)
+ Do 7% w Metro 2033 (1680x1050 bez AA – włączona teselacja)
+ Do 11% w Dirt 2 (SLI – 2560x1600 4xAA/16xAF)
+ Do 12% w Crysis: Warhead (SLI – 1920x1200 4xAA/16xAF tryb Gamer)
+ Do 13% w Far Cry 2 (2560x1600 4xAA/16xAF)
+ Do 12% w H.A.W.X (SLI – 1920x1200 4xAA/16xAF SSAO bardzo wysoka jakość)
+ Do 5% w Just Cause 2 (1920x1200 4xAA/16xAF)
+ Do 22% w Riddick: Assault on Dark Athena (1920x1200 bez AA)
+ Do 5% w 3DMark Vantage (w trybie Extreme)

Blu-ray 3D
Wprowadzona możliwość odtwarzania płyt Blu-ray 3D po podłączeniu układu GPU do telewizora 3D z interfejsem HDMI 1.4. Do odtwarzania wymagana jest kompatybilna aplikacja odtwarzająca firm CyberLink, ArcSoft, Roxio lub Corel. W celu uzyskania dodatkowych informacji, odwiedź witrynę NVIDIA Blu-ray 3D.

Dźwięk HD
Dodana obsługa bezstratnych formatów dźwięku przestrzennego DTS-HD Master Audio i Dolby TrueHD z przesyłaniem w trybie bitstream* dla kompatybilnych filmów Blu-ray przez układy GPU GeForce GTX 460.
* Dodana obsługa 24-bitowego, wielokanałowego dźwięku high definition o częstotliwości próbkowania 96 i 192 KHz dla kompatybilnych filmów Blu-ray przez układy GPU GeForce z serii GTX 400 oraz modele GT 240, GT 220 i 210*.
* Aktualizacja sterownika HD Audio do wersji 1.1.9.0.

*Uwaga: aby móc korzystać z wymienionych nowych funkcji, może być wymagane dokonanie aktualizacji programu do odtwarzania filmów Blu-ray; w celu uzyskania szczegółowych informacji, prosimy o skontaktowanie się z producentami wykorzystywanego oprogramowania. Funkcje te są obsługiwane wyłącznie w Windows 7.

Instalacja
Nowy instalator sterownika z rozszerzonym interfejsem użytkownika oraz nowymi opcjami instalacji ekspresowej oraz własnej.

- Ekspresowa – szybka instalacja po pojedynczym kliknięciu myszą
- Własna – instalacja dostosowana do własnych oczekiwań
+ Opcja przeprowadzenia „czystej” instalacji (przed zainstalowaniem nowego sterownika z systemu usuwane są stare wersje).
+ Opcja wyboru komponentów sterownika (np. PhysX czy 3D Vision), które mają zostać zainstalowane.
- Skrócenie czasu instalacji dla komputerów wyposażonych w kilka układów GPU.

NVIDIA Surround
Uaktualniony kreator konfiguracji NVIDIA Surround
- Po przeprowadzeniu pierwszej konfiguracji, kreator pozwala użytkownikom na przeskoczenie do jej dowolnego etapu.
- Poprawione schematy połączeń z urządzeniami wyświetlającymi oraz podpowiedzi.
- Poprawiony interfejs użytkownika obsługujący konfigurację i aranżację wyświetlaczy.
- Udoskonalona obsługa modułu korekcji obramowania wyświetlaczy.
- Dodana strona pomocy mająca na celu wskazanie które rozdzielczości w grach należy wybierać (np. jak wybrać rozdzielczości uwzględniające korekcję obramowania wyświetlaczy)
- Opcja umożliwiająca oddelegowanie dodatkowego układu GPU do obsługi PhysX lub dodatkowego wyświetlacza.
- Umożliwia wybór pionowej lub poziomej konfiguracji wyświetlacza bezpośrednio z poziomu kreatora konfiguracji.
* Uaktualniona lista gier kompatybilnych z 3D Vision Surround i NVIDIA Surround. W celu zapoznania się z pełną listą obsługiwanych gier, prosimy o odwiedzenie strony 3D Vision Surround.

NVIDIA 3D Vision
Poczynając od sterowników z serii 260 proces instalacji dla 3D Vision uległ zmianie. Aby uzyskać więcej informacji na temat wprowadzonych zmian, prosimy o zapoznanie się z tym artykułem w bazie wiedzy.
* Dodana obsługa przesyłania strumieniowego NVIDIA 3D Vision przez przeglądarki internetowe Firefox 4 i Google Chrome.
* Dodana obsługa formatu zdjęć Sony 3D Sweep Panorama – wsparcie dla niego zostało dodane do programu NVIDIA 3D Photo Viewer (do cyfrowych aparatów fotograficznych Sony, które pozwalają na wykonywanie zdjęć w formacie 3D Sweep Panorama, zaliczają się modele NEX-5/NEX-3, Alpha a560/a580 oraz Cyber-shot DSC-WX5/DSC-TX9/DSC-T99).
* Dodana obsługa nowych wyświetlaczy 3D Vision LCD typu desktop: BenQ X2410 i NEC F23W2A
* Dodana obsługa nowych projektorów 3D Vision: Sanyo PDG-DWL2500 i ViewSonic PJD6251
* Dodano następujące profile 3D Vision dla gier:
- Arcania: Gothic 4
- Fallout: New Vegas
- FIFA 11
- Formula 1 Racing
- Final Fantasy XIV Benchmark
- Guild Wars 2
- Kane & Lynch 2 – Dog Days
- Lead and Gold
- Lego Harry Potter
- Live For Speed
- Lost Planet 2
- Moonbase Alpha
Serious Sam HD – The Second Encounter
Shrek Forever After
Singularity
Virtua Tennis 2009
Virtua Tennis 3
* Zaktualizowano następujące profile 3D Vision dla gier:
Drakensang: The Dark Eye – aktualizacja komunikatu na temat kompatybilności, wyświetlanego po uruchomieniu gry
Mafia II – zaktualizowano profil przydzielając ocenę „3D Vision-Ready”
StarCraft II – poprawiono profil umożliwiając poprawne rozpoznanie nazwy pliku wykonywalnego detalicznej wersji gry oraz przydzielenie oceny klasyfikacji 3D Vision: „Good” (dobra)
Super Commander – poprawiono wyświetlanie elementów wyświetlacza HUD
TRINE – nowe poprawki profilu, które umożliwiają grze uzyskanie oceny „3D Vision-Ready” po zastosowaniu poprawki TRINE 1.08, dostępnej w systemie dystrybucji Steam.

NVIDIA SLI
Dodano lub rozszerzono profile SLI dla następujących gier PC:
- City of Heroes: Going Rogue
- Alien Swarm
- Dead Rising 2
- Front Mission Evolved
- Kane and Lynch 2: Dog Days
- LEGO: Harry Potter

Inne usprawnienia
* Dodana obsługa OpenGL 4.1 dla układów GPU z serii GeForce 400.
* Aktualizacja Oprogramowania systemowego PhysX do wersji 9.10.0514.
* Poprawa kompatybilności dla starszych gier PC (DirectX 7 do DirectX 9) uruchamianych w systemie Windows 7 (przykłady: Gothic, Gothic II, Falcon 4.0: Allied Force, Links 2003, Independence War II – Edge of Chaos oraz X2: Wolverine's Revenge).
* Dodane sterowanie metodą przenieś-i-upuść dla aranżacji wyświetlaczy na stronie „Konfigurowanie wielu monitorów”.
* Zawiera liczne poprawki błędów. Prosimy o zapoznanie się z dołączoną do sterownika i dostępną w odpowiedniej zakładce dokumentacją, w celu uzyskania informacji na temat głównych poprawek błędów w tej wersji.

Dodatkowe informacje
* Obsługa nowych akcelerowanych przez GPU funkcji w Adobe CS5.
* Obsługa akcelerowanego przez GPU odtwarzania wideo w formacie Adobe Flash 10.1, zapewniająca płynniejsze odtwarzanie zasobów wideo HD w Internecie. Więcej informacji dostępnych jest tutaj.
* Dodane wsparcie dla nowej wersji oprogramowania firmy MotionDSP służącego do poprawiania jakości wideo – vReveal – która to wersja wprowadza obsługę wyjściowej jakości HD. Klienci NVIDIA mogą pobrać stąd bezpłatną wersję programu vReveal, umożliwiającą generowanie materiału wynikowego w formacie SD.
* Dodana obsługa DirectCompute w Windows 7 dla wszystkich układów GPU z serii GeForce 8 i późniejszych.
* Dodana obsługa OpenCL 1.0 (Open Computing Language) dla wszystkich układów GPU z serii GeForce 8 i późniejszych.
* Obsługa OpenGL 3.3 dla wszystkich układów GPU z serii GeForce 8 i późniejszych.
* Obsługa pojedynczego GPU oraz technologii NVIDIA SLI w DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11 i OpenGL, włączając technologie 3-way SLI, Quad SLI oraz SLI, na płytach głównych z chipsetem Intel X58 posiadających certyfikat SLI.
* Wsparcie dla podkręcania procesora graficznego i monitorowania temperatury pracy po zainstalowaniu oprogramowania NVIDIA System Tools.

źródło: TechPowerUp



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.