Nowe logo Mozilli oraz uaktualniona wersja beta przeglądarki Firefox
Od czasu do czasu każda firma inwestuje (niemałe) pieniądze w zmianę swojego loga. W większości przypadków nowe logo znacząco różni się od starego. Jednak czasem zmiany są tylko kosmetyczne. Wczoraj przy okazji aktualizacji wersji beta przeglądarki Firefox na taki ruch zdecydowała się Mozilla. Firma kojarzona z ognistą przeglądarką powstała w 2004 roku, w ciągu tych 9 lat aż czterokrotnie modernizowała swój wizerunek.
Poprzednia wizytówka firmy funkcjonowała od 2009 roku. Czym różni się nowe logo? Można powiedzieć, że tylko jednym – bardziej ognistym ogonem. Jednak to co bardziej godnego jest uwagi to nowa beta Firefox. W wersji tej otrzymamy dostęp do nowego Social API (większa integracja z portalami społecznościowymi takimi jak Facebook, Twiter, itp.). Dla przykładu za pomocą jednego kliknięcia umieścimy na swoim facebookowym profilu link do nowego artykułu, zdjęcia czy filmu wideo.
Mozilla zadbała także o system Mixed Content Blocker, który wpłynie na bezpieczeństwo przeglądania stron z protokołem HTTPS. Również mobilni użytkownicy Firefoxa nie będą zawiedzeni. Wersja beta przeglądarki dedykowanej na Androida zawiera samo ukrywający się pasek adresu URL, możliwość korzystania z funkcji auto podpowiedzi (wyszukiwanie informacji). Ponadto Firefox Mobile Beta został poprawiony jeżeli chodzi o błędy czy dziury w oprogramowaniu.
Firefox Beta można pobrać w tym miejscu. (zarówno na komputery osobiste, jak i smartfony z systemem Android)