NVIDIA uwalnia gry komputerowe za pomocą Projektu SHIELD

Firma NVIDIA zaprezentowała dziś Projekt SHIELD, czyli przenośne urządzenie do gier obsługujące otwarte platformy oprogramowania, przeznaczone dla nowoczesnych graczy, którzy chcą grać na własnych zasadach – gdziekolwiek się znajdują. Urządzenie powstało zgodnie z filozofią, że środowisko do gier powinno być otwarte i elastyczne. To dlatego Projekt SHIELD bezproblemowo obsługuje zarówno gry przeznaczone dla systemu Android jak i komputerów PC. Ponieważ jest to urządzenie oparte na systemie Android, ma ono dostęp do wszystkich gier dostępnych w sklepie Google Play. Ponadto może funkcjonować jako bezprzewodowy kontroler i odbiornik gier strumieniowanych z komputera PC wyposażonego w procesory graficzne GeForce GTX, umożliwiając granie w tytuły z biblioteki sklepu Steam w dowolnym miejscu w domu. (Dalej)...
Projekt SHIELD łączy w konsolowym kontrolerze wysoką wydajność obliczeniową układu NVIDIA Tegra 4, szybką technologię łączności bezprzewodowej dla gier oraz zachwycającą jakość obrazu i dźwięku. Użytkownicy mogą grać na ekranie wbudowanym w urządzenie lub podłączyć je do dużego telewizora i usiąść na wygodnej kanapie.
Tegra 4 sercem i głową
Projekt SHIELD jest napędzany najszybszym procesorem mobilnym na świecie, czyli nowym układem NVIDIA Tegra 4, który został wyposażony w specjalnie dostosowany, 72-rdzeniowy procesor graficzny GeForce oraz pierwszą czterordzeniową implementację najnowszego procesora centralnego firmy ARM, czyli Cortex-A15. Dzięki energooszczędnemu rdzeniowi i technologii oszczędzania energii PRISM 2 urządzenie może zapewnić użytkownikowi godziny zabawy na jednym ładowaniu akumulatora.
Gry dla systemów Android i Windows
Windows i Android to najpopularniejsze platformy komputerowe na świecie. Wokół obu z nich rozwinął się ogromny ekosystem deweloperów oprogramowania. Mimo, że żadna z nich nie została zaprojektowana specjalnie do gier, obie otwarte platformy przyciągnęły miliony graczy. Konstrukcja urządzenia Projekt SHIELD umożliwia granie w gry dla systemów Android i Windows w nowy, ekscytujący sposób.
Urządzenie może natychmiast pobrać wszystkie gry dla systemu Android, w tym specjalnie zoptymalizowane tytuły dostępne w sklepie NVIDIA TegraZone™, z którego pobrano już łącznie ponad 6 milionów pozycji. SHIELD funkcjonuje też jako bezprzewodowy odbiornik do gier z umieszczonego w pobliżu komputera PC, wyposażonego w kartę graficzną NVIDIA GeForce GTX 650 lub lepszą.
Konsolowy kontroler
Ergonomiczny kontroler wbudowany w Projekt SHIELD został stworzony dla graczy, którzy wymagają doskonałej kontroli i precyzji sterowania.
Wyświetlacz dostosowany do ludzkiego oka
Wbudowany w Projekt SHIELD pięciocalowy wyświetlacz wielodotykowy o rozdzielczości HD 1280x720 i gęstości 294 punktów na cal (dpi) jest dostosowany do percepcji ludzkiego oka. Oprócz tego procesor Tegra 4 został wyposażony w technologię Direct Touch, dzięki której reakcja urządzenia na dotyk jest szybsza i bardziej dokładna niż w przypadku standardowych wyświetlaczy dotykowych.
Dostrojony dźwięk i system głośnikowy Bass Reflex
Bogaty i głęboki dźwięk jest niezbędny każdemu graczowi, który chce w pełni zagłębić się w świecie gry. Projekt SHIELD zapewnia wierność i dynamikę odtwarzanego dźwięku, którego próżno szukać w innych urządzeniach przenośnych. Specjalnie dobrane głośniki w obudowach bass-reflex i dostrojony system audio umożliwia uzyskanie dwukrotnie niższych częstotliwości niż podobne rozwiązania w laptopach wysokiej klasy.
Projekt SHIELD może również korzystać z takich aplikacji dla systemu Android jak Hulu, Netflix czy Slacker Radio, dzięki czemu użytkownicy mogą oglądać filmy i słuchać muzyki gdziekolwiek zechcą, bez drogich i nieporęcznych głośników.