Nie myśl o DirectX 9.1

Ostatnio pojawiło się w sieci kilka pogłosek na temat nowej wersji DirectX-a. Nowe plotki głoszą, że owa ewentualna nowość byłaby co najwyżej marketingowym zabiegiem producentów kart graficznych, które próbują wpłynąć na Microsoft, aby ten stworzył "nową" wersję 9.1. Ta "nowa" wersja, jeżeli by się pojawiła, nie wniosłaby niczego nowego poza nakręcaniem rynku do pozytywniejszej reakcji na nowe produkty graficzne (obsługa pixel i vertex shader 3.0), które rzekomo miałyby lepiej działać przy zastosowaniu nowego DirectX-a. Prawda jest taka, że dotychczasowa wersja, o numerze 9, już jest przygotowana do obsługi Pixel i Vertex Shader-a 3.0, a zatem jakiekolwiek zmiany w tej materii nie są konieczne. Producenci sprzętu domagają się jednak, aby wprowadzenie nowej technologii zostało podkreślone nowym DirectX-em (pomijając fakt, czy ma to sens, czy nie). Niezależnie od tego co przyniesie przyszłość, rzeczywistość jest taka, iż Microsoft stworzyło DirectX-a 9, aby ten był wystarczająco stabilny do utrzymania nowych technologii i nowego Windowsa Longhorn przed którego premierą nie przewiduje się jakichkolwiek zmian, aby wszystko funkcjonowało jak najlepiej. Z tego też powodu nie należy przejmować się informacjami jakoby tworzenie nowego DirectX-a było koniecznie potrzebne. Jeżeli jednak taki twór powstanie, będzie to nic innego jak zabieg marketingowy, korzystny dla producentów kart graficznych.