Najnowszy DirectX 12 niczym innym niż DirectX11 z obsługą Mantle?

Parę miesięcy temu, gdy pojawiły się pierwsze informacje o Mantle portal SemiAccurate.com odważnie wysunął teorię, że w przyszłości Microsoft zaadaptuje tą technologię również w swoim produkcie. Wspominamy o tym nieprzypadkowo. Dzisiaj około godziny 18 (polskiego czasu) na specjalnej konferencji GDC w San Francisco ma zostać zaprezentowany DirectX 12. Jednak wiele wskazuje na to, że nowa biblioteka graficzna będzie niczym innym niż DirectX 11 z zintegrowaną obsługą Mantle.
Co ciekawe projekt Mantle wciąż jest w trakcie dopracowania. Obecnie jedynie dwie gry są w stanie wykorzystać potencjał nowego API, jest to Battlefield 4 oraz najnowszy Thieft. Fenomen Mantle polega na niskopoziomowym dostępie. Obecny DirectX wykorzystuje wysoko poziomowy dostęp, który pośredniczy pomiędzy sterownikami a sprzętem. Dzięki Mantle możemy odwoływać się bezpośrednio do urządzenia, oszczędzając przy tym czas.