2009-08-04 20:19
Autor: Sławomir Kwasowski (SlawoyAMD)
15

Nowy silnik ray tracingu NVIDIA OptiX

Obrazek Nowy silnik ray tracingu NVIDIA OptiX

firma NVIDIA, lider w dziedzinie obliczeń na GPU, zaprezentowała dzisiaj silnik ray tracingu NVIDIA OptiX, jeden z elementów przeznaczonego dla twórców oprogramowania pakietu silników przyspieszających tworzenie aplikacji. Silniki przyspieszające tworzenie aplikacji firmy NVIDIA sprawiają, że wprowadzanie do programów kosztownych funkcji o dużej wydajności staje się nie tylko prostsze, ale także znacząco skraca czas opracowania aplikacji. NVIDIA OptiX, pierwszy na świecie interaktywny silnik ray tracingu wykorzystujący GPU to programowalny, wykorzystujący technikę ray tracingu potok graficzny, ułatwiający twórcom oprogramowania osiąganie nowych poziomów realizmu za pomocą tradycyjnego programowania w C. (Dalej) ...



Dzięki wykorzystaniu mocy masowo równoległych obliczeń procesorów NVIDIA Quadro, silnik OptiX w znacznym stopniu przyspiesza proces ray tracingu, wykorzystywany w wielu dziedzinach, takich jak: fotorealistyczny rendering, projektowanie samochodów, pomiary akustyczne, symulacje optyczne, obliczenia wolumetryczne czy badania promieniowania. Twórcy aplikacji mogą wykorzystać silnik OptiX w sposób otwierający projektantom, inżynierom i badaczom nowe możliwości.

„W ciągu jednego roku NVIDIA nie tylko udowodniła, że interaktywny ray tracing wykorzystujący GPU jest możliwy, ale także sprawiła, że stał się dostępny dla wszystkich”, powiedział Jon Peddie założyciel i prezes firmy badawczej Jon Peddie Research. „Złożone prace projektowe, takie jak analiza odbić i załamań światła na powierzchni i wewnątrz szkła mogą być obecnie przeprowadzane w czasie rzeczywistym dzięki wykorzystaniu silnika OptiX działającego na procesorach Quadro. To wprost fenomenalny krok naprzód zarówno dla twórców oprogramowania, jak i projektantów”.

„Współcześnie tworzone są tysiące aplikacji wykorzystujących niezwykłą moc procesorów graficznych, co jest oczywistym znakiem, że obliczenia na GPU przekroczyły punkt krytyczny –obliczenia zmieniają swój charakter, przechodząc od przetwarzania na CPU do wspólnych obliczeń dokonywanych przez GPU i CPU”, powiedział Jeff Brown, szef działu Professional Solutions w firmie NVIDIA. „Silniki przyspieszające tworzenie aplikacji firmy NVIDIA dają twórcom oprogramowania narzędzia, których potrzebują do dalszego rewolucjonizowania zarówno grafiki realizowanej w czasie rzeczywistym, jak i zaawansowanej analizy danych”.
Silnik zarządzania sceną NVIDIA SceniX oferuje interaktywny rdzeń dla wymagających, profesjonalnych aplikacji 3D działających w czasie rzeczywistym. Bez względu na to, czy chodzi o wiodące produkty takie jak RTT DeltaGen i Autodesk Showcase czy też mniejsze projekty służące do zaawansowanej wizualizacji, grafiki telewizyjnej, obrazowania medycznego lub badań geologicznych, silnik SceniX tworzy interaktywną strukturę służącą do zarządzania danymi 3D i prezentowania wyników w wysokiej jakości i w czasie rzeczywistym.

Służący do zarządzania mocą przetwarzania GPU silnik NVIDIA CompleX oferuje aplikacjom pełną interaktywność przy pracy z wyjątkowo dużymi i złożonymi modelami. Dzięki automatycznemu wykorzystaniu połączonych pamięci oraz mocy obliczeniowej wielu GPU w systemach wizualizacyjnych Quadro Plex, aplikacje stosujące silnik CompleX pozwalają użytkownikom nie na fragmentaryczną, ale całościową obróbkę i wizualizację danych.

64-bitowy silnik fizyczny NVIDIA PhysX pozwala na modelowanie w aplikacjach hiperrealistycznych, zachodzących w czasie rzeczywistym zjawisk fizycznych. Rozwiązanie stosowane już z sukcesami w dziedzinie gier komputerowych w nowej, 64-bitowej wersji pozwoli inżynierom, projektantom i animatorom na bardziej dokładne obliczenia przeprowadzane na większych pakietach danych, dzięki czemu ich prace nabiorą większego realizmu.

NVIDIA będzie prezentować pakiet swoich silników przyspieszania aplikacji w bieżącym tygodniu w czasie odbywającej się w Nowym Orleanie konferencji SIGGRAPH 2009 (stoisko 2101). Więcej informacji na temat obecności firmy NVIDIA na SIGGRAPH znaleźć można pod adresem http://www.nvidia.com/object/siggraph_2009.html

Dodatkowe informacje na temat silników przyspieszania aplikacji firmy NVIDIA znaleźć można pod adresem http://www.nvidia.com/engines

Ceny i dostępność
Silniki przyspieszania aplikacji firmy NVIDIA dostępne są bezpłatnie w witrynie NVIDIA Developer Zone. Silniki SceniX i CompleX pobrać można pod adresem http://developer.nvidia.com/page/home.html

Silniki OptiX oraz 64-bitowy PhysX dostępne będą jesienią bieżącego roku. Przykłady interaktywnego ray tracingu wykorzystującego wstępną wersję silnika OptiX pobrać można pod adresem http://developer.nvidia.com/object/optix-examples.html i uruchomić na procesorach NVIDIA Quadro FX.

źródło: Info Prasowe / NVIDIA



Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych czytelnik serwisu IN4.pl.