2018-03-19 21:45
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
0

NVIDIA RTX - rendering w czasie rzeczywistym

Obrazek NVIDIA RTX - rendering w czasie rzeczywistym

Firma NVIDIA zaprezentowała dziś technikę raytracingu NVIDIA RTX przeznaczoną dla twórców treści oraz deweloperów gier, która pozwala uzyskać kinową jakość renderingu w czasie rzeczywistym. NVIDIA RTX to efekt 10 lat pracy nad algorytmami grafiki komputerowej i architekturami procesorów graficznych. To wysoce skalowalna technika raytracingu działająca na kartach graficznych opartych na architekturze NVIDIA Volta. Nowe rozwiązanie obsługuje procesy raytracingu przez wiele różnych interfejsów. NVIDIA ściśle współpracowała z firmą Microsoft, aby umożliwić pełną obsługę techniki RTX w aplikacjach wykorzystujących nowy interfejs API DirectX Raytracing (DXR) tej firmy. Raytracing jest od dawna uważany za technikę, która nieporównywalnie lepiej odwzorowuje oświetlenie, odbicia oraz cienie, zapewniając poziom realizmu znacznie wykraczający poza to, co można osiągnąć przy użyciu tradycyjnych technik renderowania.



Raytracing w czasie rzeczywistym zastępuje większość technik obliczeniowych, które odtwarzają zachowanie światła w czasie rzeczywistym w ramach tradycyjnego potoku renderowania, pozwalając uzyskać obrazy, które bardziej przypominają rzeczywistość.

Technika raytracingu jest od lat stosowana w branży filmowej do tworzenia renderowanych, realistycznych światów w filmach. Jednak do tej pory była ona zbyt wymagająca obliczeniowo, by można było ją stosować w grach, wymagających zwykle wysokiej płynności oraz szybkiej reakcji na sygnały sterowania. Technika NVIDIA RTX pokonuje te ograniczenia.

Firma NVIDIA ogłosiła również, że pakiet SDK NVIDIA GameWorks™ zostanie uzupełniony o moduł denoisera raytracingu, który pozwoli twórcom gier wykorzystać nowe możliwości w praktyce. Ten zestaw narzędzi i zasobów dla programistów znacząco zwiększy realizm i skróci cykle produkcyjne tytułów opracowanych przy użyciu nowych interfejsów API Microsoft DXR i NVIDIA RTX.

Nowa wersja pakietu SDK, która będzie obsługiwać architekturę Volta oraz kolejne architektury procesorów graficznych, pozwoli na stosowanie cieni, błyszczących odbić oraz globalnej iluminacji w technice raytracingu.

Dzięki temu twórcy oprogramowania będą mogli tworzyć realistyczne, wysokiej jakości odbicia, które wiernie oddają otaczającą scenę i odwzorowują fizykę światła i cieni. Udostępnienie tych możliwości na standardowej w branży platformie, takiej jak Microsoft DXR, oznacza że każdy twórca gier na PC będzie miał dostęp do POZIOMU realizmu, jakiego dotychczas jeszcze nie osiągnięto.





NVIDIA RTX - rendering w czasie rzeczywistym

NVIDIA RTX - rendering w czasie rzeczywistym

NVIDIA RTX - rendering w czasie rzeczywistym

źródło: Info Prasowe / NVIDIA



Komentowanie dostę™pne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.